[WN] uitkomst(en) WRAN ALV ?!?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

LindyH

Re: uitkomst(en) WRAN ALV ?!?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 18:48

@Romkabouter
Ik ben L3 ruiter, en ik was op de ALV. Ik vind het vervelend dat ik een cap moet dragen, maar het ging mij er meer om dat de WRAN dit zelf met de verzekering heeft afgesproken, en niet de KNHS. Ik wil best een cap dragen als ik daarmee de WRAN zelfstandig kan houden.

Ik denk dat als er maar genoeg goede L3 ruiters zijn, dat de capregel nog wel versoepeld zal worden. Want ik zie mijzelf absoluut niet als beginner, maar meer als een novice amateur. Wat dat betreft ben ik het met je eens, dat een cap daar eigenlijk niet bij past. Maar als het levelsysteem goed loopt, en het blijkt dat de cap in de L3 echt nergens op slaat, dan kan daar alsnog wat aan gedaan worden.
Als de WRAN dat nu al had geëist van de verzekeraar, dan was die polis er waarschijnlijk niet gekomen, en waren we overgeleverd aan de KNHS-verzekeringen. En in die situatie zou er echt nooit een kans komen op een caploze L3.

Dus ik denk dat dit de beste weg is om ooit nog een caploze L3 te krijgen. Tegen die tijd zal ik alleen wel in de L2 te zitten Haha! .

Paintless

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 18:50

tja.. daar zou ik dan wel mijn vraagtekens bij zetten idd jos. maar dan zit je er dus eigenlijk niet meer in, als het ten onder gegaan is.

het wordt er niet duidelijker op. maar we zien wel. laatste WRAN wedstrijd vond ik toch ook al niet gezellig. misschien rij ik wel helemaal geen wedstrijden. we zien wel.

Paintless

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 18:52

LindyH schreef:
@Romkabouter
Ik ben L3 ruiter, en ik was op de ALV. Ik vind het vervelend dat ik een cap moet dragen, maar het ging mij er meer om dat de WRAN dit zelf met de verzekering heeft afgesproken, en niet de KNHS. Ik wil best een cap dragen als ik daarmee de WRAN zelfstandig kan houden.

Ik denk dat als er maar genoeg goede L3 ruiters zijn, dat de capregel nog wel versoepeld zal worden. Want ik zie mijzelf absoluut niet als beginner, maar meer als een novice amateur. Wat dat betreft ben ik het met je eens, dat een cap daar eigenlijk niet bij past. Maar als het levelsysteem goed loopt, en het blijkt dat de cap in de L3 echt nergens op slaat, dan kan daar alsnog wat aan gedaan worden.
Als de WRAN dat nu al had geëist van de verzekeraar, dan was die polis er waarschijnlijk niet gekomen, en waren we overgeleverd aan de KNHS-verzekeringen. En in die situatie zou er echt nooit een kans komen op een caploze L3.

Dus ik denk dat dit de beste weg is om ooit nog een caploze L3 te krijgen. Tegen die tijd zal ik alleen wel in de L2 te zitten :D .

doe het dan tenminste voor alle L3 ruitertjes die nog moeten komen. zoals ik.
tegen de tijd dat ik aan de L3 toe ben is het misschien toch weer een vrije keuze geworden.

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 18:54

Heb ik gedaan Lachen

Berwicowa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 18:59

Romkabouter ik ben een L5 ruiter en was ook op de ALV.

MissPK

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 20:20

Romkabouter ik was er ook als L3 ruiter en heb je wél gesteund! Ja Wel had ik ook het idee dat ik één van de weinige L3 ruiters was daar...

Sliding: Er is gevraagd om een onafhankelijke ruiterscommissie...antwoord van de voorzitter was duidelijk dat ze geen rechten konden krijgen en ook dat hij zou bepalen wie er waar in zou mogen komen...iedereen mocht zich wel aanmelden daarvoor dat klopt idd... Verward

Lekker onafhankelijk hé? Clown

Citaat:
Het oprichten van een rijdercommissie met stem- en vetorecht.

Voor tussentijdse besluiten die directe gevolgen hebben voor de ruiters een structuur opstellen waar een rijdercommissie bij betrokken moet worden. Zie het als een besluitvorming zoals werkgevers met een ondernemingsraad hebben, het is dan wel zaak om te inventariseren bij welk besluit deze commissie betrokken moet worden en wat welke beslissingsbevoegdheid deze commissie heeft. Ook is het zaak om vast te leggen dat deze commissie de achterban moet kunnen raadplegen om advies en binnen een bepaalde termijn hier mee terugkomt.

