[WN] WRAN - komende ALV .... kan belangrijk zijn !!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

DubbelFun

Re: WRAN - komende ALV .... kan belangrijk zijn !!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-07 20:18

@WB: kunnen we samen krabben, want nu krijg ik de hele webpagina niet meer geopend.... IP-ban nu misschien
Of hebben meer mensen er last van.

mehlika

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-07 20:20

Nope, opent gewoon...heel groot foutje??? Haha!

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-07 01:11

Dus met dit soort zadels in DD haar links mag je straks geen wedstrijden meer starten?

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-07 06:48

MSQuincyTE schreef:
Dus met dit soort zadels in DD haar links mag je straks geen wedstrijden meer starten?

Dat wordt inderdaad gesuggereerd door DD, maar ik kan het niet uit de teksten van het WRAN - regelboek opmaken Scheve mond

Ik snap niet zo goed waar het wantrouwen jegens de WRAN nou vandaan komt?
Heeft er ooit een bestuurslid gehint dat BM's of roundskirtsaddles zouden worden geweerd, ofzo? Verward

johanna29

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-07 07:54

Het klopt wel dat er discussie over de skirts is. Ik heb zelf een BM, trail model met 1 skirt. Tijdens mijn examen in Deurne werd ik door ondermeer Jan Bogaarts er op gewezen dat mijn zadel wel eens niet meer zou voldoen aan de AQHA regels. Als je regels goed leest staat er niet bij hoeveel skirts een westernzadel moet hebben dus 1 is genoeg. (rond of recht) Ik denk dat de regel in het leven is geroepen omdat er oa stock zadels zijn met een knop en een cantle maar zonder skirts. Deze zadels zijn dus niet toegestaan!!

Even los hiervan, denk dat het heeeeeel verstandig is om naar de ledenvergadering van de WRAN te komen omdat er dingen (gaan) gebeuren die bij veel leden de nekharen overeind doen zetten (druk mij nu heel netjes uit!!!!)

gr. johanna velllinga

Paintless

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-07 08:42

sja, johanna... die nekharen staan bij mij al regelmatig rechjt omhoog. dingen achter de leden om doordrukken, en dat soort dingen. en ook er nog bij melden dat dat niet met de ALV behandeld wordt en discussie niet meer mogelijk is. sja, waarvoor ben je dan nog lid.
het wordt iig een stuk minder leuk, hogere drempeld om te beginnen en nog meer haakjes en oogjes.
ik ben geen lid, maar zoals het er nu uit ziet wordt ik dat ook niet. je wordt gewoon monddood gemaakt door hun. (of ga ik nu ook over de schreef)

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-07 08:47

@WB: het gaat mij niet om de boomloze zadels, het plaatje had tot doel een idee van de pommel/cantle hoogte te geven en de grootte van de skirts. Het merk is niet relevant.

@Johanna29: uit een PB heb ik begrepen dat het idd met stockzadels te maken had, maar dan het type met engelse beugelriemen. Er zijn immers ook stocks met westernfenders, een pommel/cantle en knop. Idd missen deze types de duidelijke skirts. Was het dan niet handiger geweest om gewoon de naam stocksaddle te gebruiken.

Maar als ik nog even een plaatje mag spammen van mijn oude OF
Dit is toch echt een western zadel, maar van skirts kun je dus niet spreken.
Voor diegene die dit zadel nu heeft zou het dus wel zeker van belang kunnen zijn om te weten of het 'showlegal' is.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-07 09:33

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-07 10:27

Ik denk ook niet dat de soep zo heet gegeten wordt, maar ik ben vóór duidelijkheid Haha!

Jolande

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-07 11:08

DubbelDun schreef:
Op de site van de WRAN is dit te lezen over wat er tijdens de komende ALV bediskussieerd gaat worden.

Citaat:
Wijzigingen bij de AQHA in 2007, nog niet in het voorgaande opgenomen, ter discussie op de ALV
- Gesloten teugel (mecate) aan trens was al toegestaan bij Working Cowhorse, maar nu ook bij Reining.
- Junior paarden die op trens of bosal gereden worden, mogen naar keuze van de ruiter op één of twee handen gereden worden.
- Definitie “Western Zadel”: Een western zadel is een algemeen zadeltype dat zich onderscheidt door een grote opvallende “fork” voorzien van een “horn” die allerlei vormen kan hebben, een hoge “cantle” en grote “skirts”.

