[WN] teleurgesteld in ranch op Texel

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

lesleymoos

Re: teleurgesteld in ranch op Texel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 09:41

teneerste heel veel sterkte, Ach gut

Ik zou hier zeker een zaak van maken, want als het het goed op papier met handtekeningen hebt staan dan lijkt mij toch dat je best sterk staat.

En nu een beetje offtopic:
Als je hem besluit optehalen blijf je natuurlijk zitten met het zomerexzeem.

Nu heb ik ook een paardje met extreme zomerexzeem die ik twee jaar geleden ook bijna heb laten inslapen omdat voor haar het zomers niet meer vol tehouden was.

Ik ben toen als laatste poging een middel gaan gebruiken die echt al mijn verwachtingen overtrof. Het heet Endure en is van Farnam, het is niet makkelijk tekrijgen in nederland omdat het hier niet geregistreerd staat maar als je intresse hebt moet je mij maar even pb-en voor t adres.

Maar geloof het of niet mijn merrie staat nu zonder deken (die trouwens bij haar helemaal niets hielp) gewoon in de wei, moet haar wel met echt hele warme dagen elke dag/om de dag inspuiten maar ze is weer helemaal de oude.

Weet dat dit een beetje offtopic is maar wou je het toch even melden omdat ik weet hoe frustreerd zomerexzeem is.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 09:45

piggeljay schreef:
als je de officele papieren nog steeds hebt zou ik mijn paard op gaan halen .
Als het paard niet meer op Texel staat maar bij de nieuwe (onbekende) eigenaar wordt dat een beetje moeilijk.

Het is heel belangrijk om duidelijk te hebben of je het paard het weggegeven (in eigendom hebt afgestaan) of 'tot wederop zegging in bruikleen'.
In het 1e geval ben je geen rechtsgeldige eigenaar meer en mogen ze met je paard doen wat ze willen.
Is het 2e het geval dan zijn ze zwaar in overtreding en kun je een procedure opstarten.

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 10:50

lesleymoos schreef:
teneerste heel veel sterkte, Ach gut

Ik zou hier zeker een zaak van maken, want als het het goed op papier met handtekeningen hebt staan dan lijkt mij toch dat je best sterk staat.

En nu een beetje offtopic:
Als je hem besluit optehalen blijf je natuurlijk zitten met het zomerexzeem.

Nu heb ik ook een paardje met extreme zomerexzeem die ik twee jaar geleden ook bijna heb laten inslapen omdat voor haar het zomers niet meer vol tehouden was.

Ik ben toen als laatste poging een middel gaan gebruiken die echt al mijn verwachtingen overtrof. Het heet Endure en is van Farnam, het is niet makkelijk tekrijgen in nederland omdat het hier niet geregistreerd staat maar als je intresse hebt moet je mij maar even pb-en voor t adres.

Maar geloof het of niet mijn merrie staat nu zonder deken (die trouwens bij haar helemaal niets hielp) gewoon in de wei, moet haar wel met echt hele warme dagen elke dag/om de dag inspuiten maar ze is weer helemaal de oude.

Weet dat dit een beetje offtopic is maar wou je het toch even melden omdat ik weet hoe frustreerd zomerexzeem is.

Wat SUPER dat Endure zo geholpen heeft! Ja Ik gebruik het sinds afgelopen zomer en ben er dik tevreden over! Ja Fijn te weten dat er íets is tegen zomerexeem!

Desiree01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 11:44

Ik sta in verbinding met de andere ranch op Texel (weet zeker dat het niet om ons gaat want wij hebben daar geen email)
en we gaan een kijkje voor je nemen op diverse adressen daar, heb je eventueel wat meer gegevens van je paardje eventueel een foto?

Finnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 11:59

Als het om de ranch gaat wat ik denk, dan hebben zij een website op msn. Hier kun je berichten op zetten en wordt door heel veel mensen gelezen. Misschien een idee om daar een oproep te plaatsen? Dan kunnen de mensen waar hij nu staat misschien zelf contact met je opnemen, mits ze het lezen. Maar, wie niet waagt... Knipoog

Heel veel succes! Groetjes, Nancy

Chavalli

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-07 15:39

Ik heb helaas afstand van hem gedaan, daar vroegen ze nadrukkelijk om, ze hadden daar weer verschillende redenen voor. Dus op het contractje staat vermeld dat ik afstand van m'n paard doe, op voorwaarden dat hij bij hun op de ranch zou blijven tot z'n dood, en dat hij niet meer verkocht mocht worden. De eigenaresse van de ranch heeft dit ondertekend.
Dus ik weet helemaal niet hoe sterk ik sta.

shan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 15:45

Als je wat zwart op wit hebt, en je hebt zelf de stamboekpapieren nog dan is het in ieder geval de moeite waard om een advocaat eens een briefje te laten sturen.

Ze zullen het paard vast niet weggeven hebben maar wel verkocht, misschien weten de nieuwe eigenaren niet eens dat hij ernstige zomerexceem heeft!

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 18:16

Chavalli schreef:
Ik heb helaas afstand van hem gedaan, daar vroegen ze nadrukkelijk om, ze hadden daar weer verschillende redenen voor. Dus op het contractje staat vermeld dat ik afstand van m'n paard doe, op voorwaarden dat hij bij hun op de ranch zou blijven tot z'n dood, en dat hij niet meer verkocht mocht worden. De eigenaresse van de ranch heeft dit ondertekend.
Dus ik weet helemaal niet hoe sterk ik sta.

Ik denk dat je dan echt pech hebt en niet sterk staat omdat je helaas zelf afstand van hem hebt gedaan

lique

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 18:24

ja ze heeft wel afstand gedaan maar wel op bepaalde voorwaarden....en aan die voorwaarders zijn niet voldaan,dus ik denk dat je wel degelijk wat te vertellen hebt,

ibouma

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 18:28

zijn hier ook bokkers van texel? ik kom zelf van een eiland en weet hoe snel praat zich daar verspreid. ik denk dat je er zo wel achter komt
en inderdaad, pak de boot!!!

Chavalli

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-07 19:19

Ik kan de boot wel pakken, maar waar moet ik gaan zoeken, en als ik hem vind wat dan ? Ik ga eerst uitzoeken hoeveel rechten ik nog heb.

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 19:59

Maar wie zegt dat hij nog op Texel staat?
Wie weet is hij van Texel af verkocht....

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 20:57

Heb je een foto van je paard? Misschien dat iemand hem hier herkent. Mijn ouders zijn op dit moment op Texel en die hebben wel oog voor paarden. Ik kan ze vragen om goed om zich heen te kijken...

(Als je de foto liever niet online zet, mag je 'm ook pb'en)

yerry

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 09:53

over het algemeen moeten contracten opgesteld worden door een jurist en ondertekend worden bij en door een jurist anders is het hele contract niet rechtsgeldig.....
ik wens je heeeel veel sterkte!

shan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 09:57

Zelfs mondelinge overeenkomsten zijn al bindend al is dit moeilijk te bewijzen vaak. Ik denk dus dat als alles goed op papier staat in bewoordingen omschreven die geen ruimte over laat aan twijfel en zij hebben dat ondertekend, dat je dan wel degelijk een zaak hebt.

maya1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 10:03

als ik jou was zou ik in elk geval een foto van je paard hier neerzetten, misschien is de nieuwe eigenaar wel een bakker en kun je zo op die manier weer in contact komen met hem/ haar. als je paard een goede nieuwe eigenaar heeft (aan de kust) lijkt het mij beter dat hij daar blijft dan dat hij terug moet naar texel toch??

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 10:04

@Yerry: dat is niet waar.
Een simpel iets als een huurcontract of een werkgeverscontract komt echt geen jurist aan te pas een is 100% rechtsgeldig.

Simpele contracten worden 'vormvrij' genoemd en zijn volledig rechtsgeldig, mits vrij van dubbel uitlegbare zaken.

dyaco

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 10:08

werk van maken ! je hebt het niet voor niets zwart op wit laten zetten ze hebben geen poot om op te staan !

Karolien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 10:13

Allereerst: wat vervelend dat het anders loopt dan je afgesproken had.

