[WN] Van wie hebben jullie les?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

naiomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-03 21:56

op dit moment heb ik geen les maar heb les gehad van paul derrez, frank Siebens(Belg), David Ziegler(Canadees)
Denk dat ik binnenkort maar weer eens naar Paul Derrez ga.

flashyjac

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-03 21:59

Welke instructeurs (niet te duur, wel goed) raden jullie mij aan in Midden-Nederland? (Provincie Utrecht of Gelderland, liefst vlakbij Veenendaal). Ik zou misschien namelijk wel willen lessen, maar woon hier nog niet zo lang en weet dus ook niet waar ik de goede westernruiters kan vinden... Misschien dat ik trouwens wel in Duitsland wil gaan lessen. Steek ik qua taal dan ook nog iets van op!! Haha!

Dune

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-03 23:01

Wij rijden bij Petra Rösler. Zij geeft les in de oud-californische westernstijl op een paard vriendlijke manier. Ze kan heel goed met probleempaarden/ruiters (angsten enz) overweg en weet je altijd weer te motiveren. Ja voor ons is zij "de" instructrice. We hebben een aantal wat bange ruiters in de groep, maar met haar durven ze het aan om verder te gaan, echt heel toppie.

Nieuwsgierig geworden.
Ze heeft zelf een web-site, en als je het adres wilt laat me dat dan even weten.
Greetz Mirriam

cornelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-03 07:53

Hoi in Elst zit een westernrijvereniging die 1 x in de 14 dagen les hebben. Misschien is dat iets voor je?

Jemille

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-03 14:34

Ik les op mijn paard.... Haha! Haha! Haha! sorry beetje melig

flashyjac

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-03 18:29

cornelie schreef:
Hoi in Elst zit een westernrijvereniging die 1 x in de 14 dagen les hebben. Misschien is dat iets voor je?

Dank je voor je reactie... Dat in Elst is misschien wel wat, ja. Weet je wie de lessen geeft (welke instructeur/instructrice) en heb je toevallig contactinformatie? (telefoonnummer, mailadres etc.)

Henla

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-03 09:55

ik heb les op Lone Star Western Stable en ik heb les van Sarie Schuurman. Heb pas 2 keer les gehad, maar vind het wel heel leuk

George

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-03 18:27

Sugarmiss schreef:
Laten we van dit item geen verkapte stalreklame gaan maken

Sorry SM Bloos ik zal me trachten te beheersen de volgende keer maar we zijn zo entousiast om dat we twee jaar hebben gezocht naar een manege waar goed les gegeven word Kwijl

CowgirlStore

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-03 22:51

Ik les bij de LR & PC Nieuw Leven te Oosterwolde. Zij zijn de enige LR in Nederland die ook Westernlessen in hun pakket hebben. Onze instructrice is Anneke de Jong (ook bekend als erkende WRAN jury)
Dit bevalt erg goed, geen dure privé-lessen maar gewoon bij de vereniging en Anneke is een goede instructrice

Jos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-03 23:12

bij de "LR de wieringermeer ruiters" kan dit ook Haha!
erg leuk en ook niet duur.

cornelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-03 11:13

Oosterwolde in friesland of bij elburg?

CowgirlStore

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-03 13:01

Oosterwolde in Friesland natuurlijk, check mijn woonplaats Haha!

Chantalleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-03 20:14

Jos schreef:
bij de "LR de wieringermeer ruiters" kan dit ook Haha!
erg leuk en ook niet duur.

Het is LR, PC, MC en WC Jos

Landelijke Rijvereniging
Pony Club
Men Club
Western Club ( Western Association) Klinkt mooier

Jos

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-03 20:25

WA, klinkt toch veel deftiger dan WC Haha!

Chantalleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-03 20:26

Inderdaad
Duis we hebben ons net benoemt tot de "Wieringermeerruiters Western Association"

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-03 22:35

Als ik ook bij Jos zou lessen zou je er ook nog een 'Associated Older Westernriders' van kunnen maken Clown

Jos

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-03 22:56

back to the 40's Haha!
aan AOW ben ik nog niet toe Knipoog

walk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-03 00:41

Ik heb les bij roswold in zeijen en dat bevald mij prima

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-03 10:42

Jos schreef:
back to the 40's Haha!
aan AOW ben ik nog niet toe Knipoog

Maar uiteindelijk viel het kwartje wel Haha!

Ik les niet, want ik heb geen bak om in te rijden Verdrietig en mijn piepkleine weitje wil ik daar niet aan opofferen.
Maar ik heb gisteren weer eens een uurtje 'technische' les bijgewoond en daar leer je toch ook heel veel van.

CowgirlStore

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-03 17:41

Wieringermeer, ligt dat in Noord Holland of daar in de buurt ?? ergens??

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-03 09:13

gera"]
[quote="cornelie schreef:

Dank je voor je reactie... Dat in Elst is misschien wel wat, ja. Weet je wie de lessen geeft (welke instructeur/instructrice) en heb je toevallig contactinformatie? (telefoonnummer, mailadres etc.)
[/quote]

Ik heb daar ook gelest, ben er nu mee gestopt, maar dat is een ander verhaal, degene die daar lest geeft is Caspar Cohen, hij praat wat vreemd maar hij kan super les geven zowel beginnende ruiter als gevorderd.. voor meer info moet je maar even pb-en dan kan ik je een telnmr geven.. Knipoog

Nu weten jullie ook gelijk wie mijn instructeur was, voor caspar heb ik nog les gehad van Jan van Soldt, helaas zit hij nu in frankrijk..

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-03 10:47

leuk topic!
Heb een tijdje zitten denken of ik nu wel of niet iets zou zeggen. Wat ik te melden heb is overigens niet heel belangrijk.

Wel leuk om te lezen dat het blijkbaar erg individueel is wat men vind van de instructie. Er staan hier wat namen tussen van mensen die bij wijze van spreke nog niet eens naar mn paard mogen kijken, maar waar blijkbaar toch mensen tevreden mee zijn.

Wat mij ook wel eens opvalt is dat je soms het idee krijgt dat wanneer iemand geheel blanco ergens begint met lessen, blijkbaar aan een bepaalde manier kan wennen, en ook denkt dat het op die manier zo hoort (geheel begrijpelijk, want je weet niet beter) terwijl anderen zich daar absoluut helemaal niks bij kunnen voorstellen. Zo heb ik wel eens gezien dat mensen kunnen wennen aan het idee dat bloed hoort bij paarden trainen, en dat wat voor de 1 een martelwerktuig is (bijvoorbeeld een twisted wire), voor de ander volkomen normaal is.
Ook hoor je nog wel eens vallen dat paarden 'ergens doorheen gereden' moeten worden. En laatst hoorde ik voor mij wel een toppertje over een 2 jarig paardje wat al gereden werd. De ruiter moest maar van het idee af dat het diertje 2 is, en er wat meer aan gaan rijden, want nu liep het zo te suffen. Dus gaan met dat paard, want anders istie niet op tijd stuk... ofzo?

Voor psychologen zou dit wel eens een interessant onderwerp kunnen zijn, ik vraag me af of het in dezelfde categorie valt van kinderen die mishandelt zijn, en het dan zelf ook gaan doen omdat ze niet beter weten...?

Is dit wel on-topic eigenlijk? Ach, zo niet regelt SM het wel Knipoog

Chantalleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-03 12:28

Mayflower schreef:
Wieringermeer, ligt dat in Noord Holland of daar in de buurt ?? ergens??

Yeah daar ligt het. heel leuk hoor daar. Ben zelf ook aleens in Oosterwolde geweest hoor maar dan wel met wedstrijden

Chantalleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-03 12:30

Sugarmiss schreef:
Als ik ook bij Jos zou lessen zou je er ook nog een 'Associated Older Westernriders' van kunnen maken Clown

Euhm en ik dan daar mag ik nog niet bij maar er zijn er genoeg die er bij kunnen. Dan maken roel en ik maar de TYWA