Waratje schreef:Ik nietIk wordt een beetje verdrietig van het filmpje
Ojee.... moet je een zakdoekje?
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Wranglerbutt schreef:Waratje schreef:Ik nietIk wordt een beetje verdrietig van het filmpje
Ojee.... moet je een zakdoekje?
Zo erg is het nou ook weer niet...... maar lief aangeboden, hoor

Cassidy schreef:Waratje schreef:Ik nietIk wordt een beetje verdrietig van het filmpje
Verklaar je een s nader? Van welk filmpje? Die van Clinton of die van Wim? En waarom wordt je daar verdrietig van?
Hij geeft een show, die kun je niet geven zonder in te studeren. Wim Vonck is in mijn ogen wat minder ingestudeerd aan het 'spelen' met zijn paard en dat ziet er ook iets minder 'gelikt' uit: maar wel erg gaaf
JoyRider schreef:Maar het is toch logisch dat het ingestudeerd isHij geeft een show, die kun je niet geven zonder in te studeren. Wim Vonck is in mijn ogen wat minder ingestudeerd aan het 'spelen' met zijn paard en dat ziet er ook iets minder 'gelikt' uit: maar wel erg gaaf
) wat je gaat doen en wat je paard gaat doen, je past je aan naar het moment (stijl van Wim Vonck).
Waratje schreef:Als je wilt laten zien wat je een paard allemaal kunt laten doen vanaf de grond, dan studeer je een patroon in, zorgt dat de kunstjes er allemaal keurig inzitten en dat je paard strak gehoorzaam is (stijl van Clinton Anderson).
Daar zit heel subtiel een wereld van verschil tussen.
Cassidy schreef:Waratje schreef:Als je wilt laten zien wat je een paard allemaal kunt laten doen vanaf de grond, dan studeer je een patroon in, zorgt dat de kunstjes er allemaal keurig inzitten en dat je paard strak gehoorzaam is (stijl van Clinton Anderson).
Daar zit heel subtiel een wereld van verschil tussen.
Ik stel voor dat je het filmpje nog eens goed bekijkt. Als je goed kijkt past ook Anderson zich aan het paard aan (omdat die even wat anders begreep of wilde doen dan wat hij vroeg). Misschien voor de show, en misschien omdat het niet zo strak is ingestudeerd, maar onderdeel van zijn manier van werken met het paard.

), ik kan me voorstellen dat het paard van Wim net iets minder respect voor hem heeft .. Zo maar een ideetje hoor
Mac schreef:Ik ben geen Clinton Anderson fan (ik heb een paar DVD's van hem en vind hem bijzonder onsympathiek overkomen) maar wat hij hier laat zien vind ik toch wel subliem. Hij heeft het paard volledig onder controle, OOK haar emoties en juist dat maakt hem naar mijn mening een geweldige paardenman!
JoyRider schreef:Als Mindy Clinton als kuddeleider ziet kan ik me haar houding goed voorstellen (waar ik overigens niks mis mee vind hoor), ik kan me voorstellen dat het paard van Wim net iets minder respect voor hem heeft .. Zo maar een ideetje hoor
JoyRider schreef:Hoe omschrijf jij het verschil tussen respect en gehoorzaamheid in de paardenwereld? Hoe wordt het een dan wel het ander verkregen: door de kuddeleider dus he, niet door de mens...
Die moet altijd op alles en iedereen jagen... JoyRider schreef:En met wie zou jij dan Wim en met wie Clinton vergelijken?
JoyRider schreef:Overigens geloof ik het wel te snappen: ik denk dat mijn paard de eerste is en haar buurvrouw een wannabee baasDie moet altijd op alles en iedereen jagen...
Die straalt rust uit en wordt nooit lastig gevallen, ze hoeft niks te doen om de anderen bij een hek of eten weg te krijgen: ze gaan gewoon. Maar zou een wannabee-baasjesmens, zoals jij denkt dat Clinton is, in staat zijn een paard dit te laten doen. Want ik weet zeker dat een wannabee-baasjespaard het niet voor elkaar zou krijgen