Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Margee schreef:Ik gebruik Equiflexion vloeibaar van de paardendrogist, daar zitten meerdere dingen in. Nadat bij mijn paard 3 jaar geleden ernstige artrose in haar knie was vastgesteld, ben ik gaan zoeken en proberen. Hier reageerde ze toen het beste op. Zomers krijgt ze het trouwens bijna nooit, dan loopt ze 24/7 buiten en wil niets anders dan gras eten.....
Maar zoals gezegd, spieren of gewrichten kan natuurlijk verschillen met iets erbij voeren.
Waar gebruiken jullie de teunisbloem olie trouwens voor/tegen?

rindin schreef:Wat ik zou voeren als mijn paard stijf is weet ik niet, maar iig geen glucosamine (hoorde vandaag op school dat het nog wel eens bijwerkingen wil hebben)
pegaflex schreef:Samenstelling
Glucosamine Sulfaat 300000 mg !!!!
MSM (Methylsulfonymethane) 200000 mg
Chondroitin Sulphate 47500 mg
Drager ad/Excipient to/Excipient q.s.p. 50 g
groene Os schreef:Ingrediënten
Calciumcitraat, Magnesiumcitraat, Glucosamine KCL sulfaat, Chondroïtinesulfaat (90%), Ascorbinezuur, Methylsulfonylmethaan
DubbelDun schreef:Ik heb ook al wel gelezen dat langdurig gebruik een belasting van de nieren kan zijn.
Maar ik geef ze sowieso jaarlijks een nierschonend kuurtje.

dus aan de gebruiker de eer om dat uit te zoeken

Lenie schreef:Hallo,
Ik heb een Quarter merrie van ruim 18 jaar oud. Ik berijd haar nog bijna elke dag.
Nu ze wat ouder is wordt ze duidelijk wat stijf en stram. Ik geef haar elke dag beweging en pas de training natuurlijk aan.
Ik zou haar graag een suplement willen bijvoeren en dacht aan glucosamine.
Zijn er mensen die ook een wat oudere quarter hebben die glucosamine bijgevoerd krijgt en welk merk voer je en hoe bevalt dat ?
rindin schreef:De werking van glucosamine is nog niet bewezen... Er zijn wel vermoedens dat het bevordelijk is voor kraakbeen en synovia, maar bewezen is het niet. Dus zou er niet raar van opkijken als het niet werkt... Wat ik zou voeren als mijn paard stijf is weet ik niet, maar iig geen glucosamine (hoorde vandaag op school dat het nog wel eens bijwerkingen wil hebben)
DubbelDun schreef:De hele pot is 1500 gram en per dag hebben ze als onderhoudsdosis 50 gram (1 schep) nodig.
Bij ernstige gevallen wil de DA wel eens 2x daags 50 gr voorschrijven, maar dat is dan zeer tijdelijk.
Volgens de verpakking kan de onderhoudsdosis na een maand teruggebracht worden van dagelijks naar om de dag.
DubbelDun schreef:Ik denk per hele pot, maar ik raak altijd de weg kwijt met veel nullen
singasong schreef:DubbelDun schreef:De hele pot is 1500 gram en per dag hebben ze als onderhoudsdosis 50 gram (1 schep) nodig.
Bij ernstige gevallen wil de DA wel eens 2x daags 50 gr voorschrijven, maar dat is dan zeer tijdelijk.
Volgens de verpakking kan de onderhoudsdosis na een maand teruggebracht worden van dagelijks naar om de dag.
Ja, maar is de 300.000 mg. gluco dan per 50 gr. of per 1500 gr.?
singasong schreef:DubbelDun schreef:Ik denk per hele pot, maar ik raak altijd de weg kwijt met veel nullen
Ja, kan ik mee voorstellen, vind het zelf ook erg verwarrend!
Die link hierboven is gericht op de gluco voor mensen. Ik zie trouwens het KCL-sulfaat er niet bij staan. Is dat dan weer wat anders?
dochorse schreef:Gebruik-Voedingsinstructie
Maatschep van 50 gram.
Voor een paard van 600kg:
Tweemaal daags 1 maatschep toevoegen aan het voer gedurende 30 aaneengesloten dagen om tot voldoende werkzame spiegel te komen.
Vervolgens éénmaal daags toedienen over het voer.
Door de glucosamines in een hoeveelheid van 20 gram per dag te geven is er, bewezen op een wetenschappelijke basis, daadwerkelijk een positief effect te creeren op het gewrichtskraakbeen!
DubbelDun schreef:dochorse schreef:Gebruik-Voedingsinstructie
Maatschep van 50 gram.
Voor een paard van 600kg:
Tweemaal daags 1 maatschep toevoegen aan het voer gedurende 30 aaneengesloten dagen om tot voldoende werkzame spiegel te komen.
Vervolgens éénmaal daags toedienen over het voer.
Door de glucosamines in een hoeveelheid van 20 gram per dag te geven is er, bewezen op een wetenschappelijke basis, daadwerkelijk een positief effect te creeren op het gewrichtskraakbeen!
@omaas: volgens jouw berekening kom ik met de onderhoudsdosis dus niet aan de 20 gram die hun zeggen dat er in zit ??
Bedankt voor het rekensommetje!