[WN] Wanneer mag ik in de reining starten?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Wanneer mag ik in de reining starten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 21:40

En waarvoor je zou je je niet kunnen bewijzen in de reining in L3.
Als de ruiter nooit prijzen haalt in de reining gaat er vanzelf wel wat veranderen aan de rijstijl...

DixievdKaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 21:40

Dan hebben de mensen die altijd op twee handen rijden voordeel.
Omdat die andere mensen de juiste knopjes weer moeten vinden.
Maar dat is mijn mening.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 21:44

Had het btw tegen anya.

Ik vind dat je een ervaren paard (ervaren omdat je anders niet op 1 hand rijdt) op 1 en 2 handen moet kunnen rijden. Dus dat is een goed idee. Ja

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 21:46

Tja.. waarom zijn er levels.. misschien omdat je moet laten zien dat je goed genoeg bent om in een level te starten? Misschien omdat er een lijst met oplopende verrichtingen aan de levels is gekoppeld? Misschien omdat je niet van de lagere school hoppa naar de universiteit doorstroomt? Ik noem maar een paar reële misschienen ...

En wil je het niet.. dan start je bij een andere vereniging. Als je tenminste een westernras hebt. Probleem opgelost. Mag je open starten op het paard van een ander Ja

En ja. ik vind dat je als je ervaren bent en je paard ervaren is, zowel op 1 als op 2 handen moet kunnen rijden Ja

DixievdKaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 21:47

Dit vind ik ook niels, mijn paard is 20 jaar en heeft ook al een paar keer op NK`s mee gelopen .
Dus die is echt we ervaren.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 21:50

Bij de WRAN gaat het niet alleen om de bekwaamheid van het paard maar ook om die van de ruiter Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 21:53

Anya schreef:
Misschien omdat je niet van de lagere school hoppa naar de universiteit doorstroomt? Ik noem maar een paar reële misschienen ...

Daarvoor heeft men het colloquium doctum.... Pling

DixievdKaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 21:54

DubbelDun schreef:
Bij de WRAN gaat het niet alleen om de bekwaamheid van het paard maar ook om die van de ruiter Haha!

Dat begrijp ik dd. maar als je ruim 5 jaar op èèn hand rijd en je moet op een wedstrijd opeens op twee handen rijden dan moet je echt heel goed nadenken waar de knopjes ook al weer zitten.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 21:54

@Nielsd: Alleen als je 21+ bent anders heb je daar ook niets aan Knipoog

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 21:56

DixievdKaal schreef:
Dat begrijp ik dd. maar als je ruim 5 jaar op èèn hand rijd en je moet op een wedstrijd opeens op twee handen rijden dan moet je echt heel goed nadenken waar de knopjes ook al weer zitten.
En als je dat vooraf weet kun je er dus thuis al op oefenen Haha!

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 21:56

Dat is een stevige toelatingseis overigens.
En die kun je omzeilen.. gewoon elders je puntjes halen.
Maar het is niet anders bij de dressuur.. daar mag je echt niet M-dressuur starten omdat je zo leuk open reining kan.. Dan mag je gewoon fijn in de B starten Ja

Ook niet op een hengst trouwens. Tenzij je L2 bij de paarden bent uit mijn hoofd (L2 dressuur dus pony's telt niet).

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 21:57

@dixie.. dan oefen je drie weekjes.. even ander bitje erin.. dan moet het vast weer lukken Ja
En je kunt je handen ook heel dicht bij elkaar houden. Is het net op 1 hand rijden Ja

DixievdKaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 22:02

DubbelDun schreef:
DixievdKaal schreef:
En als je dat vooraf weet kun je er dus thuis al op oefenen Haha!

Ja maar dan ga je weer terug naar af , en we willen toch allemaal een fijne en relaxte wedstrijd rijden.
Want sommige paarden reageren dus veel beter op èèn hand , en trekken op twee handen met alle gevolgen van dien.
We gaan toch ook voor dier vriendelijkheid , Toch.

mienmien

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 22:03

Anya schreef:
DubbelDun schreef:
: dat iemand in L3 pleasure/horsmanship wil starten na bewezen te hebben op zijn engels een paard goed te kunnen beheersen heb ik minder problemen me als met de reining.
In dit onderdeel worden tenslotte dingen gevraagd van een paard die je met engels nooit geleerd hebt.

Maar inderdaad bij horsemanship en trail heb je het over die precieze beheersing van je paard. Het rijden op pilonnen, het rijden van een perfecte cirkel, van een perfecte overgang. Een 360 graden turn (horsemanship) of een spin (reining) een stop vanuit galop gevolgd door achteruit (horsemanship) of een stop gevolgd door achteruit (reining). Maar vooral: beheersing, eenheid met je paard en ook nog netjes op 1 hand zonder open mond of protest.