De eerste twee lijken me geen probleem, de derde denk ik dat gewoon een wijziging in de definitie van een westernzadel. Misschien dat dit moet veroozaken dat mensen niet met een dressuurzadel starten. Ik heb gekeken op de aqha rulebook van 2007 en daar staat dit inderdaad in, maar bij de dingen die niet zijn toegestaan wordt geen woord gerept over zadels die niet toegestaan zijn. Ik denk dus weer een hoop drukte om niks.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-07 12:19

Je 'denkt', maar zeker weten doe je dus niets, want 'men die het weten kan' hult zich in zwijgen Knipoog

Jolande

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-07 16:45

Tja, hoe ben jij dan tot de conclusie gekomen dat je hierover een topic moest openen? Ik neem aan dat je er over na hebt gedacht dus lijkt me logisch dat mijn conclusie ook uit een gedachtengang komt Haha!
Wie bedoel je met 'men'? De Wran? Stuur anders gewoon even een mailtje naar de AQHA, die hebben mij nog elke keer netjes een antwoord gegeven op korte termijn, binnen 1 a 2 werkdagen. Daar kunnen nog heel wat verenigingen van leren. Echt super van de AQHA! OK dan!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-07 16:49

Mailtje naar de AQHA is al onderweg Haha!

Waarom ik dit topic geopend heb heb ik hopelijk in mijn openingspost duidelijk naar voren laten komen;
ik wil duidelijkheid wat men verstaat onder 'grote skirts' en wanneer heeft een zadel te kleine skirts en kan men dus een startprobleem hebben.
Net zoals een bit niet show-legal is zou dat dus ook bij een zadel kunnen zijn.

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-07 17:01

WB dat zou inderdaad heel krom zijn als ze deze zadels gaan verbieden

Rob_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-07 17:54

Toch blijf ik het een beetje vreemd vinden dat de topic starter bijna een jaar na dat de meerderheid van de leden
bepaalde veranderingen heeft aangenomen of heeft verworpen daar vraagtekens bij zet.

Topic starter geeft dus eigenlijk aan twijfels te hebben aan de beslissingen gemaakt door leden van de wran op een ALV en dat terwijl ze zelf geen lid is van de wran.
Vraag me dan af wat hier achter zit???

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-07 17:59

Rob_H schreef:
Toch blijf ik het een beetje vreemd vinden dat de topic starter bijna een jaar na dat de meerderheid van de leden
bepaalde veranderingen heeft aangenomen of heeft verworpen daar vraagtekens bij zet.

Topic starter geeft dus eigenlijk aan twijfels te hebben aan de beslissingen gemaakt door leden van de wran op een ALV en dat terwijl ze zelf geen lid is van de wran.
Vraag me dan af wat hier achter zit???

Het stukje wat ik quote staat in het gedeelte van de nieuwe regels, die zijn bijzonder 'vers' en niets duidde er dus op dat hier niet de ALV van 2008 mee bedoeld zou worden.*
JUIST omdat ik geen WRAN-lid ben wist ik dus niet dat dit al in stemming geweest was.

Je probeert er nu een leuke draai aan te geven, maar die vlieger gaat niet op.

Ik ken dus ook de notulen niet en weet dus ook niet in hoeverre hier ter vergadering vragen over geweest zijn.
Misschien waren er alleen maar leden aanwezig die een fullskirted zadel hebben Haha!

edit: onderstaan stukje tekst komt direkt van de WRAN-site en heeft als datum 24/8-2007, ziedaar de onderbouwing van mijn aanname dat het hier de ALV van 2008 betrof.

Citaat:
Levels en Regelboek
Na het NK 2007 gaan de nieuwe levels en regels van de WRAN van start. Het regelboek vindt je hier.
Regelboek WRAN na het NK 2007

Het oude regelboek is te vinden onder:
http://home.hccnet.nl/c.knol/WRAN_regel ... elboek.htm

Aan de WRAN leden,

Betreft: indeling wedstrijdruiters n.a.v. invoering nieuwe reglementen

Beverwijk, datum 24 –08-2007

Rob_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-07 23:22

Iedereen die op de ALV is geweest weet dat de regels zoals beschreven van voor de laatse ALV waren.
Heel duidelijk staat dan ook dit te lezen in de notulen van de ALV 2007

Citaat:
Het nieuwe regelboek wordt met bovenstaande stemming op punten gewijzigd en door de ALV bij meerderheid van stemmen aangenomen.

Dwz dat de wijzigingen nog aangebracht moesten worden.
In het nog te drukken regelboek zullen deze en vele andere regels en veranderingen waar over gestemd is en waarover nog gestemd moet worden duidelijk in worden.
Dat het niet is aangepast op de site van de wran zou je kunnen wijten aan de beheerder van de site cq aan de onoplettendheid van het bestuur en hun leden.

