Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Anya schreef:Cer schreef:Als ze de pleasure gaan betrekken in het rad/niet rad verhaal wordt t nog een soort van grappig waarschijnlijk...
zeker als ze laten keuren door een westernpleasureleek...

Marijkjuh schreef:Hoe reageert een jury er eigenlijk op al zou jij tijdens je proef ontdekken dat je paard niet rad loopt en daardoor je proef wilt stoppen?
Marijkjuh schreef:Hoe reageert een jury er eigenlijk op al zou jij tijdens je proef ontdekken dat je paard niet rad loopt en daardoor je proef wilt stoppen?

CherokeeChum schreef:Nu alleen nog de uitvoering ervan........
en dus ook gevoelig voor hoe er op hem/haar gereageerd wordt; ik denk dat het gevoel "afgeschoten te worden" als een "populaire ruiter" uitgesloten zou worden, zeker wel eens meespeelt. Maar ik denk dat WIJ als deelnemers en publiek daar een behoorlijke invloed op uit kunnen oefenen. Door een jury aan te spreken, te vragen naar redenen van wel of niet genomen maatregelen, en ze misschien ook wel eens wat minder fel te veroordelen...
) ik zou zo graag eens wat meer eenduidigheid zien in het jureren. En er lopen er een paar bij die werkelijk het verschil tussen de linker- en rechter galop niet zien, die in bv horsemanshipproeven ruiters met een grove fout boven ruiters zonder grove fout plaatsen omdat ze hun railwork netter doen (kan reglementair niet), etc etc. Fouten maken is menselijk, en ook een jury is een mens. Maar sommigen zijn me soms net ietsjes té menselijk 
) best jury willen worden. Paar probleempjes: instroom is nihil, je moet je als jury wel in een wedstrijdorganisatie kunnen vinden vind ik, en volgens mij moet je er ook voor gevraagd worden. En daarvoor heb ik niet de juiste contacten en vrienden in dit wereldje
Jeddah schreef:Langzaam lopen in de pleasure wil NIET zeggen dat ze kreupel zijn. Zolang het taktmatig is, en vaak is het dat wél ondanks dat men denkt van niet. Als je het op video opneemt en afspeelt, alleen kijkens naar de benen loopt de meerderheid in takt.
Sonja schreef:Wbt jurycursus: Ik zou later als ik groot ben (en ooit nog eens zelf leer rijden misschien) best jury willen worden. Paar probleempjes: instroom is nihil, je moet je als jury wel in een wedstrijdorganisatie kunnen vinden vind ik, en volgens mij moet je er ook voor gevraagd worden. En daarvoor heb ik niet de juiste contacten en vrienden in dit wereldje
juiste smilie mist wat betreft laatste zin 
Wranglerbutt schreef:Tja, de meningen over niet rad zijn verschillen kennelijk nogalPersoonlijk zou ik dit paard uit de wedstrijd hebben teruggetrokken.
Sonja schreef:Marijkjuh schreef:Hoe reageert een jury er eigenlijk op al zou jij tijdens je proef ontdekken dat je paard niet rad loopt en daardoor je proef wilt stoppen?
O dat heb ik vorig jaar tijdens het NK gedaan, keken ze niet van op hoor. .