Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

johanna29 schreef:AVS, geen kans hoor!! Loop al vele jaren mee en het enige wat telt is de show. Alleen als de paarden die niet goed genoeg zijn voor de show wordt er aan de sport gedacht (western, dressuur, springen endurance) De meeste fokkers zijn niet geinteresseerd in de sport!
) voornamelijk aan tijd om serieus en wedstrijdgericht te trainen, laat staan om wedstrijden te gaan rijden!!johanna29 schreef:Dag Marion, leuk dat je zomaar binnenvalt!!
Jullie zijn die enkele uitzondering. En ja ik zou ook niet zomaar mij paarden bij iemand neerzetten!! Grappig genoeg gebeurt dit wel als je paard voor de show getraind moet worden.
Zoals je weet heb ik enkele jaren geleden mijn hoofdje boven het maaiveld uitgestoken en gepleit voor een hele simpele aanlegtest om te kijken wat de paarden onder het zadel laten zien. Zeker als je naar het premie stelsel kijkt lijkt het mij heel verstandig om voordat je over gaat tot het toe kennen van een definitieve premie je kijk naar de gebruiks waarde. Nu worden alleen de resultaten van de show/keuring meegeteld. Ach en een prestatie predikaatje helt is deze opzet niet veel!!
De gedacht hier achter was natuurlijk ook dat de DAWRA meer active gebruikers zou gaan krijgen.
Het enige wat ik bereikt heb is dat het hele "kippenhok" binnen het AVS (show/keuringsliefhebbers) van de leg af was.
Het is dan ook een verwijt naar het huidige AVS beleid dan naar die fokker die wel willen!!!
)
) johanna29 schreef:Tuurlijk zijn er gelukkig uitzonderingen!!! En ja, bijna elke fokker zegt dat hij ook voor de sport fokt. Maar dan vraag ik mij al waar die paarden dan zijn.
Maar goed, de vraag in dit topic is natuurlijk waar die AV's zijn binnen de westernsport. Goede vraag!! Vertel het mij maar. Dat het komt doordat er te weinig ruiters zijn geloof ik alleen niet!!
ze mijn kant maar op.
johanna29 schreef:Mijn complimenten Rom!!! Jij Schrijft het, ik denk het al heel lang! Denk dat daarmee ook de vraag uit dit topic beantwoord is!
johanna29 schreef:Mijn complimenten Rom!!! Jij Schrijft het, ik denk het al heel lang! Denk dat daarmee ook de vraag uit dit topic beantwoord is!
want daar hebben ze te veel karakter voor. Maar ook niet iedereen WIL een arabier rijden... Zo heeft iedereen zijn eigen favo ras om te rijden, en die voorkeur kan in de loop van de jaren worden aangepast! Ik zou bv niet op bepaalde rassen willen rijden terwijl andere erbij zweren. Ook vind ik dat als je een Nk met ong 7 tot 8 AVruiters in de bak rijd, dat dat niet echt slecht is! En geloof mij... de DAWRA heeft echt wel verloop in hun ruiter bestand alleen niet zo groot als bij de grotere westernstamboeken.
Enne als we alle "ex"dawraleden zouden tellen, dan hadden we een super grote club... Enne in Amerika daar is deze club pas groot!!!
Maar ja... als als als zo kun je wel bezig blijven
We hebben een "kleine" hele gezellige club mensen die allemaal zweren bij de arabs in de westernsport en zij die willen aansluiten... voel je welkom! En zij die dat niet willen... jammer je weet niet wat je mist