[WN] draagkracht quarter/paint

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Charlie_P

Re: draagkracht quarter/paint

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 13:22

spicegirl schreef:
een amerikaanse trainer zei ooit (weet bij god niet meer wie)
:beter 100 kilo, die mee gaan met de beweging van het paard, als 50 kilo, dat constant hindert.....
zit ook wel wat in.

Ja en nog beter iemand van 50 kilo die gewoon goed meegaat met de beweging van het paard. Je kunt altijd wel iets bedenken wat nog slechter is. Gewoon eerlijk rekening houden met wat je weegt en waar je dan wel of niet op kunt stappen. Ik weeg zelf bijvoorbeeld rond de 68 kilo momenteel en ga dus niet op een ponytje zitten. Ook al zit ik nog zo goed mee. Ik denk dat je voor jezelf wel weet wat wel en niet kan, als je gewoon eerlijk kijkt naar jezelf en uitgaat van je paard.

QueenD

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 14:54

sifra01 schreef:
spicegirl schreef:
een amerikaanse trainer zei ooit (weet bij god niet meer wie)
:beter 100 kilo, die mee gaan met de beweging van het paard, als 50 kilo, dat constant hindert.....
zit ook wel wat in.

Ja en nog beter iemand van 50 kilo die gewoon goed meegaat met de beweging van het paard. Je kunt altijd wel iets bedenken wat nog slechter is. Gewoon eerlijk rekening houden met wat je weegt en waar je dan wel of niet op kunt stappen. Ik weeg zelf bijvoorbeeld rond de 68 kilo momenteel en ga dus niet op een ponytje zitten. Ook al zit ik nog zo goed mee. Ik denk dat je voor jezelf wel weet wat wel en niet kan, als je gewoon eerlijk kijkt naar jezelf en uitgaat van je paard.

Ja en zo kunnen we blijven zeuren over wat wel en niet fair is tegenover je paard, als je paard er geen moeite mee heeft en jij goed kan mee komen in de bewegingen dan gaat t toch goed zou je zeggen. kijk eens naar Tim McQuay, das ook meer buik dan wat anders maar kan toch wel zn paarden naar een niveau brengen waar je U tegen zegt.

Heel eerlijk gezegd ben ik ook niet de slankste maar ben lang en valt t misschien minder op, dat hoor ik van vele dan hoor, maar toch merk ik dat t me niet lekker zit op t paard en ben nu dan ook bezig met buikspieroefeningen en ga weer zwemmen. Wil t voornamelijk voor mezelf maar ook voor t paard.
Moet ik wel even zeggen dat ik die buikspieroefeningen HAAT !! Haha!

Blon_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 15:30

Ik vind het wel grappig dat er nog steeds mensen zijn die denken dat mensen die gevulder zijn automatisch geen conditie hebben. Ik ben ook stevig alleen loop ik wel iedere dag minimaal een half uur hard aan een stuk door. toch val ik niet ontzettend veel af. Ik heb zelf een kleine niet heel erg zwaar gebouwde fjord van 1.32 hoog Haha!
Voorheen ook wel wat quarters gereden. En met het rijden eigenlijk nooit heel erg veel last van gehad. @ingrid ik vind jou met cat eigenlijk helemaal geen fout plaatje geven je rijd haar super netjes en volgens mij zit je cat absoluut niet in de weg.

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 16:13

ik doe 2 x 600 sit ups per week-ja,ik haat t ook! Haha! en fiets dagelijks 1 uur, doe lichamelijk werk, mn paard, tuinier veel, en een huis met 3 verdiepingen.
het helpt bij mij niet veel, ik heb last van lege vellen na t afvallen. die kunnen alleen chirurgisch verwijderd worden, maar dat kan ik niet betalen...
dus ik loop nu meer voor gek, als toen ik dikker was Boos!

storrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 16:41

HappyAppy schreef:
Ja en zo kunnen we blijven zeuren over wat wel en niet fair is tegenover je paard, als je paard er geen moeite mee heeft en jij goed kan mee komen in de bewegingen dan gaat t toch goed zou je zeggen. kijk eens naar Tim McQuay, das ook meer buik dan wat anders maar kan toch wel zn paarden naar een niveau brengen waar je U tegen zegt.

Leuk voorbeeld!
Tim McQuay zit ook op futuritypaarden van 2 jaar, mag dit dan juist wel omdat hij zo goed meegaat met de bewegingen en die paarden er - zo te zien - geen moeite mee hebben, of mag het juist niet omdat hij te zwaar is en die paarden jong zijn...

Ingewikkeld hoor, Bokt. De ene keer krijg je iedereen over je heen omdat je op een te jong paard zou gaan zitten (ook al weeg je niks...), en nu is het weer "zeuren" omdat het niet zoveel uitmaakt hoeveel je weegt zolang het paard er geen moeite mee heeft....

