Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Francis schreef:Oh ja, lipchain versus ketting zo door de mond, daar werd dus van gezegd (ik weet het niet, heb beiden nog nooit toegepast c.q. uitgeprobeerd) dat een ketting door de mond juist pijnlijker is en ook voor meer schade zorgt als je er wel een keer aan moet zitten... iedereen prefereert dus lip-chain bóven ketting door de mond.
Vandaar dus waarschijnlijk dat die judge het liet veranderen in Haaksbergen.
ElCid schreef:In Amerika is de Lip Chain misschien geaccepteerd en wordt het als normaal en zelfs wenselijk gezien, hier in Nederland is het volslagen belachelijk en niet nodig en zal het of een gemis aan juiste training/ discipline zijn of een soort van "wannabee" gedrag, "omdat ze het in VS ook zo doen". Met die 3 a 4 hengsten in een bak en vrijwel zonder publiek ( op de vroege ochtenden) moet je je paard toch gewoon in de hand kunnen houden en anders nog maar eens thuis flink grondwerk gaan trainen.
CherokeeChum schreef:Ik vind als je dat soort dingen als lipchain en ketting door de mond moet gebruiken ,het paard niet klaar is voor shows.
.
storrum schreef:http://www.triplecranchllc.com/CREELEYCARIBBEANKID.html
Let ook op de moeder van die hengst...... wouw!
Wranglerbutt schreef:AF-SCHU-WE-LIJK!!!!![]()
Typisch gevalletje van té .....Té dikke broekspier, te steile beenstand... *brrr*
Doet me denken aan een Harley Davidson waar zo veel chroom, leer en bling aan is gehangen om 'm 'mooier' te maken, dat -ie niet meer te rijden is
Citaat:There is nothing whatsoever cruel about using a gum chain; in fact its a very good way to calm a horse. It gives a similar reaction to a twitch. There is an accupuncture point on the horses upper gum that releases endorphins when pressure is applied. There is also one on the horses poll, which is why the Stableizer was invented. Absolutely ingenious device. If you have horses who dont want vaccinations, or are problems being shod, or clipped, or anything, the Stableizer will just about put them to sleep. Horses need control, not abuse.