Rob_H schreef:Goed, het is in elk geval geen feit totdat de wran dat schrijft.
De kans dat ze dat niet doen is mijns inziens nihil.
Volgens mij doelt ook niet iedereen per definitie op jou hoor, Rob. Ik in ieder geval niet
Op het swrn forum wordt als volgt geantwoord door de voorzitter van de WRAN:
Citaat:
Ook voor hier, December drukte dus pas na acht dagen antwoord.
In mijn beleving is het antwoord wel eenvoudig.
L1 en L2 mogen een hoed dragen
L3 L4 en L5 hebben een cap verplichting, evenals ruiter tot 14 jaar.
Regels voorzien momenteel niet of de cap verplichting alleen geld voor op het paard, dus ook een mooie vraag voor de ALV hoe hiermee om te gaan.
Zal deze vraag in het sticky topic toevoegen.
Vr Gr Peter
Waaruit ik opmaak dat momenteel nog geen keiharde schriftelijke duidelijkheid is, maar hoe het vooralsnog in de regels staat er een capverplichting geldt voor L3 t/m L5 ruiters (en jonge jeugdruiters), en hierin (momenteel nog) geen onderscheid is gemaakt tussen onder zadel en niet onder zadel. Ik neem aan dat na de ALV meer duidelijkheid volgt, immers vinden voor maart toch weinig wedstrijden plaats. En stiekem hoop (en verwacht) ik dan natuurlijk dat een wedstrijdruiter naast het paard andere regels opgelegd krijgt dan de wedstrijdruiter op het paard.
Echter moet de capverplichting op FNRS maneges ook niet te zwaar worden opgevat. Mijn ouders zijn geregeld op een FNRS manege te vinden en de mensen die daar de paarden in de bak longeren, hoeven toch ook geen cap op.. terwijl je als het ware wel een paard begeleidt. Dit zeker niet om olie op het vuur te gooien, maar even aan te geven dat een capverplichting ook niet allesomvattend is