Een overeenkomst hoeft niet door een jurist te zijn opgesteld of in aanwezigheid van een jurist te zijn ondertekend om geldig te zijn. Ik heb natuurlijk jouw contract niet gelezen, maar als je iets overeenkomt onder een ontbindende voorwaarde en die voorwaarde gaat in vervulling, dan wordt de overeenkomst ontbonden.

Artikel 22 boek 6 Burgerlijk wetboek:
Een opschortende voorwaarde doet de werking der verbintenis eerst met het plaatsvinden der gebeurtenis aanvangen; een ontbindende voorwaarde doet de verbintenis met het plaatsvinden der gebeurtenis vervallen.

Na ontbinding van de overeenkomst worden de gevolgen terug gedraaid.

Artikel 24 boek 6
1. Nadat een ontbindende voorwaarde is vervuld, is de schuldeiser verplicht de reeds verrichte prestaties ongedaan te maken, tenzij uit de inhoud of strekking van de rechtshandeling anders voortvloeit.

Nogmaals: Ik ken de situatie niet goed genoeg om een goed oordeel te kunnen geven, maar misschien heb je hier toch wat aan.

Veel succes met het vinden van je paard en ik hoop voor jou en je paard dat hij het goed heeft waar hij nu is.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 10:20

Het 'hebben' van je gelijk is vaak het probleem niet, maar het 'halen' wel Verdrietig

kekaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 10:32

wat een rotstreek zeg !
als er in het contract staat dat hij tot zijn dood bij hun moet blijven en ze hebben dat ondertekend dan moeten ze daar toch aan voldoen lijkt mij...

maar idd plaats een foto hier ! er zitten hier mensen van texel en natuurlijk door heel nederland belgië..wellicht dat je je paardje zo kunt traceren en ondertussen goed uitzoeken wat je precies kan met je contract !

heel veel succes in ieder geval!

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 10:54

Da's idd de pest..Gelijk hébben en gelijk krijgen zijn helaas twee totaal verschillende dingen, weet ik helaas alles van. Hier in Nederland geld meestal nog 't recht van de dikste portemonaie... Maar slechte publicatie is funest voor een stal als dat, dus krijg je je recht niet, dan heb je nog wel wat pressiemiddelen... Want waarom zou je hier de naam van de stal niet mogen noemen? Geldt alleen maar weer als waarschuwing naar anderen toe, je mag hier tenslotte ook de naam van je pensionstal noemen als je tevreden bent, waarom dan niet als je niet tevreden bent...

Chavalli

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-07 10:55

Er zijn op Texel al mensen aan het kijken of ze hem kunnen vinden. Ik heb ook de verzekering gebeld, ze houden in de gaten of hij niet weer aangemeld wordt bij hun. Zij adviseerde ook om juridische hulp in te roepen. Dus dat ga ik dan nu maar doen. Heel vervelend allemaal. ik had nooit gedacht dat ik het contractje ooit nodig zou hebben.

Karolien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 10:58

@dubbeldun: daar heb je helemaal gelijk in, maar nooit geschoten is atijd mis.

Als het paard verkocht is worden de kopers juridisch ook beschermd, maar ik zou toch wel proberen iets te ondernemen naar de ranch, al is het maar voor je eigen gevoel. Dit hoeft niet meteen door het inschakelen van een advocaat. Het is natuurlijk altijd het beste om er gewoon op een volwassen manier met zijn allen uit te komen. Helaas weet ik uit eigen ervaring dat met sommige mensen niet te praten valt (heeft overigens niets met deze ranch te maken). Verder lijkt het mij voor de TS het belangrijkste dat het paard gevonden wordt. Misschien is hij wel goed terecht gekomen.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 11:00

@Chavalli: Wat je als eerste moet doen is die stal een aangetekende brief sturen met de eis dat ze a. hun contract nakomen of b. jou de naam van de kopers meedelen.
Hierin moet je een ultimatum opnemen waarvoor ze moeten reageren (bijv. één week vanaf datum...).
Verder zet je hier meteen bij dat je anders juridische stappen zult nemen.

Zonder dit zal een jurist ook niets doen.