Deze vraag heeft het bestuur exact gekregen en is gewoon van tafel geveegd!
Maar wel met de prachtige afsluitende woorden van de voorzitter dat ze heel blij zijn met mensen die hun willen helpen natuurlijk ... *LOL*

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 21:06

Paintless schreef:
hoe zit het met L2 ruiters op een ander paard? is die onzin wel weggewerkt?

Bij het aangaan van de nieuwe polis al deze regel vervallen.

Helaas zullen we daar op moeten wachten, volgens de voorzitter zou dat in 2 maanden geregeld kunnen zijn.
Ik geef ze een paar extra en anders zeg ik gewoon Doei!

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 21:17

LindyH schreef:
@Romkabouter

Is het je ontgaan dat

-de voorzitter bij eventuele groei van de WRAN, wel een splitsing kan maken tussen L3-1 en L3-2, zijnde een grens van bijv 40 punten?
-Dat L3-2 ruiters dan wel een hoed opmogen en dit dus blijkbaar van de verzkering ook kan?
-Het argument van de capverplichting was dat niet alle verrichtingen in de L3 zitten?

Volgens mij zijn de L3-1 en L3-2 nog steeds allebei dezelfde verrichtingen, waarom kan er dan NU al niet met hoed gestart worden?

Het wel of niet dragen van de cap in de L3 heeft he-le-maal NIKS met de onafhankelijkheid van de wran te maken.

LindyH schreef:
Ik denk dat als er maar genoeg goede L3 ruiters zijn, dat de capregel nog wel versoepeld zal worden.

Het gaat er niet om hoe goed de ruiters zijn, het gaat erom in welk niveau ze rijden en de verrichtingen die met dat niveau te maken hebben.
En goede en een slechte L3 ruiter zijn BEIDE L3. Als het veilighiedsargument dus gebruikt wordt voor de moeilijkheidsgraad van de verrichtingen dan KAN er dus niet versoepeld worden!!!!

LindyH schreef:

Natuurlijk niet, de polis die nu ter tafel is gekomen die heeft de regels van de wran overgenomen, als de wran had gezegd dat ook L3 ruiters goed genoeg zijn om een hoed te dragen was dat geen probleem geweest.

LindyH schreef:
Dus ik denk dat dit de beste weg is om ooit nog een caploze L3 te krijgen. Tegen die tijd zal ik alleen wel in de L2 te zitten Haha! .

De beste weg was volgens mij gewoon voor vrijstelling stemmen en dan het bestuur maar laten onderhandelen.
Als dat niet gelukt was, kun je altijd nog terug. Nu is door de leden besloten!

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 21:20

Berwicowa schreef:
Romkabouter ik ben een L5 ruiter en was ook op de ALV.

OK dan!

cowboyberend

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 21:38

ik ben sinds januari lid en heb niet eens een uitnodiging gehad , ik heb peter vorige week gemaild hoe dat zat ..... kreeg wel iets terug maar niks over de vergadering... vrijdag weer gemaild , zaterdag iets terug moest ik maar een site op zoeken daar moest het ergen staan....... goede service van de wran zeg Huilen

Hollowpoint

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 21:44

WRAN ALV ? ik zou zeggen Asta La Vista Doei!

piggeljay

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 22:03

Hollowpoint schreef:
WRAN ALV ? ik zou zeggen Asta La Vista Doei!

OK dan!

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 06:22

Broncoyboy schreef:
dat ik jaren zonder cap heb gereden,wat een risico heb ik gelopen zeg, gelukkig is het nu verplicht,Nu de horn nog van het zadel af , want dat is pas gevaarlijk, pfffffffffff.

Waarvoor moet die eraf? zo'n knop hoort op een western zadel en is erg handig vind ik zelf, en nee ik heb nou niet bepaald een lage hoorn op mijn zadel.

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 06:26

Crazy123 schreef:
Ja ik vind 10% meer als genoeg , aangezien voorafgaande jaren er niet zoveel interesse werd getoond voor de ALV.

Gemiddeld kwamen er zo'n 25 a 30 man en nu waren er dit rond de 70.
De overige wranleden zullen er dus wel voldoende vertrouwen in hebben gehad dat deze nieuwe regel "erdoor" zou komen anders zouden zij wel aanwezig zijn geweest om tegen te stemmen.

Bovendien moet je niet vergeten dat het aantal mensen die negatief gereageerd hebben op dit topic nog minder is als de 10% die op de AVL waren.

