[WN] wat moet je hier nu van vinden....

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

crow

Re: wat moet je hier nu van vinden....

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 17:17

De stal instrukteur is ook een instrukteur van buiten, die 1 keer in de week komt. Zo iemand kan natuurlijk al helemaal niet verbieden dat mensen ook eens een ander inhuren.

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 19:07

Ik hoor wel vaker dat vanuit een stal wordt verboden om les te hebben van een ander, of je moet met je paard naar die ander toe. En dan wordt er behoorlijke sociale druk uitgeoefend om het niet te doen.

Belachelijk! Je koopt een dienst van een instructeur, geen band voor het leven. Een stal waar dit soort regels gelden zou ik rap weg zijn (en er zijn wel dergelijke stallen).

Aan de andere kant zie ik inderdaad ook wel mensen waarvan ik me afvraag wat ze op een clinic moeten. Omdat ze er qua rijden helemaal niet aan toe zijn.

Ik vind het ook bij een goede instructeur horen dat je dat ook te horen krijgt. Maar wil iemand dan toch die clinic doen, dan moet dat kunnen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 19:35

Niet vergeten dat niet iedereen een clinic rijdt om kwalitatief meteen stukken beter te worden Knipoog Kan ook gewoon als eens een leuk uitje gezien worden, of een kans om eens met een onervaren of nieuw paard ergens anders te rijden. Kijken wat 'ie doet.

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 19:56

Hoe kun je nu niet op een les horen??? Verward
(= clinic)

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 19:58

sflj schreef:
(= clinic)

als je helemaal nog niet kunt sturen en op een paard zit waar je toch vooral vanaf kukelt.
dan hoor je volgens mij nog niet op een clinic... en dat heb ik zien gebeuren (dit was overigens een dressuurclinic).

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 20:00

Had mij ook zomaar kunnen gebeuren hoor Lachen Lachen

Ik heb een keer een clinic met Bill van Billy meegereden die op zijn 16de voor het eerst van zijn leven in een binnenbak was, en een behoorlijk mannetjesputter kan zijn........ en een keer met Amber, ook voor het eerst in een binnenbak, en ook een behoorlijke darm....... Lachen , had er zomaar naast kunnen gaan Lachen

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 20:10

Kim jij kan wel sturen.. ik heb het niet over dingen die gewoon mis kunnen gaan. Ik heb het over iemand die de basis van het rijden niet beheerste. Door het bonken in het zadel er steeds naast lag en het paard niet langs een ander paard kon sturen. Dan rij je een aantal mensen meer dan behoorlijk in de weg. En aangezien die mensen ook een bedrag hebben neergeteld voor clinic en vervoer, wordt het dan vrij vervelend (nee ik deed zelf niet mee, ik was mee om te kijken).

En ergens hier bovenaan staat dat de instructeur vond dat mensen er nog niet aan toe waren. Tja in sommige situaties kan ik me dat voorstellen. Want wat heb je nu aan pakweg een reiningclinic als je niet kunt sturen en niet kunt galopperen bijvoorbeeld. Dát bedoel ik.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 20:14

zit zeker wat in........... je moet toch wel minstens kunnen remmen, gasgeven en sturen wil je een clinic kunnen rijden Lachen

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 20:17

Gelukkig zitten de rem en het gas bij een paard niet naast elkaar Haha!

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 20:20

je wil niet weten hoeveel paarden aan het rennen gaan van het remmen Lachen Lachen Lachen

lekker tegenhouden aan die voorkant...... Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 20:24

sflj schreef:
(= clinic)

Nouwwwwww.... ik heb wel eens deelnemers op een clinic (in groepsvorm) gehad die heel eerlijk gezegd bij mij nog aan de lijn hadden gemoeten hoor.... Die nog geen teugels in de hand zouden mogen hebben in een gang harder dan stap, en die echt nog niets te zoeken hadden in een groep.
Ik vind dat je dan andere deelnemers (en je eigen paard Bloos ) hindert. En dát kan de bedoeling niet zijn.

westernappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 20:31

bij ons op stal was laatst een clinic van antoine de both,ben niet geweest,niet mijn ding.we hadden alleen de eerste twee weken weer zat te o.ha en Haha! gatver wat werd die man afgefikt,goed dat hij het niet hoorde Haha! .en zo loopt iedereen weer achter onze eigen stal-goeroe aan.dressuuurmatig dan Clown ben nog steeds blij met mijn afwijkende rijstijl Ach gut op mijn manege dan.maar toch,als ze het verbieden,een ander bedoel ik,dan zou ik er niet mee accoord gaan ,waar ik les van neem regel alleen ikzelf,en niet de stal goeroe of stal eigenaar Cool

dropje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-08 17:24

Ach Westernappie, het is ook nooit goed he bij sommige mensen Haha! Haha!

Maar alle gekheid op 'n stokje: Persoonlijk vindt ik dat je van alle trainers wel wat kan leren. Natuurlijk, als je een fanatiek trail- en pleasure ruiter ben zal je niet gauw les van Henk van Amstel nemen, maar ook van hem zal je echt wel wat kunnen leren denk ik zo.
Mijn instructrice kwam juist regelmatig met de mededeling van die en die geeft een clinic, probeer er heen te gaan! Zo hoort het ook vindt ik. Cool