[WN] DRHA vragen rond organisatie (split Oirschot)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

WenE

Re: 31/10 t/m 4/11 '07 Oirschot Reining days

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 06:30

Voor die 5 euro kunnen ze o.a. kiezen of zitten (!) op langezijde of zitten op tribunes kortezijde. Vip tafel 1200 Euro........???????. Zandhappen ????, Even voor de duidelijkheid kritiek is altijd welkom maar weet wel waar je over praat!

spinninggirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 19:27

ik vind het ook maar een raar iets hoor die entree... Boos! , de spring en dressuur wedstrijden kun je ook gewoon gratis bezoeken, daar is het zelfs nog veel drukker! dit doet de westernsport geen goed, daar ben ik van overtuigd, maar ja wij hebben met zijn allen van stal maar besloten om maar niet te gaan kijken. we zijn met een aantal volwassenen maar ook met een aantal minderjarigen, die ouders zeggen nu van: ga maar lekker naar de manege daar zie je ook paarden... helaas maar het is niet anders, we hadden er graag bij willen zijn maar niet voor 5 euro per dag! Knipoog we wensen iedereen die we normaal aan komen moedigen heel veel succes!

LADSGORUF

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 21:14

Denk dat ik wel weet waar ik over praat,ik rij al vanaf begin af aan mee bij de DRHA...weet jij het ook? Rij jij ook? Koe
het is in ieder geval niet uit de lucht gegrepen maar dwaalt wel door de wandelgangen van die 1200 euro dat was toch voor sponsortafels? Party!!
Of is dat net als met de foto en video fee ook terug gedraaid omdat daar weinig animo voor is want zoiets wordt echt niet ter plekke verzonnen hoor. Bloos
Denk dat ik al lang genoeg meedraai om kritiek te hebben, en zoals je hierboven al kunt lezen blijven een hoop mensen weg met al die nieuwe geweldige ideeën.... Huilen
zoals al eerder aangegeven, het moet voor jan modaal ook toegangkelijk zijn om te kunnen komen kijken naar ONZE SHOWS zoals het van oorsprong ook bedoeld was....
en als die tribunes ook op de korte zijde komen hoeveel van de bak blijft er dan over en als je de volgende deelnemer aan start ben kun je dan nog met je paard normaal daar terecht????
Even voor de duidelijkheid, frietje speciaal met zand is ook niet lekker.... Vork

Frosti4

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 21:32

spinninggirl schreef:
ik vind het ook maar een raar iets hoor die entree... Boos! , de spring en dressuur wedstrijden kun je ook gewoon gratis bezoeken, daar is het zelfs nog veel drukker! dit doet de westernsport geen goed, daar ben ik van overtuigd, maar ja wij hebben met zijn allen van stal maar besloten om maar niet te gaan kijken. we zijn met een aantal volwassenen maar ook met een aantal minderjarigen, die ouders zeggen nu van: ga maar lekker naar de manege daar zie je ook paarden... helaas maar het is niet anders, we hadden er graag bij willen zijn maar niet voor 5 euro per dag! Knipoog we wensen iedereen die we normaal aan komen moedigen heel veel succes!

ik krijg het idee dat ze er een 2e "indoor brabant" van willen maken, door entree te vragen... Tong uitsteken jammer net nu de westernsport groeiende is! Knipoog publiek is juist leuk bij de reining... ik vind het dan ook echt heel jammer hoor!
Laatst bijgewerkt door Frosti4 op 16-10-07 21:37, in het totaal 2 keer bewerkt

LADSGORUF

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 21:36

mijnelmo schreef:
spinninggirl schreef:

ik krijg het idee dat ze er een 2e "indoor brabant" van willen maken, door entree te vragen... Tong uitsteken jammer net nu de westernsport groeiende is! Knipoog