Maar dat weet je natuurlijk allemaal zelf ook wel Ja

We spreken over level 4!! (geen stops vanuit galop, geen achterwaarts na een stop uit galop en geen spin of iets dergelijks... zie regelboek)

in de dressuur leer je ook om perfecte overgangen te maken, op de letter te rijden en ronde cirkels te maken... wel eens waar op twee handen maar dat mag in level drie ook...

Maar goed het is een verschil van mening en ideeen...

Het wordt zo langzamerhand een zinloze bokt discussie.

Ik begrijp uit Kion haar eerste mail dat ze informatie wilde.. Omdat ze het wel ziet zitten om later.... wedstrijden te gaan rijden... als ze daar aan toe is...
Die informatie heeft ze nu gekregen.. plus een heleboel blablabla...

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 22:04

DixievdKaal schreef:
Ja maar dan ga je weer terug naar af , en we willen toch allemaal een fijne en relaxte wedstrijd rijden.
Want sommige paarden reageren dus veel beter op èèn hand , en trekken op twee handen met alle gevolgen van dien.
Ja in jjouw geval zal de WRAN dan niet de uitkomst zijn, maar gelukkig kun je bij andere clubs wel op één hand starten.

vigel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 22:08

ok,.... nu heb ik een bolle bospony waar ik al 4 jaar mee train en les, vooral reining gericht. want de rest is gewoon niet mijn ding.
en ik wil dol graag gaan starten in de Wran, want ik heb vorig jaar drha gestart en ik kan dus met mijn bolle bospony niet op tegen de rest in de green as grass, daar wordt gewoon 71 in gelopen nu, daar kan ik dus geen punten halen want die Quarters rijden mij er allemaal uit
hoe kom ik dan ooit aan genoeg punten om reining te starten in de Wran zonder dat ik trail, pleasure, en horsemanship moet starten????

in mijn ogen is de Wran niet meer zo toegangkelijk voor alle nietrassen als dat het vroeger was
er is voor bijna elk ras wel en western vereniging behalve en de Wran was er juist voor iedereen, maar dat is zo wel aan het verdwijnen, dat vind ik heel jammer

mehlika

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 22:10

Dat laatste ben ik helemaal met je eens.

DixievdKaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 22:11

DubbelDun schreef:
DixievdKaal schreef:
Ja in jjouw geval zal de WRAN dan niet de uitkomst zijn, maar gelukkig kun je bij andere clubs wel op één hand starten.

Met een Haflinger ??????
Zo ja , waar dan

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 22:11

Maar als je die simpele overgangen en cirkels dan zo goed beheerst.. dan ben je toch zo uit de level 4. Haal je aan de lopende band blauwe strikjes, start je all round.. ben je in 2 wedstrijden aan de 25 punten en vraag je tussentijds promoveren aan Ja Probleem opgelost. Kun je reining starten.

Overigens weet ik niet hoeveel westernwedstrijden je hebt gereden en wat je niveau qua dressuur was.. maar AXA grote volte is echt een ander soort cirkel dan in de horsemanship wordt gevraagd. Die cirkel ligt iets (veel) krapper, de voorbereidingstijd om je verrichting te laten zien is een stuk krapper. Het is gewoon niet te vergelijken qua proef.

vigel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 22:15

maar nu wordt ik dus gedwongen om onderdelen te starten, die ik normaal niet wil rijden, dat is toch raar ?????????

DixievdKaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 22:15

wat is een bolle bospony????

vigel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 22:21

Lachen ik heb paint x arabier met een vetrandje zonder papieren die het heerlijk vind om in de blubber te rollen en waar ik buiten het trainen ook heerlijk mee buiten kan rijden, ergo bolle bospony

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 22:25

vigel1 schreef:
maar nu wordt ik dus gedwongen om onderdelen te starten, die ik normaal niet wil rijden, dat is toch raar ?????????

Jij mag bij sommige wedstrijden bi de dawra...

vigel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 22:27

hij heeft geen papieren dus ik kan niet aantonen dat er echt arabier in zit en wie zijn ouders zijn is niet te achterhalen, hij is namelijk achter gelaten bij op een trainingsstal door zijn vorige eigenaar
en volgens mij mag ik dan niet starten hoor bij de Dawra

DixievdKaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 22:32

vigel1 schreef:
Lachen ik heb paint x arabier met een vetrandje zonder papieren die het heerlijk vind om in de blubber te rollen en waar ik buiten het trainen ook heerlijk mee buiten kan rijden, ergo bolle bospony

Leuke pony, zo te lezen.