Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Maar zeg het er alleen nog maar een paar keer bij, omdat het zeker niet mijn bedoeling is dressuurruiters hierop aan te vallen. Ik vertel alleen de dingen die mij opvallen, de dingen die ik vaak in mijn omgeving zie.

Hier in mijn omgeving zijn er een aantal stallen waar alleen maar "dressuurmutsen" (noem ze toch maar even zo
) staan die echt iedere godganse dag bezig zijn met dressuur dressuur en nog eens dressuur. De manier waarop die meiden daar met hun paarden omgaan vind ik sowieso al helemaal verkeerd
Maar daar kan ik nog wel een poosje over door foeteren
En uiteraard is dit topic daar niet voor bedoeld! 
AstraGirlie schreef:Het is zeker geen kwestie van gewoon de teugels los te gooien nee, het is veel meer dan dat. Het is het paard op eigen benen laten lopen zonder constant in de mond te zitten, en nog meer op je gewichtshulpen laten reageren, een fijnere communicatie, een meer ontspannen totaalbeeld...

guppekop schreef:'goh, ik dacht dat dressuur alleen maar het in de krul trekken van het paard is en alles, maar dat is het niet, het lijkt eigenlijk zelfs best op western'
Romkabouter schreef:guppekop schreef:'goh, ik dacht dat dressuur alleen maar het in de krul trekken van het paard is en alles, maar dat is het niet, het lijkt eigenlijk zelfs best op western'
hop, en weer iemand die het licht heeft gezien

ja klopt ja