Maar als je als lid die niet op de ALV is geweest de notulen leest is het heel duidelijk en voor het bestuur en de leden die wel op de alv zijn geweest is het ook duidelijk.

Dus ik geef hier alleen aan hoe het is en ben derhalve dan ook zeker niet degene die er een draai aan wil geven.

sandyQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-07 23:45

grrrr ik wordt steeds kwaaier ,en ik kan nergens anders starten dan bij de WRAN Boos!
eerst van hoed naar cap en nu staan de zadels ter discussie ,wat wordt het volgende....onze kleding ???
WRAN moet maar is heel snel duidelijkheid gaan geven en anders ben ik bang dat ze heel veel leden zullen gaan verliezen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-07 18:35

Rob blijkbaar weet jij er meer van. Hoe zit t dan nu met de zadels? Wat mag wel en wat niet?

Ik ben niet lid van de Wran, maar wil misschien wel wedstrijden rijden. Ik hoop dat de Wran dan ook duidelijk naar buiten brengt wat wel en niet is toegestaan, anders bestaat straks t clubje dat volledig volgens de regels mag starten alleen nog maar uit Wran leden, de rest wordt dan misschien wel gediskwalificeerd vanwege verkeerde zadels, caps of wat dan ook...dat zou zonde zijn!

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-07 22:20

ik zal ook alleen maar WRAN kunnen starten dus ik lees even mee Knipoog

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 09:53

Rob_H schreef:
Maar als je als lid die niet op de ALV is geweest de notulen leest is het heel duidelijk en voor het bestuur en de leden die wel op de alv zijn geweest is het ook duidelijk

Wat hij zegt!

Misschien toch maar lid worden DD, dan ben je tenminste echt op de hoogte en hoef je deze, naar mijn mening, suggestieve topics ook niet meer te plaatsen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 09:57

En daar heb ik dus een hekel aan...lid móeten worden om op de hioogte te zijn van nieuwe regeltjes terwijl de wedstrijden toegankelijk zijn voor iedereen. In mijn ogen moeten de nieuwe regels dan ook toegankelijk zijn voor iedereen, ongeacht welke regel dan ook.

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 09:57

Poeh zeg wat een gedoe hier.. Of je nu lid of geen lid bent, dit deel is in de ALV toegelicht door Chris en wat ik mij uit het hoofd nog herinner is dat om te voorkomen dat sommige stockzadels ook tot de westernzadels gerekend zouden worden. Er is verder niet lang over gesproken. Dus ook op de ALV had je hier niet speciaal wijzer van geworden. Ik heb niet direct de skirt van een BM voor ogen, maar naar deze regel kijkend zou het zo maar kunnen dat de BM niet valt onder grote skirts.

Dan is het dus niet raar dat je daar een paar vragen over stelt. Dat DD in de veronderstelling was dat het de komende ALV betrof is ook niet raar.. ze haalt dit immers uit de regels. Niet uit ALV notulen.
En regels gelden voor leden en niet-leden en daar moet je dus toelichting op kunnen vragen.
Ook als niet lid.

DD ik weet het niet. Als je het echt wilt weten moet je denk ik vragen bij een jurylid of een BM hier ook onder valt.

Gezien het grote aantal mensen met een BM lijkt me dat best een relavante vraag.

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 09:58

skippy1 schreef:
En daar heb ik dus een hekel aan...lid móeten worden om op de hioogte te zijn van nieuwe regeltjes terwijl de wedstrijden toegankelijk zijn voor iedereen. In mijn ogen moeten de nieuwe regels dan ook toegankelijk zijn voor iedereen, ongeacht welke regel dan ook.

Eens! Ja Ik ben geen WRAN lid momenteel, maar wil niet zegegn dat ik geen WRAn wedstrijden mag en wil starten??

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-07 10:00

@Rom: Als een vereniging bij monde van wie dan ook mij niet uit wíl leggen hoe de vork in de steel zit en met geen andere reden kan komen dan dat ik maar lid moet worden, dan besteed ik mijn geld liever ergens anders aan.
En over het 'op de hoogte zijn' is ondertussen wel pijnlijk duidelijk geworden dat er leden zat zijn die dat ook niet zijn.

@Anya: het gaat mij niet om de BM of welk ander merk zadel dan ook. Het gaat mij er om wat de definitie van 'large/grote skirts' is, gezien het feit dat er dus ook westernzadels zonder skirts zijn.
Als het bestuur voor ogen had om de Stock's uit te sluiten dan hadden ze die ook gewoon bij naam kunnen noemen.