Wie bepaalt of het paard ergens moeite mee heeft? Hoe kun je dat wel of niet zien? Volgens mij doen die paarden gewoon hun ding... en misschien over 1 of 5 of 10 jaar niet meer.
Maar daar varen de klinieken dan weer wel bij Knipoog

QueenD

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 17:12

Eh Storrum ik gaf alleen ff een soort van voorbeeld. En wat daar in de US gebeurt kan ik verder niets aan veranderen. Dat heet namelijk
$$$$$$$, en nee ben het er zeker niet mee eens dat zij daar 2-jarige uitbrengen. Ik zou dat nooit doen. Mijn paard was 5 jaar voordat ik er ns echt mee ging rijden, rij nu nog niet elke dag, echter krijgt ze zeker beweging.

Tja wie bepaalt dat of een paard er wel/niet moeite mee heeft ?? Een rekbaar begrip lijkt mij, wat doe je er mee en wat niet ?? Spin je je paard helemaal suf en maak je regelmatig slidings en rij je bijna elke week wedstrijd ?? Het ene paard kan meer hebben dan t ander. Als ik dat met mijn paard zou doen kan ik haar wel permanent in Utrecht laten staan Clown

Blon_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 17:15

das waar storrum nu rijd ik de mijne al 7 jaar en ze is nu 17 heeft geen rugklachten oid probeert met buitenrit altijd net wat harder te lopen dan n kwpn van 170 (fjordje van 1,32) dus denk dat ze met mij nog niet zoveel problemen heeft

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 17:31

Paarden van 2 jaar vind ik gewoon te jong, zelfs met een ruiter van 50 kilo, zelfs alleen longeren vind ik al te zwaar. Persoonlijk zou ik altijd wachten tot 4 jaar met het echte inrijden, dan zijn de paarden voor t grootste deel uitgegroeid. En hier op bokt en sowieso in Nederland zijn er gelukkig maar héél weinig mensen die al met 2 jaar beginnen. Maar in Amerika, inderdaad, $$ ping ping..

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 17:57

storrum schreef:
Wie bepaalt of het paard ergens moeite mee heeft? Hoe kun je dat wel of niet zien? Volgens mij doen die paarden gewoon hun ding... en misschien over 1 of 5 of 10 jaar niet meer.
Precies...en dat laatste zien we dus niets van want dan zijn mensen als McQuay als al tig paarden verder.

sonita

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 10:13

Overigens zijn ook niet alle amerikanen dol op hoe McQuay eruit ziet, dus zijn presentatie als sportman.... Vork
Laat staan over hoe hij nu aan het fokken is, zelfs mensen die hem persoonlijk kennen.
Dus jongens, niet altijd alle amerikanen over 1 kam scheren!
Er zijn ook vele voorbeelden van sportpaarden die wel gezond oud worden terwijl ze met 2 gestart zijn.
Maar dat vind ik zo'n oude discussie.
Ook niet mijn manier, maar ik hoef er ook geen geld mee te verdienen.
Er zijn ook zat amerikanen die de cutters veel te klein vinden, en ze liever wat groter zouden willen fokken.
Er word heel veel geld betaald voor grote cutters.

CherokeeChum

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 22:22

DAN HEB JIJ EEN MOOI KAPITAAL BIJ ELKAAR STAAN Clown Tong uitsteken Haha! Geld, geld!
Ik vind het veel mooier staan, een paard wat qua postuur bij je past.
Ik zie ook niet waarom een reiner of cutter 1.45 zou moeten zijn ,met 1.55 doen ze het ook wel . Waarschijnlijk is het terughoudendheid om van bewezen lijnen af te stappen.
Het risico van zakelijk aanzien verlies, wat veroorzaakt dat men zo lang blijft lijntelen.
Daardoor zie je die kleine paardjes zovaak in de sport,en natuurlijk zolang ze goed presteren zal men daar niet snel van afstappen.

Imala204

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 22:27

MysticTinker schreef:
Ik heb het me ook al vaker afgevraagd..
Vooral toen ik vorige week bij Paul's western stables was, bij t WK teampenning, daar zaten me toch een stel dikke duitsers Nagelbijten / Gniffelen Op quarters van gemiddelde grootte.. Die mannen waren niet echt lang, maar wel écht dik, zwaarder dan 100 kilo.. Wij hebben ons dan ook afgevraagd hoe die paarden met zo'n gewicht nog die korte, snelle wendingen kunnen maken bij t cutting. Maar toch leken de paarden er niet echt veel problemen mee te hebben.
Eens kijken of ik iets op de foto heb staan..