Ik vind 10% dus veelste weinig, ik had er namelijk veel meer verwacht om eerlijk te zijn

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 08:40

Broncoyboy schreef:
dat ik jaren zonder cap heb gereden,wat een risico heb ik gelopen zeg, gelukkig is het nu verplicht,Nu de horn nog van het zadel af , want dat is pas gevaarlijk, pfffffffffff.
MSQuincyTE schreef:
Waarvoor moet die eraf? zo'n knop hoort op een western zadel en is erg handig vind ik zelf, en nee ik heb nou niet bepaald een lage hoorn op mijn zadel.
In het kader van 'een hoed hoort bij western' kan ik de opmerking van broncoyboy wel begrijpen
Die knop zit/zat er voor een reden, nl om een koe mee vast te binden. Dat gaat voor 99% van de NL-ruiters niet op, dus eraf met dat ding Knipoog

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 08:50

DD ik gebruik die knop namelijk om een halster of zo aan te hangen of mijn hoofdstel, of als ik in het bos reed en ik liet mijn paard even racen dan hield ik de knop dus vast, dus voor mij is die knop onmisbaar.

hobbelheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 10:04

iemand zich gerealiseerd dat broncoboy micshien wel gewoon synisch (hoe schrijf je dat?) was Verward

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 10:20

@Susan: ja hoor ik wel, maar MsQ niet Knipoog

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 15:46

Dat heb ik ook gevraagd op de ALV. Waarom de cap? Er zijn nog zoveel andere dingen die paardrijden veilig of onveilig maken. Wie bepaalt dat als je maar een cap draagt, dat dan alles mag? En als die cap je in de weg zit bij wat je doet (voltige), laat die cap dan maar zitten. Verward

Helaas heb ik mijn vraag niet goed geformuleerd, of hij werd niet begrepen. Of men wist er geen antwoord op, en draaide er daarom zo omheen dat ik het gevoel kreeg dat ik een hele domme vraag had gesteld.

piggeljay

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 16:14

nee hoor Lindy
de vraag die jij stelde was niet dom, alleen heeft Peter er zo'n handje van om dingen zo te draaien dat het allemaal in zijn voordeel uitdraaid.
ook het in roepen van een advocaat die het gaat hebben over sport ongelukken bij bergbeklimmen of cricket in Engeland.
en stelt dat je die helm moet dragen omdat we in het western slidingstops maken, maar verder niet bekent was met de westernsport.
alsof er alleen bij sliding stops ongelukken gebeuren, dus wel bij de reining en niet bij trail of pleasure of andere onderdelen?
zich verder niet had verdiept in de materie western rijden, en dus niet weet dat de meeste ongelukken gebeuren bij de mensen thuis in de bak of met het beleren van paarden.
hoeveel mensen zijn er dit jaar en de voorgaande jaren naar het ziekenhuis gebracht die een ongeluk hebben gehad tijdens een wedstrijd toen ze op het paard zaten?
en hoeveel mensen zijn er in het ziekenhuis beland ( western) die met een buitenrit, training of bij het zadelmak maken?
hoe zou ik me moeten laten verdedigen bij een aanklacht door Mr. korevaar als ik hem op de rechtbank nog moet gaan uitleggen wat westernrijden precies inhoud omdat hij foute en onjuiste dingen er over tegen een rechter gaat vertellen
wanneer hij echt geloofwaardig bij mij over had willen komen had hij eerst zich zelf in moeten lezen en werken in het materie westernrijden en met voorbeelden moeten komen over uitspraken in zaken van western cq paardrijden in het algemeen.
geloof me ik heb meerdere keren met advocaten te maken gehad zowel in prive als zakelike conflicten en een advocaat als Mr. Korevaar wil ik niet als verdediger hebben, die was na twee gesprekken bij mij al exit. of hij moest zich eerst eens flink gaan verdiepen in het paard en western rijden.

Ariebren

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 18:07

Misschien dat ik lid wil worden van de Wran.
Maar na deze discussie en ook die discuusie op het andere topic over helmen, verzekeren en advocaten snap ik iets niet.

Wat is nu de reden om een cap te verplichten bij deelname aan een wedstrijd?

Zonder cap loop ik het risico een schedelbreuk op te lopen.
Mijn eigen ziekte verzekering dekt de onkosten.
Ik kan de organisatie, Wran, echt niet aansprakelijk stellen voor mijn ongeluk.
Of de voorzitter moet toevallig mijn paard hebben laten struikelen, door zijn voet uit te steken.
Dan kan alleen zijn persoonlijke WA verzekering een vergoeding geven.

