[WN] glitter glitter glitter

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-03 20:19

Wat is bij jou dan 'goed verzorgd' ?

Tess

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-03 20:48

Schoon, goed gepoetst, staart en manen uit de klit, schone ogen en neusgaten, netjes onderhouden tuig, ook schoon, niet kapot en goed passend uiteraard.
't Lijkt wel een overhoring..... Knipoog

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-03 21:01

Tess schreef:
't Lijkt wel een overhoring..... Knipoog

Is niet de bedoeling Haha! , maar je kan maar duidelijk zijn in een uitspraak.

FlyingHigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-03 23:06

Westernwedstrijden en dan ook zeker de Halterklasses zijn in amerika gewoon op en top show. Als je aan APHA AQHA en Aphc wedstrijden meedoet, is de kans groot dat je gejureerd wordt door amerikaanse jurys. Zij zien graag opgedofde paarden, zwarte voetjes, witter dan witte plekken en een oogverblindend halter en idem dito voorbrenger *LOL* . Ik doe er wel aan mee, zorg dat mijn paard er absoluut oooogverblindend uitziet Cool !! Superfijn glitter kun je heel subtiel verwerken, zonder het ordinair te laten worden, maar weinig mensen valt het op hoe mijn paard bewerkt wordt door prutjes en tuttelspul. Staarten zijn een obsessie geworden, het tot vlak aan de grond hangend, dik en gezond, elk sprietje vrij en brandschoon met hier en daar een glittertje. En madammeke zelf, die staat er volop van te genieten.......valt het liefst ter plekke in slaap Schijnheilig . Vlak voor de ring zelf de lippenstift nog even bijwerken en ik ben er weer helemaal klaar voor, hahahahahahhaaaa. Mooi man, dat show- element!!!! Clown

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-03 10:29

FlyingHigh schreef:
Mooi man, dat show- element!!!! Clown

Wat is er nou mis met een beetje show? Het is zo Hollands "doe maar gewoon..." Als er een mooi plaatje de ring binnen stapt dan kijk je toch bewonderend? Daar in de ring is het allemaal glitter en nep, maar uiteindelijk is dat een aanvulling op het totaal. Het is gewoon de kers op de taart.

Daarna gaan de paardjes gewoon weer lekker in de wei, rollen eens in de blubber en zijn weer helemaal "paard" Tong uitsteken

FlyingHigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-03 10:41

Een beetje show?? Heeeeeeeeel veel show!!!! Ik vind het altijd prachtig hoe bijvoorbeeld Kim van Manen er bijloopt. Chique!! Goed gekleed zelf, netjes verzorgd uiterlijk en de paarden glimmen er lustig op los, glimmend tuig erop en huppa...!
Het is alleen niet voor iedereen weggelegt om dure show- kleding aan te schaffen..... gelukkig is shoppen op Ebay mogelijk, hihihiii!!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-03 13:01

vera schreef:
Daarna gaan de paardjes gewoon weer lekker in de wei, rollen eens in de blubber en zijn weer helemaal "paard" Tong uitsteken

Hier heb ik zo mijn twijfels over bij 'echte' showpaarden.
Verder weet ik niet of je een paard met uitgeschoren oren nu zoveel plezier doet op de wei in de zomer met al die vliegen. Die haren in de oren en op de neus hebben nl een funktie Schijnheilig

Ik heb niks tegen de show zeker niet als het smaakvol gebracht wordt, maar ik vind gewoon dat de halter als onderdeel om de bouw van een paard te beoordelen voor eventuele doorfok aan zijn doel voorbijschiet, zeker nu halter geworden is tot wat het nu is (in Amerika dan).

FlyingHigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-03 13:44

Sugarmiss"]
[quote="vera schreef:

Hier heb ik zo mijn twijfels over bij 'echte' showpaarden.
Verder weet ik niet of je een paard met uitgeschoren oren nu zoveel plezier doet op de wei in de zomer met al die vliegen. Die haren in de oren en op de neus hebben nl een funktie Schijnheilig

Ik heb niks tegen de show zeker niet als het smaakvol gebracht wordt, maar ik vind gewoon dat de halter als onderdeel om de bouw van een paard te beoordelen voor eventuele doorfok aan zijn doel voorbijschiet, zeker nu halter geworden is tot wat het nu is (in Amerika dan).
[/quote]

Van april tot september loopt mijn showpaard dagelijks in een kudde in de wei. En toch is madammeke de NK Halter bij de Paints.....
Oren mogen reglementair niet uitgeschoren worden, ik doe dat dus ook niet, uitstekend oorpluis knip ik een beetje bij. Verder worden ook de snorharen 2 cm lang gelaten. Dus ook een showpaard kan een zeeeeeer normaal paardenleven hebben!! Schijnheilig

10y

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-03 16:08

Natúúúúrlijk lekker in de blubber rollen!!! Haha! Haha! Mijn NK Halter dame ziet er uit alsof ze volle camouflage oorlogskleuren heeft opgesmeerd.
Effe lekker poetsen en morgen dus weer hetzelfde. Ze komen dus gewoon in het land én mogen naar hartelust in de modder spelen. Show is show, daarna weer het gewone paardenleven. Vingers aflikken Lang leve de lol.
Flying High, doe je dat glitterspul alleen op de witte delen van de staart en de manen of kan dat ook bij donker/zwart?
Ik heb wel zo'n glitterspul, heel subtiel, voor donkere haren, mensenharen dan wel te verstaan. Dat is ook niet echt grof.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-03 18:06

Gelukkig kán het dus wel samengaan. Maar 2 van de hoeveel..... Verward
Overigens komen we dan al snel weer terecht over dure c.q. show paarden in de wei etc. en dat hebben we wel gehad nu (hoop ik).