een 2e "Indoor Den Haag" bedoel je Ach gut

WenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 22:04

Ik had me eigenlijk voorgenomen om niet in discussie te gaan via deze site, Ik vind praten via een site nu eenmaal niet de juiste wijze. Maar ik wil toch graag reageren. De prijs voor de sponsortafel is geen 1200 Euro maar ongeveer een kwart daarvan. Dat de videofee weg is (voor de jeugd) is idd op aanraden van een aantal mensen ( je ziet we luisteren echt wel naar onderbouwde kritiek) en dat je maximaal 1 maal de fee betaald per paard was altijd al het geval. Ook na het plaatsen van de tribunes zijn er meer dan voldoende mogelijkheden om in te rijden en je voor te bereiden op de start. Dat er veel mensen weg blijven is absoluut geen juiste weergave van de feiten, deze liggen heel anders. Zowel aan bezoekers kant als aan deelnemers kant kunnen we iedere show zien dat daar veel progressie in zit. Verder zijn we nu instaat om een show neer te zetten waar men zich kan meten met de absolute reining top of, indien men niet rijdt, te kijken en te genieten van de absolute top, iets dat volgens mij redelijk uniek is in Nederland. Verer is het zeker niet de bedoeling om er een indoor Brabant van te maken maar ook bij grote andere wedstijden / evenementen waar heel veel extra kosten worden gemaakt zal je entree moeten betalen, ( NK, indoor Brabant etc) echter liggen deze prijzen aanmerkelijk hoger dan de 5 euro die wij vragen, overigens zijn kinderen onder de 12 jaar gratis!. Verder zou ik jullie willen vragen om eerst de show af te wachten en dan pas te oordelen.

Frosti4

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 22:11

op een nk hoef je bij het springen ook geen entree te betalen! ik loop daar al 10 jaar mee (mijn man is springruiter) en heb daar nog nooit een euro hoeven te betalen!! ik vind het gewoon jammer dat het publiek hierdoor weg gaat blijven, maar dat is mijn mening! Knipoog

spinninggirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 22:31

dat die toppers komen is alleen maar mooi! Knipoog ook daar komen we voor, maar ook voor de mensen in de green as grass, en de andere klasses! dat zijn mensen die wij kennen en die we aan willen moedigen. Go jij! Go jij! vaak rijden ze meerdere klasses op verschillende dagen, als je daar dan als gezin met 2 kinderen heen wilt wordt het een dure hobby...en de meeste jeugd die net western rijden bij ons op stal zijn 14 en 15 jaar... dus boven de 12! voor hun is het jammer, zij geven het geld dat ze verdienen met vakken vullen en folders brengen liever uit om te kunnen lessen met hun quarter/paint zodat ze ook eens een show kunnen gaan rijden. maar nogmaals wij vinden het heel jammer!!! het is zeker niet onze bedoeling om hier een discussie te voeren. het is "maar" een mening van een aantal reining liefhebbers! Knipoog
Laatst bijgewerkt door spinninggirl op 16-10-07 22:33, in het totaal 1 keer bewerkt

LADSGORUF

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 22:32

Oké...even ter info, ben ook niet van plan om te discusseren en veel kritiek te leveren, zal de laatste zijn, heb me ook altijd afzijdig gehouden, alleen wat er nu gaande is is dat er toch veel mensen klagen...
Je praat ook alleen maar over de top, top ruiters en dergelijke oké...maar ook die zijn ergens begonnen, er is nog nooit entree gevraagd op shows van de DRHA waarom nu wel dan?
Denk dat jij er alleen brood in ziet want waarom al die moeite en moeilijke woorden en waarom een media offensief?
Het is zo dat de western nog steeds moet groeien en vergeet niet dat de DRHA nog altijd een vereniging is en niet alleen van "toppers"....en/of alleen rijke mensen...jij luistert oké maar wat zeg je van de mensen zoals net genoemd die met een hele stal niet kunnen komen kijken? Zo zijn er meerdere hoor of wil je het kaft van het koren scheiden?
Nog steeds heb je niet gereageerd op de foto fee...je wil niet reageren op bokt maar er zijn veel mensen die niet anders kunnen en ook niet op de vergadering kunnen zijn en op deze manier blijven ze toch een beetje op de hoogte...ook jan modaal
De videofee heb ik nooit op een inschrijf formulier van de DRHA gezien en een camera ook niet, de video fee is er wel maar dan hoogstens 2 á 3 euro verwerkt in de officefee, oké mee eens, maar doe dat dan alleen als het om een grote prijs gaat voor de open ruiters en de non pro ruiters...zoals op NK's WK's etc ook vaak het geval is en met NRHA Trophy's...
Toeschouwers zijn er altijd al geweest niet alleen het laatste jaar, maar zoals ik al eerder zei als mensen vragen waar het is en wanneer tja dan moet ik zeggen dat ze entree moeten betalen en voor wat?
Wees blij dat er mensen komen dat is toch ook goed voor "je" horeca omzet?

