Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
, de spring en dressuur wedstrijden kun je ook gewoon gratis bezoeken, daar is het zelfs nog veel drukker! dit doet de westernsport geen goed, daar ben ik van overtuigd, maar ja wij hebben met zijn allen van stal maar besloten om maar niet te gaan kijken. we zijn met een aantal volwassenen maar ook met een aantal minderjarigen, die ouders zeggen nu van: ga maar lekker naar de manege daar zie je ook paarden... helaas maar het is niet anders, we hadden er graag bij willen zijn maar niet voor 5 euro per dag!
we wensen iedereen die we normaal aan komen moedigen heel veel succes!
spinninggirl schreef:ik vind het ook maar een raar iets hoor die entree..., de spring en dressuur wedstrijden kun je ook gewoon gratis bezoeken, daar is het zelfs nog veel drukker! dit doet de westernsport geen goed, daar ben ik van overtuigd, maar ja wij hebben met zijn allen van stal maar besloten om maar niet te gaan kijken. we zijn met een aantal volwassenen maar ook met een aantal minderjarigen, die ouders zeggen nu van: ga maar lekker naar de manege daar zie je ook paarden... helaas maar het is niet anders, we hadden er graag bij willen zijn maar niet voor 5 euro per dag!
jammer net nu de westernsport groeiende is!
publiek is juist leuk bij de reining... ik vind het dan ook echt heel jammer hoor! mijnelmo schreef:spinninggirl schreef:ik vind het ook maar een raar iets hoor die entree..., de spring en dressuur wedstrijden kun je ook gewoon gratis bezoeken, daar is het zelfs nog veel drukker! dit doet de westernsport geen goed, daar ben ik van overtuigd, maar ja wij hebben met zijn allen van stal maar besloten om maar niet te gaan kijken. we zijn met een aantal volwassenen maar ook met een aantal minderjarigen, die ouders zeggen nu van: ga maar lekker naar de manege daar zie je ook paarden... helaas maar het is niet anders, we hadden er graag bij willen zijn maar niet voor 5 euro per dag!
ik krijg het idee dat ze er een 2e "indoor brabant" van willen maken, door entree te vragen...jammer net nu de westernsport groeiende is!
ook daar komen we voor, maar ook voor de mensen in de green as grass, en de andere klasses! dat zijn mensen die wij kennen en die we aan willen moedigen.
vaak rijden ze meerdere klasses op verschillende dagen, als je daar dan als gezin met 2 kinderen heen wilt wordt het een dure hobby...en de meeste jeugd die net western rijden bij ons op stal zijn 14 en 15 jaar... dus boven de 12! voor hun is het jammer, zij geven het geld dat ze verdienen met vakken vullen en folders brengen liever uit om te kunnen lessen met hun quarter/paint zodat ze ook eens een show kunnen gaan rijden. maar nogmaals wij vinden het heel jammer!!! het is zeker niet onze bedoeling om hier een discussie te voeren. het is "maar" een mening van een aantal reining liefhebbers!
anika schreef:Heb niet alles gelezen (wat mischien wel beter was geweest)
Wat ik even niet begrijp.
Je hoort mensen vaak zeggen als je praat over reining wedstrijden: in Amerika daar kun je pas geld verdienen met showen (wordt er even vergeten wat het kost te starten)
Als we het hebben over de wedstrijden hier wilde dat wel graag!. Nu hebben we een keer een groote show met aardig wat money ad. Wat onwijs gaaf is! En dan gaan mensen moeilijk doen over dat er wat meer betaald moet worden. Of over entree geld! Dat voor een groote show niet meer dan normaal is. Kijk naar shows in amerika die een hoop money ad hebben. Betaal je een hoop om te kijken hoor. Dat is toch logies. En dan gaat het alleen om de groote shows. Niet alle shows en dat zal ook zeker niet de bedoeling zijn van de DRHA (weet ik zeker)..
Maar wat willen jullie nou. Gewoon lekker doorgaan zoals het was (op zich niks verkeerd mee, maar we willen meer lijkt mij) of trots kunnen zijn straks dat wij ook groote shows hebben. Toppers gaan aantrekken die hier komen strijden voor een titel. Nou geef mij maar dat laatste.
Het wordt tijd dat we het wat grooter aan gaan pakken. Het wordt tijd dat Nederland groeit. Het wordt tijd dat we meer gaan samenwerken. Het wordt tijd dat we elkaar helpen in plaats van de strot proberen door te snijden.
Karolien
Gisela schreef:Groeien kan ook zonder je leden te benadelen..... Misschien was het inderdaad verstandig geweest om even het topic te lezen en de argumentatie van een aantal mensen in ogenschouw te nemen.
Groetjes, Gisela

Gisela schreef:Het gaat in deze totaal niet om 'groot' of 'groter'. Het gaat mijns inziens om het feit dat in het specifieke geval Oirschot voorbijgegaan is aan de leden. En volgens mij is dat niet waar we naar toe willen.
Het is allemaal mogelijk maar dan moeten de leden van een vereniging het er wel mee eens zijn en moet het bestuur met goede argumenten komen.
We krijgen zaterdag meer (of niet) te horen.
Groetjes, Gisela
de leden moeten het er wel mee eens zijn! anika schreef:Hoef je niet gelijk vijandig te gaan doen. Ik wil me graag in zetten om meer te doen voor de Nederlandse reining industrie en daarover mee te denken. Daarom ben ik ook lid geworden van KNHS reining. Niet iedereen heeft dezelfde ideeen. Ik mag toch ook mijn mening geven?! Ze zijn bezig met allerlei plannen op te zetten voor de leden. Voor de jeugd etc. maar ja bij die vergadering ben je denk ik niet geweest. Als er mensen even niet in jou straatje praten reageer je zo. En vind het ook raar dat je mijn persoonlijk wel heb niet heb dingen neerzet want je kent me niet eens op persoonlijk vlak. Groot zijn kan dus niet in Nederland dat kun je beter in Duitsland doen?
Karolien
ik kom pas net kijken maar snap al wel (na haar uitleg) dat dit de reiningsport geen goed doet. zij bekijkt het ook van een andere kant: de mensen die inderdaad geen paarden over kunnen laten komen uit amerika of kunnen laten trainen, maar die het zelf moeten doen. ook voor die mensen moet het natuurlijk leuk blijven. het is geen aanval op jou persoonlijk dat geloof ik niet. zij heeft met iedereen het beste voor!
zij kon helaas ook niet bij de vergadering van de knhs zijn, maar is ook daarna op de hoogte gebracht... anika schreef:Hoef je niet gelijk vijandig te gaan doen. Ik wil me graag in zetten om meer te doen voor de Nederlandse reining industrie en daarover mee te denken. Daarom ben ik ook lid geworden van KNHS reining. Niet iedereen heeft dezelfde ideeen. Ik mag toch ook mijn mening geven?! Ze zijn bezig met allerlei plannen op te zetten voor de leden. Voor de jeugd etc. maar ja bij die vergadering ben je denk ik niet geweest. Als er mensen even niet in jou straatje praten reageer je zo. En vind het ook raar dat je mijn persoonlijk wel heb niet heb dingen neerzet want je kent me niet eens op persoonlijk vlak. Groot zijn kan dus niet in Nederland dat kun je beter in Duitsland doen?
Karolien