[WN] Met cap rijden bij het westernrijden?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-03 14:44

Bij ons op de manege is het voor kinderen ook tijdens wedstrijden verplicht om een cap op te zetten.

Gera, dat plaatje bedriegt. Het is gewoon een cap, met een hoed eromheen gebouwd. Het is dus een stuk groter dan een normale hoed.

Nja, de redenen dat ik geen cap draag:
-bandje onder mijn kin, errrg irritant, heb het idee dat ik elke keer mijn bek moet opensperren om dat bandje losser te krijgen
-als ik het bandje losser doe, en ik maak snelheid, dan gaat het naast mijn oren klapperen, en lijkt het net of ik een nest vliegen in mijn oren heb
-ventilatiegleuven werken voor geen meter, waardoor ik dus een hele natte kop krijg
-door het zweten van mijn kop krijg ik er hoofdpijn van
-en een bijkomend feit is dat het er niet uitziet

Nja, misschien dom, maar ik neem het risico maar, ik vind het voor geen meter zitten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-03 15:54

Summertje, zoeentje is het inderdaad. En geloof me, hij is enorm! Maar ik moet toegeven dat het wel went hoor om iemand ermee te zien. Dick heeft 'm echt elke dag op, die is daar heel trouw/verstandig in, en het valt niemand meer op dat hij zo'n grote hoed op heeft. Maar persoonlijk ben ik er nog steeds niet aan gewend.... Dom, maar waar.... Frusty

Bojangles

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-03 18:16

Ik vind het zo raar, bij rijverenigingen en ponyclubs is het haast verplicht om met cap te rijden, terwijl ik bij een aantal western'clubs' (Hoe dat ook heten mag Knipoog) gewoon hele lessen zonder cap zie rijden. Zelfs kinderen van 12 en 13 jaar, nou ik ga lekker op les met m'n calimerohelm Haha!

Westernfreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-03 19:34

Ik heb jarenlang trouw met cap gereden. In de zomer echter, heb ik veel met een pet op gereden (vooral in de bak) en dat ging altijd goed.
Ook met buitenritten "vergat" ik dus wel eens een cap op te zetten, maar sinds ik van Salty ben gevallen en ik "gelukkig" alleen een paar ribben gekneusd had, zet ik nu sinds 3 maand braaf mijn cap weer op. En zeker tijdens de buitenritten!!!

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-03 19:38

waarom niet? kan je minder hard van een western paard af vallen? Is het beton bij western rijden minder hard? Is het houtwerk misschien zachter?

Margee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-03 19:48

Ik heb een PAARSE Casco en mijn dochter een hemelsblauwe. Het zal wel aan ons model hoofd liggen, maar ze zitten lekker. Ik vergeet hem wel eens af te zetten als ik weer op stal ben en loop er rustig nog een kwartier mee rond zonder dat hij hindert. Zomers zweet ik toch, dus ook met helm

Xono
Citaat:
bandje onder mijn kin, errrg irritant, heb het idee dat ik elke keer mijn bek moet opensperren om dat bandje losser te krijgen

Misschien een kaak-klemmetje? Knipoog

_Vanes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-03 15:39

Ik heb (nog) geen foto van mij met die zandkleurige casco-helm,maar hij staat wel in de divozagids,maar dan in het zwart.Ooit laat ik het wel zien met een fotootje.Eigenlijk heeft die zo'n lichtbruine leerkleur(glad) met een suede klepje en keelstukje.Een voordeel van een helm t.a.v. een veiligheids-westernhoed is met buitenrijden.Een helm verlies je niet als je door wat dichtere struiken gaat of veel harder doorrijdt.Met een wedstrijd zet je natuurlijk een echte hoed op!

Margee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-03 20:22

jessiejanes schreef:
Een voordeel van een helm t.a.v. een veiligheids-westernhoed is met buitenrijden.Een helm verlies je niet als je door wat dichtere struiken gaat of veel harder doorrijdt.Met een wedstrijd zet je natuurlijk een echte hoed op!

En in de wedstrijdbak kom je ook niet van die dikke, laaghangende takken tegen als het even in een erg vlot tempo gaat Knipoog .

flicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-03 21:00

Ben vanmiddag bij Rosworld naar westernlessen wezen kijken, niemand droeg een cap of hoed. Had zelf ook nooit een cap op maar ben dus 2 maanden geleden van mijn paard afgebokt. 8 hechtingen i.v.m. scheur in schedel dankzij vallen op asfalt. Nu rij ik dan maar met cap, Boos!. Heb van de week bij Divoza beige Casco gezien, niet onaardig. Vind trouwens de matzwarte ook wel mooi. Bij western-outfit staat het toch wat minder allemaal. Een cap past er niet echt bij. Zou voor zo'n hoed gaan dan.

Bojangles

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-03 22:26

In welke prijsklassen liggen de westernhoeden?

mandyvisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-03 23:54

Ik rijd nooit met cap, dat ziet er niet uit joh!
Dan is heel mijn completer outfitt naar de maan.
Ik rijd altijd met hoed of gewoon zonder. Lekker haren los, dat ziet er zo mooi uit!

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-03 00:04

mandyvisje schreef:
Ik rijd altijd met hoed of gewoon zonder. Lekker haren los, dat ziet er zo mooi uit!

Ik hoop dat als je een keertje valt dat je dan nog zo helder kan denken

mandyvisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-03 00:28

gijsenkim"]
[quote="mandyvisje schreef:

Ik hoop dat als je een keertje valt dat je dan nog zo helder kan denken
[/quote]
Ik heb een heel erg braaf paard hoor!

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-03 00:30

Ook een braaf paard kan struikelen.................. Kennis van mij heeft zes maanden in koma gelegen omdat haar brave paard struikelde...........

Yorghos

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-03 12:16

Ik draag altijd mijn cap. Western of engels, doet er niet toe. Vallen kan altijd, dus ik neem geen risico. Je stapt toch ook niet zonder helm op een motor?