LADSGORUF

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 22:42

Ik heb al genoeg shows mee gemaakt hoef deze heus niet af te wachten ze zijn allemaal leuk en gezellig geweest ook zonder invloed van W en E en ook met genoeg toeschouwers...
De western staat nog in de kinderschoenen en alleen wie er veel geld heeft rijd mee in de top...zoals eerder aangehaald de DRHA is er voor iedereen dat was nogmaals de opzet van de hele vereniging...voor IEDEREEN!!!
Dat de top meerijdt is leuk en dat is voor een ieder een motivatie idd ook voor de green ass grass en rookie klassen...dat zijn de klassen waar je het van moet hebben met de mensen die net beginnen en ervaring op willen doen...en niet te vergeten waar de mensen er nog plezier in hebben en die hebben ze niet door niet te kunnen komen.
Dit is geen discussie, maar een mening die denk ik ook door velen wordt gedeeld.

WenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 22:53

Als het overkomt dat ik alleen over top ruiters praat dan is dat zeker niet de bedoeling. Voor de aankomende jaren ligt er dan ook een plan waarin juist de breedte van de sport extra aandacht krijgt!!!!, Want je hebt gelijk dat dat de basis is van de sport. Het is ook zeker niet de bedoeling om op wedstrjiden van de DRHA entree te vragen, echter zal de wedstijd in Oisrshot qua opzet, prijzengeld, trophys en aankleding veel groter zijn van opzet. Wij realiseren ons ook wel dat de sport betaalbaar moet blijven en we zullen er ook alles aan doen om dat zo te houden. In de aankomende vergadering van de DRHA zal ik een en ander heel graag toelichten. Mocht je daar nou niet zijn dan hoop ik je zeker in Oirschot te zien, wellicht dat we dan eens van gedachte kunnen wisselen.

LADSGORUF

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 23:18

Op de vergadering ben ik er ook, en als je kunt lezen weet je meteen wie ik ben, ik heb verder niets te verbergen en we hebben al eens wat woorden gewisseld, ik val je ook niet persoonlijk aan maar denk dat je dit niet in een te groot spectrum moet zien, er schort nogal veel aan de verdraagzaamheid van veel mensen en trainers onder elkaar hier in nederland, ik denk dat daar eerst eens veel aan gewerkt moet worden wil de reiningsport groeien hier..neem als voorbeeld de FEI Championships en dergelijke...
het woord team kennen ze hier niet en als de één wat beter rijd dan de ander zijn felicitaties ook ver te zoeken...nee laat de vereniging nou maar voor een ieder toegankelijk zijn in plaats van groot op te zetten.
Als je wat meer wilt doen doe dan wat meer prijzen in de jeugd ,green ass grass, rookie, etc...die mensen kost het allemaal veel meer tijd,geld en moeite en de waardering ligt daar wat hoger...

LADSGORUF

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-07 10:17

Nogmaals... het entree geld vragen zaait kwaad bloed, er komt genoeg geld binnen om een leuke show neer te zetten dus laat het gewoon voor een ieder toegankelijk blijven...de LEDEN van de DRHA en famillie moeten kunnen blijven komen... 5 dagen kunnen komen kijken en aanmoedigen ook met een gezin van 4 of 5 mét kinderen boven de 12 jaar!!! Als ze allemaal een frietje en een drankje nemen gaat het geld ook al hard dus dubbel op...Ik vraag mij dan ook af hoeveel van de "Toppers" er dan ook daadwerkelijk lid zijn van de DRHA en dan heb ik het ook over de buitenlandse gasten want in pricipe hoef je alleen maar lid te zijn van de NRHA USA om in zowel de NRHA Belgium als in de DRHA te kunnen starten, dat zijn de mensen die alleen voor het grote geld rijden...en ook geen vrij hoeven te nemen op doordeweekse dagen en wij wel als gewone mens ( jan modaal)... Dus wij als leden die elk jaar contributie betalen om de vereniging te blijven steunen en familie meenemen voor een leuk dagje of weekendje uit moeten nu dus weer extra gaan betalen alleen omdat alles groter en breeder neergezet moet worden?