Edit: geen foto van de wedstrijden zelf, wel van de prijsuitreiking: http://img.photobucket.com/albums/v684/ ... enning.jpg

Ik was er ook en hier oa wat foto's van die man(nen) die je waarschijnlijk bedoelde en ook nog wat andere ruiters
www.picturetrail.com/fotomagic

Ik had echt te doen met die paardjes/pony's (en niet alleen bij die zwaargewichten)

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 22:30

idd triest!!
die mannen vind ik nu echt te zwaar voor dit soort rijden!
en die andere arme paardjes Huilen

QueenD

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 23:35

Niet alleen te zwaar maar ook menig ruiter op die foto's rukken en hangen aan het bit. Sorry maar dit toont niet echt professioneel Verward

Imala204

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 09:21

Nee, en dat zijn nog maar enkele van de meer dan honderd foto's. Ik schrok ervan dat dit WK niveau was.
Gelukkig waren ze niet allemaal zo ruw in de mond met de paarden, maar het waren er meer dan genoeg die in de ban van de seconden vergaten hoe het hoorde.
Triest voor die paarden.

Wesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 17:14

Sommige foto s geven niet echt een fijn beeld. Al dat getrek in de mond.

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 20:08

Margreth schreef:
MysticTinker schreef:
Ik heb het me ook al vaker afgevraagd..
Vooral toen ik vorige week bij Paul's western stables was, bij t WK teampenning, daar zaten me toch een stel dikke duitsers Nagelbijten / Gniffelen Op quarters van gemiddelde grootte.. Die mannen waren niet echt lang, maar wel écht dik, zwaarder dan 100 kilo.. Wij hebben ons dan ook afgevraagd hoe die paarden met zo'n gewicht nog die korte, snelle wendingen kunnen maken bij t cutting. Maar toch leken de paarden er niet echt veel problemen mee te hebben.
Eens kijken of ik iets op de foto heb staan..

Edit: geen foto van de wedstrijden zelf, wel van de prijsuitreiking: http://img.photobucket.com/albums/v684/ ... enning.jpg

Ik was er ook en hier oa wat foto's van die man(nen) die je waarschijnlijk bedoelde en ook nog wat andere ruiters
http://www.picturetrail.com/fotomagic

Ik had echt te doen met die paardjes/pony's (en niet alleen bij die zwaargewichten)

Vreselijk zeg!!!! Huilen Hier is het gewicht van de ruiter wel het laatste waar ik me zorgen om maak of aan stoor! Moet je die koppies van die paarden zien, opengetrokken monden, hysterische ogen, dit vind ik echt niet normaal! Had nog nooit dit soort fotos van teampenning gezien, maar ik vind het echt een schande voor de westernsport om zo met paarden om te gaan!

(Sorry hoor, maar dit moest ik echt ff kwijt Bloos )

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 20:09

meissielief schreef:
Sommige foto s geven niet echt een fijn beeld. Al dat getrek in de mond.

'Niet echt fijn' vind ik nogal eufemistisch uitgedrukt! Dit is gewoon schandalig! Ik snap niet dat dit gewoon wordt toegelaten op een wedstrijd op dat nivo!

storrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 20:29

Confronterende foto's van de momenteel snelstgroeiende "sport".
Elke asshole kan blijkbaar op een paard gaan zitten en hem alle kanten op sleuren...... Huilen
W e r e l d k a m p i o e n s c h a p p e n Teampenning Hamer Ja u leest het goed. Hier ziet u dus teampenning (WTF), op het hoogste nivo!

Dit komt niet eens in de búúrt van paardensport.

áf die hoofdstellen en een halster om. Of nog beter, een halsring. Kijken wat er van de "ruiters" overblijft....

De meesten moeten eerst maar eens een theoriecursus: "Hebben paarden ook gevoel?-en zo ja, hoe ga je daarmee om" volgen.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 21:11

Gelukkig rijden de ruiters van PWS wel normaal Lachen

Maar de rest vind ik ook echt niet normaal.. Ik snap ook niet dat die paarden nog zo braaf zijn, en nog zoveel vertrouwen hebben in de mens..

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 21:22

Die beesten zullen wel helemaal murw zijn inmiddels! En vraag maar niet hoe dat gegaan is ...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 21:37

Nou als ik die foto's zo eens zie is het zeker niet het gewicht van de "ruiters" waar ik me zorgen over maak. Maar het gerop in die monden, met 2 handen aan de teugels bij gebruik van een pittig scharenbit, en DAN met je hele lompe gewicht aan de teugels gaan hangen, DAT vind ik geen sport meer.

Als dat een WK voorstelt, dan vraag ik me ernstig af wat je moet kunnen om mee te mogen doen met een WK... Je veters strikken? Of je naam kunnen schrijven in blokletters ofzo?
Diep triest.

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 21:43

horen ze bij zoiets niet uit de ring gestuurd te worden??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 21:44

Nee bij die vereniging mag je met 2 handen op shanks rijden.

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 21:46

dit is geen rijden te noemen.er is toch wel een of andere regel over overmatig handgebruik?