Sonja schreef::)) Maar ik neem aan dat Blaze dat boekje gewoon opgevreten heeft met 'd'r hooi, dus op een of andere manier moet ze toch dat rijden met die shanks ergens geleerd hebben. Of dat nou van jou was of met een vorige eigenaar boeit me niet, maar ooit heeft ze het geleerd. Waar? Nou, ik denk in de training......
(Helpt dat trucje van dat boek ook bij jezelf? Dan ga ik vannacht maar es op Go West pitten ofzo denk ik....)
hahahahahahahaah
blaze was nog niet bereden toen ik HEM
kocht en was nog HENGST
.pfffffff ja natuurlijk heb ik hem getraind om met een shank overweg te kunnen,maar niet omdat er een probleem was maar alleen omdat ik een 4 jarig paard op een hand wilde showen en hij dat kon op een trens maar dat mocht niet
.Maar ff dat wennen aan een shank!!!!! mijn inziens vaak gewoon bullshit,wat hoor ik vaak en wat lees je ook hier op bokt!!!!
een paard heeft een probleem,advies*probeer eens een andert bit(shank)**antwoord**ja nu doet hij het wel,geeft na ,buigt or whatever.DUS je hangt er een shank in en het probleem is opgelost.Wennen hmm niet dus.
nee het paard hoeft er niet aan te wennen maar de gebruiker.Heb nu 3 paarden gereden die alleen op snaffle waren getraind en om wat voor een rede dan ook een shank inkregen van mij,en alle drie reageerden ze zonder veel verschil(geen verschil eigenlijk) de rede mijn inziens was dat ze op een snaffle geen probleem hadden en dus op een shank ook niet,en dat het aan de ruiter ligt hoe je de shank hanteerd.
de inwerking is dan wel anders maar alleen als je hem gebruikt.
)