Sorry nee, ik vind niet dat de leden daar de dupe van mogen worden zodat het slogan "expanding possibility's nagestreefd kan worden.Maar nogmaals dat is mijn mening...en van zovelen.
Vraag me af als alleen de open en non pro ruiters over blijven hoe groot de show dan nog is, want met al die steeds hogere kosten zullen veel ruiters die daar niet mee kunnen draaien massaal overstappen naar andere verenigingen....

anika

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-07 10:57

Heb niet alles gelezen (wat mischien wel beter was geweest)

Wat ik even niet begrijp.

Je hoort mensen vaak zeggen als je praat over reining wedstrijden: in Amerika daar kun je pas geld verdienen met showen (wordt er even vergeten wat het kost te starten)

Als we het hebben over de wedstrijden hier wilde dat wel graag!. Nu hebben we een keer een groote show met aardig wat money ad. Wat onwijs gaaf is! En dan gaan mensen moeilijk doen over dat er wat meer betaald moet worden. Of over entree geld! Dat voor een groote show niet meer dan normaal is. Kijk naar shows in amerika die een hoop money ad hebben. Betaal je een hoop om te kijken hoor. Dat is toch logies. En dan gaat het alleen om de groote shows. Niet alle shows en dat zal ook zeker niet de bedoeling zijn van de DRHA (weet ik zeker)..

Maar wat willen jullie nou. Gewoon lekker doorgaan zoals het was (op zich niks verkeerd mee, maar we willen meer lijkt mij) of trots kunnen zijn straks dat wij ook groote shows hebben. Toppers gaan aantrekken die hier komen strijden voor een titel. Nou geef mij maar dat laatste.

Het wordt tijd dat we het wat grooter aan gaan pakken. Het wordt tijd dat Nederland groeit. Het wordt tijd dat we meer gaan samenwerken. Het wordt tijd dat we elkaar helpen in plaats van de strot proberen door te snijden.

Karolien

Gisela

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-07 11:24

Groeien kan ook zonder je leden te benadelen..... Misschien was het inderdaad verstandig geweest om even het topic te lezen en de argumentatie van een aantal mensen in ogenschouw te nemen.

Groetjes, Gisela

LADSGORUF

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-07 11:33

anika schreef:
Heb niet alles gelezen (wat mischien wel beter was geweest)

Wat ik even niet begrijp.

Je hoort mensen vaak zeggen als je praat over reining wedstrijden: in Amerika daar kun je pas geld verdienen met showen (wordt er even vergeten wat het kost te starten)

Als we het hebben over de wedstrijden hier wilde dat wel graag!. Nu hebben we een keer een groote show met aardig wat money ad. Wat onwijs gaaf is! En dan gaan mensen moeilijk doen over dat er wat meer betaald moet worden. Of over entree geld! Dat voor een groote show niet meer dan normaal is. Kijk naar shows in amerika die een hoop money ad hebben. Betaal je een hoop om te kijken hoor. Dat is toch logies. En dan gaat het alleen om de groote shows. Niet alle shows en dat zal ook zeker niet de bedoeling zijn van de DRHA (weet ik zeker)..

Maar wat willen jullie nou. Gewoon lekker doorgaan zoals het was (op zich niks verkeerd mee, maar we willen meer lijkt mij) of trots kunnen zijn straks dat wij ook groote shows hebben. Toppers gaan aantrekken die hier komen strijden voor een titel. Nou geef mij maar dat laatste.

Het wordt tijd dat we het wat grooter aan gaan pakken. Het wordt tijd dat Nederland groeit. Het wordt tijd dat we meer gaan samenwerken. Het wordt tijd dat we elkaar helpen in plaats van de strot proberen door te snijden.

