[WN] van het paard gevallen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

SpiedSkeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-03 15:26

had t ook gehoord van ons anky! moest eigenlijk best wel hard lachen. Zolang er maar puliek bij is is zze aardig, maar anders... Tuurlijk is t ook wel banketstaaf, maar daan zit ze misschien ook niet meer met zo'n arrogante smoel op r peerd Knipoog

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-03 17:21

Leo: da's het showen wat ze doet Een hoop mensen vinden ruiters in de pleasure en horsemanship ook arrogant e.d. Maar dat hoort bij het showen Haha!

Maar eeh, nadat mij 3 keer is uitgelegd waarom men 'moeilijk doet'...snap ik het wel, ben het met jullie eens, en bied hierbij mijn excuses aan

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-03 17:50

Het schijnt dat er geen ander gebroken bot zozeer doet als een gebroken bovenbeen,
er lopen veel zenuwen en spieren die een enorme opdonder krijgen.

Ik weet niet of het waar is, kan je wel vertellen dat ik nog nooit zoveel pijn heb gehad als toen ik mijn bovenbeen brak.
Verder is het herstel bij mij geen 2/3 maanden geweest maar meer als een jaar. De pen en schroeven die er inzitten moeten er ook weer een keer uit en ik heb al die tijd last gehad van mijn gewrichten.
Ook nu ben ik er nog niet af aangezien mijn been wat gebroken is geweest nu een stukje korter is als het andere, dat uit zich in klachten in heupen, rug, schouders en hoofd.

Om een erg lang verhaal kort te maken,
ik ben blij dat Xono zich enigzins bedacht heeft! Haha!

SuperPepeijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-03 17:54

ik heb 1 keer meer pijn gehad en dat is toen mijn arm uit de kom ging voor het eerst. met mijn been heb ik 8/9 weken in het gips gezeten tot mijn lies. leuk plassen trouwens. Haha!

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-03 18:03

SuperPepeijn schreef:
met mijn been heb ik 8/9 weken in het gips gezeten tot mijn lies. leuk plassen trouwens. Haha!

Hmm,
volgens mij is het voor een vent altijd nog makkelijker als voor een vrouw

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-03 21:06

Sjuimpje schreef:
Om een erg lang verhaal kort te maken,
ik ben blij dat Xono zich enigzins bedacht heeft! Haha!

Ik ben nagenoeg altijd te overtuigen Lachen En jullie hebben bij nader inzien best gelijk Lachen Alhoewel leedvermaak erg leuk blijft Pling is dit toch ietwat sneu Scheve mond

banish

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-03 21:08

Jeetje wat heb ik allemaal teweeg gebracht. Lips are sealed

Het was overigens niet de bedoeling om vervelend te doen tegen Anky hoor, want ik weet als geen ander dat een blessure niet leuk is. Ik heb mijn stuitje zwaar gekneusd gehad en dat was zeker geen pretje )

Wat ik bedoelde met die opmerking van dat lachen in mijn tweede berichtje is dat de mensen om me heen (allemaal mannen die paardrijden zowiezo al stom vinden Boos! ) allemaal erg de draak ermee staken en dat ik ondanks het feit dat ik wéét dat het vervelend is, tóch een glimlach niet kon onderdrukken. Niet uit lol om andermans narigheid, maar puur om de situatie die zich voordeed op mijn werk.
Misschien kwam het inderdaad wat rot uit mijn toetsenbord, maar zo was het echt niet bedoel. Ik ben echt niet iemand die zich lekker maakt om andermans ellende.

Weet iemand trouwens al hóe het gebeurd is. Ik kan me voorstellen dat je wel aardig rot moet vallen om je bovenbeen te breken. Volgens mij is er dan bijna al sprake van onder je paard terrecht komen ofzo.
Als je nu je arm breekt, of je hoofd of rug blesseert, daar kan ik me wel iets bij voorstellen, maar je bovenbeen breekt niet zomaar volgens mij?
(Dit is puur belangstelling trouwens hoor, geen sensatiezucht... Schijnheilig )

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-03 21:21

Joker is een volbloed van 1.80 die jaren gebleseerd is geweest, sinds kort wordt die weer gereden, hij schijnt wel vaker nogal link te bokken.
Tot op vrijdag...
Toen bokte hij niet gewoon link maar levensgevaarlijk en volgens Sjef werd ze gekatapulteerd.

Ze scheen het meteen uit te gillen, dat wil ik best geloven...

banish

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-03 21:24

Auw klinkt erg pijnlijk!!!!
Ik dacht ook al dat het er hard aan toe moet zijn gegaan. Een goede ruiter valt nooit zómaar van een bokkend paard.....

flicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-03 21:28

Anky kwam volgens de berichten op haar rug terecht na gelanceerd te zijn. Dat kan. Met een paar flinke bokken kun je uit het zadel geschoten worden, zeker als je er niet op bedacht bent. Misschien is haar been onder haar lichaam gevouwen toen ze neer kwam. Je zou zeggen, dat als het in de bak gebeurd was, de bodem nou ook niet zó hard zou zijn dat je daarop een been breekt. Daarom dacht ik dat ze misschien een trap gekregen had of dat het paard op een of andere manier over haar heen gelopen heeft. Ik denk in ieder geval dat ze met minder zelfvertrouwen op Joker zal gaan zitten dan voorheen, als het zover is. En dat is balen Boos!. En het berichtje van Leo_American vind ik asociaal, wees blij dat we iemand van het niveau van Anky hebben die de dressuursport zo goed onder de aandacht heeft gebracht. Dit soort achterlijke opmerkingen zijn geen aanwinst voor een forum. Zeker omdat ze ongegrond zijn Boos! Boos!

Chantalleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-03 12:24

XoNo schreef:
Maar eeh, nadat mij 3 keer is uitgelegd waarom men 'moeilijk doet'...snap ik het wel, ben het met jullie eens, en bied hierbij mijn excuses aan

Excuses aanvaard

BlackWych

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-03 15:38

Wel grapjes, geen grapjes... Wees eerlijk, zelfs direct na de grootste rampen komen mensen met grapjes daarover en dat wil niet zeggen dat men het gebeurde helemaal niet erg vindt.

Bedenk verder: "Wat gij niet wil dat u geschiedt, doet dat ook een ander niet"

Ik vond het wel "grappig" dat ze gevallen is, zeker omdat ik er laatst zelf af ben gebokt, je hebt dan zoiets van "het kan dus de besten overkomen". Dat wil niet zeggen dat je haar het letsel dat ze er door heeft opgelopen gunt, want dat is zeker niet het geval! (In ieder geval niet in mijn geval...d'r wordt wat gevallen Knipoog )

=^.,.^=