Dolores schreef:Ja, dat bedoel ik nou: Op een gegeven moment was hij ook met haar zeer kleine cirkels aan het rijden, hij stopte opeens, en mijn paard was 'dronken', en de weg kwijt. Zolang ze daar niet stabiel in is, moet ik ook geen verzamel-toestand van haar verwachten... aan de andere kant: als ze nú al gigantisch op de voorhand loopt, en ik doe daar nu nog niets aan, wordt het dan straks niet veel moeilijker om het paard anders te laten lopen? Wat eerst?????
Iedereen heeft het in zijn /haar reacties hoofdzakelijk opmerkingen over rijden met hulpteugels ed. maar als ik dit lees 'paard was dronken en de weg kwijt' dan denk ik dus eerder dat je gelijk moet stoppen met rijden en je paard eerst nog eens een aantal maanden op de wei moet zetten. Je paard is nog niet in belans! Toen Dusty zadelmak gemaakt werd is ze twee weken gereden en toen kreeg ik te horen dat ze op zich zadelmak was, maar dat ze nog niet in balans was en dat ik haar nog een tijd op de wei moest zetten en er dan pas weer op mocht gaan zitten. Dat is denk ik een van de beste adviezen die jij nu ook kunt krijgen. Verder zijn aan geen van mijn twee zadelmakke paarden ooit hulpteugels gehangen om de kop omlaag te krijgen en daar is het prima mee gelukt met gewoon rust en eerlijke handen. Ik weet overigens niet hoe oud je paard is?
Tweede advies: zoek een andere instructeur, deze wil duidelijk te veel te snel.