[WN] [RT]gebruiksaanwijzing bij een westernpaard en hoe om te sch

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Ragdollcat

Re: [RT]gebruiksaanwijzing bij een westernpaard en hoe om te sch

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-08 15:41

Ik zou deze mensen (vader en moeder) adviseren om iemand te laten komen, om les te geven die thuis is in het westernrijden, dat meisje van 8 kan best leren om western te gaan rijden, dat lijkt me beter, en makkelijker, of paard verkopen aan westernrijdende mensen, en ervoor in de plaats een wat oudere paard, dat op de engelse manier is gereden.

Arm paard, en eigenlijk niet goed over nagedacht, om een westernpaard te kopen dat nog maar 4 jaar is voor een 8 jarig meisje, dat maar pas 1 jaar rijdt op de engelse manier en verder niks weet van paarden, ze kan er niks aan doen, het zijn de ouders die dat doen, en ze weten niet eens hoe en wat met een paard om te gaan, onbegrijpelijk vind ik dat, misschien ben ik wel te hard om dit te zeggen, maar het is wel zo, en het dier is er de dupe van.

Als dat meisje het dier erg leuk vind, dan denk ik dat ze heel makkelijk western kan leren, en vormen ze een uitstekende combinatie en wie weet wordt ze zelfs wel een ster in het westernrijden, als ze nu nog erg jong is en het paard ook, en zo leren ze samen en van elkaar.

Succes.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-08 18:57

Ook is het om te scholen naar engels rijden, want hij is toch nog niet zo lang onder het zadel???, als het nog maar basis geleerd heeft dan is het niet zo'n grote stap om om te scholen naar het engelse rijstijl.

jappielover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-08 17:08

bedankt voor al de reacties!! ik ben dit weekend weer les gaan geven en het ging heel goed eigenlijk. het meisje wil enkel maar stappen met het paard en ik heb dus vooral gewerkt op figuren rijden in stap. het ging heel goed, zowel paard als ruiter begrepen naar het einde toe hoe het moest! ik heb verstaan van de eigenaars dat, de tante die er ook met rijdt iets meer bezig is met western en dat is de reden waarom ze een western paard samen aangekocht hebben! waarom dat dan weer zo jong moet zijn,vraag ik me dan in belang van het kind ook wel af! maar goed, voorlopig werk ik dus aan het sturen en de houding van het meisje en als ik op een probleem aanstoot heb ik iemand gevonden die wel ervaring heeft op vlak van western rijden ! ik heb de eigenaars ook ingelicht dat ik er geen ervaring mee heb met western, (dit had ik al gedaan,maar voor de zekerheid heb ik het nog eens gezegt) en dat ze misschien best contact kunnen opnemen met een trainer in het western binnekort! ik kan het hen enkel adviseren en ik hoop dat ze er gebruik van maken. ik ga ze wel de basis van alles wat bij een eigen paard komt kijken aanleren, dus kan ik nog regelmatig kijken hoe het gaat!

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 19:57

Geweldig om te lezen dat alles nog aardig op zijn pootjes terecht lijkt te komen! Heel veel succes!!
Groeten Troi!