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-03 18:13

Sugarmiss schreef:
Overigens komen we dan al snel weer terecht over dure c.q. show paarden in de wei etc. en dat hebben we wel gehad nu (hoop ik).

Lips are sealed Lips are sealed Lips are sealed

FlyingHigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-03 19:10

Sugarmiss schreef:
Gelukkig kán het dus wel samengaan. Maar 2 van de hoeveel..... Verward

Schijnheilig Zo'n onbenullige discussie was dat!!! ELK paard hoort in de wei te kunnen, ongeacht zijn waarde in centen uitgedrukt. Het paard zelf heeft er geen weet van dat er gekken zijn die zoveel centen voor 'm willen uitgeven...dus geef 'm een paardenleven zoals het hoort!! Liefst met blubberplas en veel stoeimakkers!!!

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-03 19:22

Drie van de zoveel in ieder geval MS, want mijn op en top showjaarling (nu twee-jarige dus) staat élke dag, de hele dag buiten (in de zwarte blubber nu, want ik heb geen wei maar een 'paddock'). Dat kan zát! Ze heeft wel een regendeken op om de wintervacht iets korter te houden (zodat ze van't voorjaar wat sneller glad is zonder scheren). Staart wat extra verzorgen en in 'tubes' om hem mooi te houden. Maar zelfs dat doe ik alleen in het najaar en winter. Als de deken af gaat, gaat de vlecht ook uit de staart. De rest gebeurt ongeveer een week (onderbenen en hoofd opscheren) en de dag voor de show (het Grote Wassen en Opklooien Haha! ).
Oren scheer ik overigens nooit helemaal tot 'in' de gehoorgang uit en ook nooit 'superglad', snorharen blijven 's winters en het grootste deel van de zomer ook aanwezig omdat dat nou eenmaal moet in Duitsland (hier in Nederland mag het wel hoor Karen). Maar die snorharen zijn 'voelsprieten' voor in het donker, en aangezien onze huis-tuin-en-keuken-paarden, geshowed of niet, niet meer 's nachts door de bossen en over prairies hoeven te dwalen, hebben ze díe niet echt meer nodig... Maar je kunt ze er ook gerust aan laten (eventueel wat ingekort)... wordt over het algemeen niet heel erg 'kwalijk' genomen...
Ik vind het héérlijk, al die show! (alleen de 'gewone' glitters vind ik dus niks, maar die van Karen wil ik wel es zien...).

Margee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-03 20:13

Dat zijn dus weer de voordelen van het feit dat Nederland nog niet zo proffesioneel is in de westernsport. De paarden hebben over het algemeen een "paardvriendelijker" bestaan en zien er ook in de halter veel normaler uit. En modder is toch goed voor huid en haar?
Halter blijft een show-onderdeel, dus moet dat m.i. ook tot uiting kunnen komen in de verzorging. Als de jury maar wel zo slim is het "mooiste" paard te laten winnen toch!

cornelie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-03 20:21

Ach ja joh, een wedstrijd is voor mij nog steeds een momentopname, daarbuiten is het gewoon een lekker paard. Hoe ging zo'n spreekwoord ook alweer?? Zoiets als: een ruiter zonder paard is een mens, een paard zonder ruiter is een....... paard.

FlyingHigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-03 20:26

Carys schreef:
Als de jury maar wel zo slim is het "mooiste" paard te laten winnen toch!

Jawel, zo eerlijk is de jury al een aantal keren geweest, *LOL* !!

mandyvisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-03 23:50

Oh ik vind glittertjes zo mooi!
Ik doe dat ook wel eens bij mijn paardje, zomaar als ik zin heb om hem mooi te maken.

kus manny

Caballo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-03 02:33

Moet je hier die meiden zien die ik naar de 4-H breng... Die kladderen hun hele paarden vol met dat spul *LOL* Schrijven namen op de heupen van hun paarden en tekenen hartjes en al dat soort dingen. De vlechtjes in de manen hebben ook allerlei kleurtjes. Je blijft lachen met dat spul *LOL* Zo lang ze maar lol hebben en je haalt het er zo weer af.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-03 10:14

Ik vind het helemaal niets. In engeland bij een postorder bedrijf die veel dingen heeft die hier in NL niet te krijgen zijn(ik haal d'r kleine dekens vandaan) hebben ze het ook. Afschuwelijk gewoon.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-03 10:16

Caballo schreef:
Moet je hier die meiden zien die ik naar de 4-H breng... Die kladderen hun hele paarden vol met dat spul *LOL* Schrijven namen op de heupen van hun paarden en tekenen hartjes en al dat soort dingen. De vlechtjes in de manen hebben ook allerlei kleurtjes. Je blijft lachen met dat spul *LOL* Zo lang ze maar lol hebben en je haalt het er zo weer af.

Maak eens wat foto's, ben reuze benieuwd hoe dat er uit ziet Haha!