Wie kan mij uitleggen hoe het nu precies zit met verzekeren en risico lopen op een wedstrijd.

sonita

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 18:28

misschien was Mr korevaar wel de goedkoopste.

sliding

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 18:46

LindyH schreef:
Dat heb ik ook gevraagd op de ALV. Waarom de cap? Er zijn nog zoveel andere dingen die paardrijden veilig of onveilig maken. Wie bepaalt dat als je maar een cap draagt, dat dan alles mag? En als die cap je in de weg zit bij wat je doet (voltige), laat die cap dan maar zitten. Verward

Helaas heb ik mijn vraag niet goed geformuleerd, of hij werd niet begrepen. Of men wist er geen antwoord op, en draaide er daarom zo omheen dat ik het gevoel kreeg dat ik een hele domme vraag had gesteld.

Lindy; Wat ik (en de personen naast mij Haha! ) hadden begrepen was dat jij stelde dat wij als westernrijders alleen maar coole paarden gebruikten en dat de onderdelen die wij rijden niet zoveel gevaar opleveren als bijv dressuur en springen. En als er dan een regel zou komen dat er alleen maar coole en rustige paarden mochten worden gebruikt wij daardoor geen cap nodig zouden hebben.
Maar helaas zijn paarden , hoe cool ook, altijd nog vluchtdieren die in een andere omgeving of omstandigheden heel anders kunnen reageren dan normaal.
Bij de voltige brengt het dragen van een cap soms een groter risico van vallen met zich mee bijv bij een handstand of waarbij de rijders figuren op elkaar moeten doen(niet doordenken Clown ).Daar zijn de voor en nadelen tegen elkaar afgewogen.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 19:10

En jullie hebben niet even 'Anky' aangehaald ?? (niveau-hoed-eraf vallen).
Ik heb niks tegen Anky hoor, maar puur om even een stelling te weerleggen Haha!

sliding

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 19:32

Ariebren schreef:
Wat is nu de reden om een cap te verplichten bij deelname aan een wedstrijd?

Zonder cap loop ik het risico een schedelbreuk op te lopen.
Mijn eigen ziekte verzekering dekt de onkosten.
Ik kan de organisatie, Wran, echt niet aansprakelijk stellen voor mijn ongeluk.
Of de voorzitter moet toevallig mijn paard hebben laten struikelen, door zijn voet uit te steken.
Dan kan alleen zijn persoonlijke WA verzekering een vergoeding geven.

Wie kan mij uitleggen hoe het nu precies zit met verzekeren en risico lopen op een wedstrijd.

Ik zal een poging wagen Bloos
Jij bent altijd verzekerd daar hoef jij je geen zorgen over te maken. Maar als jij bijv ernstig letsel op loopt en dan moet je aan blijvende invaliditeit denken dan gaat jou verzekering proberen de kosten te verhalen op de verzekering van de andere partij en dat zijn dan bijv de organisator van de clinic, de bezitter van de bak waar jij rijd enz.. En zij moeten dan aan de verzekering "bewijzen"dat er zo redelijk als mogelijk maatregelen zijn getroffen om zo'n ongeval te voorkomen.
En dat is ook waar deze advocaat voor op de vergadering was, Hij was gespecialiceerd in letselschade en ging ons uitleggen wat de eventuele gevolgen zijn als werd bewezen dat het ongeval had kunnen worden voorkomen. En dat is dat ik als intructeur, organisator enz moet inschatten waar de risico's zitten en daar rekening mee moet houden (Skeelerattest:deelnemer aan beginnerscusus draagt tijdens de derde les geen helm, valt dan zo ernstig dat hij enkele uren later in het ziekenhuis overlijd. Instucteur heeft wel gewezen op het gebruik van de helm maar dat niet verplicht. De intructeur had moeten inschatten dat de deelnemer te weinig ervaring had om intezien dat de helm nodig was en hem dus had moeten verplichten de helm te dragen of anders niet mee had laten doen,daardoor werd hij mede veranwoordelijk gesteld) Het gaat er hier dus om dat als er iets ernstigs gebeurd er gekeken wordt naar de zorgplicht en veiligheid(er was er nog één maar ik kan ook niet alles onhouden Bloos )
Vele verzekeringen letten hier steeds meer op bij het opstellen van de polis maar gelukkig is er toch een verzekering gevonden die ons als WRAN leden wil verzekeren op alle evenementen zelfs al op het moment dat we van huis gaan naar het evenement en terug. Alleen op voorwaarde van hoe de huidige capregel nu is bij de WRAN. Zodat we daarvoor niet afhankelijk zijn van de KNHS Knipoog