Karolien

Denk dat je het helemaal niet goed gelezen hebt, je snapt er helemaal niets van, kom gezellig naar de vergadering, zelf laat je je hengst ook uitbrengen door een duitser dus waar praat je eigenlijk over,strot door snijden??? huichelen noem ik dat...zet je bril op en lees het nog een keer
Als je groot wil zijn moet je lekker in duitsland je paard blijven rijden , we hebben het nu over een nederlandse vereniging
dat leuk moet blijven ook voor mensen zonder veel geld die hun hobby uit willen oefenen en die niet zoals jij een eigen stal hebben of de mogelijkheid een paard in training te zetten en die alles zelf moeten doen..
Laatst bijgewerkt door LADSGORUF op 19-10-07 11:46, in het totaal 1 keer bewerkt

LADSGORUF

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-07 11:35

Gisela schreef:
Groeien kan ook zonder je leden te benadelen..... Misschien was het inderdaad verstandig geweest om even het topic te lezen en de argumentatie van een aantal mensen in ogenschouw te nemen.

Groetjes, Gisela

Goed gelezen, ja dat groot worden hoeft inderdaad niet over de rug van de leden Pling
iemand die weet waar het over gaat...
Laatst bijgewerkt door LADSGORUF op 19-10-07 11:54, in het totaal 1 keer bewerkt

LADSGORUF

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-07 11:38

Amerika vergelijken met Nederland????
Moet je lekker daar gaan wonen...
Je kunt een World Show of een Futurity toch niet gaan vergelijken met een DRHA Show...hahaha
Ben ook op mallorca wezen kijken en ook voor betaald dus zeiken doe ik alleen over dingen die nergens op slaan....
Kom met argumenten die ergens op slaan...en uit die dan zaterdag op de ledenvergadering...

anika

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-07 12:22

Hoef je niet gelijk vijandig te gaan doen. Ik wil me graag in zetten om meer te doen voor de Nederlandse reining industrie en daarover mee te denken. Daarom ben ik ook lid geworden van KNHS reining. Niet iedereen heeft dezelfde ideeen. Ik mag toch ook mijn mening geven?! Ze zijn bezig met allerlei plannen op te zetten voor de leden. Voor de jeugd etc. maar ja bij die vergadering ben je denk ik niet geweest. Als er mensen even niet in jou straatje praten reageer je zo. En vind het ook raar dat je mijn persoonlijk wel heb niet heb dingen neerzet want je kent me niet eens op persoonlijk vlak. Groot zijn kan dus niet in Nederland dat kun je beter in Duitsland doen?

Karolien

Gisela

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-07 12:28

Het gaat in deze totaal niet om 'groot' of 'groter'. Het gaat mijns inziens om het feit dat in het specifieke geval Oirschot voorbijgegaan is aan de leden. En volgens mij is dat niet waar we naar toe willen.

Het is allemaal mogelijk maar dan moeten de leden van een vereniging het er wel mee eens zijn en moet het bestuur met goede argumenten komen.

We krijgen zaterdag meer (of niet) te horen.

Groetjes, Gisela

Frosti4

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-07 12:31

Gisela schreef:
Het gaat in deze totaal niet om 'groot' of 'groter'. Het gaat mijns inziens om het feit dat in het specifieke geval Oirschot voorbijgegaan is aan de leden. En volgens mij is dat niet waar we naar toe willen.

Het is allemaal mogelijk maar dan moeten de leden van een vereniging het er wel mee eens zijn en moet het bestuur met goede argumenten komen.

We krijgen zaterdag meer (of niet) te horen.

Groetjes, Gisela

hier ben ik het helemaal mee eens! Knipoog de leden moeten het er wel mee eens zijn!

anika

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-07 12:33

Veder ben ik het met je eens dat het voor de mensen die gewoon leuk wedstrijden willen rijden het niet onmogelijk moet worden gemaakt omdat de kosten de pan uit stijgen. Daar is op de vergadering van de KNHS ook over gesproken en er wordt toch ook door WenE aangegeven dat het betaalbaar moet blijven. Ik geloof ook best dat er voor gewaakt wordt. Maar met deze groote show kan ik me voorstellen dat het anders is.. Daar heb ik alleen mijn mening over gegeven..

