Daarbij moet je niet naar de westernruiters in het algemeen kijken maar naar ruiters uit iedere tak van de sport. En dat het nu verplicht is op de concoursen hoeft nog niet te betekenen dat ze thuis ook met cap trainen. Kijk maar eens op HAW, hoeveel mensen kom je daar wel niet tegen die zonder cap rijden? Sommige halen zelfs zonder zadel en/of hoofdstel de meest gevaarlijke stunts uit op hun paard zonder cap. Terwijl zo'n ding zo is aangeschaft, het is alleen of ze het zelf willen ja of nee. En dat is en blijft een eigen keuze. Niet alleen voor de westernruiters maar voor iedereen.
Ik ben westernruiter en rijd altijd met cap, voor mij hoort het gewoon bij paardrijden. Ik draag mijn cap nu al zolang ik op paardrijden zit en ik ben niet van plan om zonder te gaan rijden. Hoe lief de paarden ook zijn, dat maakt me niets uit. Cap hoort er gewoon bij voor mij en als je al van begin af aan ermee rijd dan heb je geen last van dingen als zweten ofzo, althans ik in elk geval niet
)
Andersom dan toch ook niet, het hoort gewoon niet en ziet er gewoon niet uit.
en nee, ik kan niet voorspellen dat ik er nu nooit meer af zal vallen, of dat mijn paard nooit meer zal vallen, dus vandaar

)