Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Anya schreef:Misschien omdat je niet van de lagere school hoppa naar de universiteit doorstroomt? Ik noem maar een paar reële misschienen ...
DubbelDun schreef:Bij de WRAN gaat het niet alleen om de bekwaamheid van het paard maar ook om die van de ruiter
DixievdKaal schreef:En als je dat vooraf weet kun je er dus thuis al op oefenenDat begrijp ik dd. maar als je ruim 5 jaar op èèn hand rijd en je moet op een wedstrijd opeens op twee handen rijden dan moet je echt heel goed nadenken waar de knopjes ook al weer zitten.

DubbelDun schreef:DixievdKaal schreef:En als je dat vooraf weet kun je er dus thuis al op oefenenDat begrijp ik dd. maar als je ruim 5 jaar op èèn hand rijd en je moet op een wedstrijd opeens op twee handen rijden dan moet je echt heel goed nadenken waar de knopjes ook al weer zitten.
Anya schreef:DubbelDun schreef:: dat iemand in L3 pleasure/horsmanship wil starten na bewezen te hebben op zijn engels een paard goed te kunnen beheersen heb ik minder problemen me als met de reining.
In dit onderdeel worden tenslotte dingen gevraagd van een paard die je met engels nooit geleerd hebt.
Maar inderdaad bij horsemanship en trail heb je het over die precieze beheersing van je paard. Het rijden op pilonnen, het rijden van een perfecte cirkel, van een perfecte overgang. Een 360 graden turn (horsemanship) of een spin (reining) een stop vanuit galop gevolgd door achteruit (horsemanship) of een stop gevolgd door achteruit (reining). Maar vooral: beheersing, eenheid met je paard en ook nog netjes op 1 hand zonder open mond of protest.
Maar dat weet je natuurlijk allemaal zelf ook wel
DixievdKaal schreef:Ja in jjouw geval zal de WRAN dan niet de uitkomst zijn, maar gelukkig kun je bij andere clubs wel op één hand starten.Ja maar dan ga je weer terug naar af , en we willen toch allemaal een fijne en relaxte wedstrijd rijden.
Want sommige paarden reageren dus veel beter op èèn hand , en trekken op twee handen met alle gevolgen van dien.
We gaan toch ook voor dier vriendelijkheid , Toch.
DubbelDun schreef:DixievdKaal schreef:Ja in jjouw geval zal de WRAN dan niet de uitkomst zijn, maar gelukkig kun je bij andere clubs wel op één hand starten.Ja maar dan ga je weer terug naar af , en we willen toch allemaal een fijne en relaxte wedstrijd rijden.
Want sommige paarden reageren dus veel beter op èèn hand , en trekken op twee handen met alle gevolgen van dien.
We gaan toch ook voor dier vriendelijkheid , Toch.
Probleem opgelost. Kun je reining starten.
ik heb paint x arabier met een vetrandje zonder papieren die het heerlijk vind om in de blubber te rollen en waar ik buiten het trainen ook heerlijk mee buiten kan rijden, ergo bolle bospony vigel1 schreef:maar nu wordt ik dus gedwongen om onderdelen te starten, die ik normaal niet wil rijden, dat is toch raar ?????????
vigel1 schreef:ik heb paint x arabier met een vetrandje zonder papieren die het heerlijk vind om in de blubber te rollen en waar ik buiten het trainen ook heerlijk mee buiten kan rijden, ergo bolle bospony