Ik heb begrepen dat het niet voor iedereen netjes gegaan is deze show en niet iedereen op de hoogte gebracht is zoals het had gemoeten.. Dat is ook op de vergadering besproken paar weken terug. Dat is ook jammer en hebben ze vast ook van geleerd.

Er zal over heel veel dingen gesproken moeten worden en moeten blijven worden daar zullen we het allemaal mee eens zijn. Ik kan helaas niet op die vergadering aanwezig zijn wat ik erg jammer vind. Ik wordt in iedergeval wel op de hoogte gebracht van wat er allemaal besproken is.
Laatst bijgewerkt door anika op 19-10-07 12:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Frosti4

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-07 12:40

anika schreef:
Hoef je niet gelijk vijandig te gaan doen. Ik wil me graag in zetten om meer te doen voor de Nederlandse reining industrie en daarover mee te denken. Daarom ben ik ook lid geworden van KNHS reining. Niet iedereen heeft dezelfde ideeen. Ik mag toch ook mijn mening geven?! Ze zijn bezig met allerlei plannen op te zetten voor de leden. Voor de jeugd etc. maar ja bij die vergadering ben je denk ik niet geweest. Als er mensen even niet in jou straatje praten reageer je zo. En vind het ook raar dat je mijn persoonlijk wel heb niet heb dingen neerzet want je kent me niet eens op persoonlijk vlak. Groot zijn kan dus niet in Nederland dat kun je beter in Duitsland doen?

Karolien

karolien,
ik ken LADSGORUF zij weet waar ze over praat, ze draait al 12 jaar mee en weet wat er speelt. Knipoog ik kom pas net kijken maar snap al wel (na haar uitleg) dat dit de reiningsport geen goed doet. zij bekijkt het ook van een andere kant: de mensen die inderdaad geen paarden over kunnen laten komen uit amerika of kunnen laten trainen, maar die het zelf moeten doen. ook voor die mensen moet het natuurlijk leuk blijven. het is geen aanval op jou persoonlijk dat geloof ik niet. zij heeft met iedereen het beste voor! Knipoog zij kon helaas ook niet bij de vergadering van de knhs zijn, maar is ook daarna op de hoogte gebracht...

LADSGORUF

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-07 19:27

anika schreef:

Karolien

Vijandig????Dus ik praat ook niet in jouw straatje dus...
Je praat jezelf nogal aardig tegen...iedereen mag van mij een eigen mening hebben hoor helemaal niets mis mee, juist goed zo kun je nog van elkaar leren ( mits ze ervoor open staan)maar ik weet wel wie je bent hoor, en heb niet zo'n behoefte om jouw op persoonlijk vlak te leren kennen, we liggen toch qua mening te verschillend van elkaar, je zegt dat je voor de nederlandse reining wat wilt betekenen, dus dat jij je toevlucht in duitsland hebt gezocht is dus niet waar? Dat moet je ook allemaal zelf weten dat is een ieder zijn goed recht.Groot zijn kan dus niet in nederland...
In ieder geval het gaat er nu over dat er mensen en vooral kinderen niet kunnen komen naar de wedstrijd in oirschot omdat de kosten te hoog zijn, inderdaad ik ben zeker op de hoogte van alle ontwikkelingen binnen de KNHS, bedankt mijnelmo, dus ziedaar jij hebt ook gelijk je woordje klaar...
Weer dat groot groot groot...misschien willen de leden dat wel helemaal niet, groot mag en kan maar niet door alles voor iedereen duurder te maken.

anika

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-07 20:04

Ik ben niet voor niets lid geworden van de KNHS en zit niet voor niks in de eigenaren club betreft KNHS. Veder ga ik geen uitleg geven over waarom ik met een van mijn paarden naar een duitse trainer ben gegaan want dat heb ik op de vergadering al verteld. En ga ik veder niet op een forum bespreken. Dat betekend niet dat ik uit Nederland verdwenen ben. En dat het me niks kan schelen betreft Nederland. Succes op de vergadering.

Karolien
Laatst bijgewerkt door anika op 19-10-07 20:08, in het totaal 1 keer bewerkt