Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
DubbelDun schreef:@Majella001 : zelfs in een dubbeljudged show komen zulke rare dingen voor, dus dat zegt niets.
Verder ben je in 2 verschillende klassen afhankelijk van verschillende starters.
Dus in de AMA kan het niveau hoger liggen als in de Open.
Het verschil tussen Ama en Prof heeft te maken met het verdienen aan de sport en niet met de rijkapaciteit.
Majella001 schreef:Als je op beide niveau's goed scoort dan is het welverdient maar ik vind het dus niet kunnen dat iemand in de Open hoger scoort dan in de AM. Het zou juist andersom moeten zijn.

DubbelDun schreef:@Majella001 : tja ik ben het ook niet met je eens.
Stel die AMA laat in de AMA-groep duidelijk een steek vallen (bijv. paard valt uit galop), het zou verkeerd zijn als hem dit in de Open nog eens werd aangerekend.
Op die dag dan... Niet als dat persoon weer enkele weken later eens op een wedstrijd verschijnt. Dan heeft dat persoon de tijd gehad om zijn paard beter onder controle te krijgen etc en vind ik dat dat weer opnieuw bekeken mag worden.Majella001 schreef:Nou op papier is dat zoMaar Rom, er zit dus geen echt verschil tussen Open en Amateur begrijp ik nu?
Het kan toch niet zo zijn dat wanneer je in de AM slecht presteert, je in de Open een soort van herkansing krijgt????

Majella001 schreef:Maar Rom, er zit dus geen echt verschil tussen Open en Amateur begrijp ik nu?
Majella001 schreef:Het kan toch niet zo zijn dat wanneer je in de AM slecht presteert, je in de Open een soort van herkansing krijgt????
Majella001 schreef:Omdat een eental mensen die maar één onderdeel starten (en AMA zijn) dan niet meer de moeite zou nemen om onder het nieuwe systeem op een wedstrijd te starten heeft men dit aangekaart bij PeterVet.Maar ik neem aan dat dat gaat veranderen met intreding van volgend jaar, c.q. de levelindeling.
Of is dat nu ten sprake, dat ze daar nog niet over uit zijn?
Ik vind het zoals nu ook prima maar dus niet echt fair en ik heb er dan ook geen moeite mee als je als L2-zijnde geen L1 mag rijden.
Romkabouter schreef:Majella001 schreef:Maar Rom, er zit dus geen echt verschil tussen Open en Amateur begrijp ik nu?
Het doet er helemaal niets toe of er wel of geen verschil is. Feit is dat het twee klasses zijn en elke deelnemer in die klasse beoordeeld moet worden op de prestaties die in die klasse geleverd zijn.
Is er dus wel een verschil, het is namelijk een heel andere klasse!Majella001 schreef:Het kan toch niet zo zijn dat wanneer je in de AM slecht presteert, je in de Open een soort van herkansing krijgt????
Hoezo herkansing? Je wordt gewoon beoordeeld in de open klasse net als alle andere deelnemers, dat is een opzichzelf staand onderdeel en dient dus ook zo gejureerd te worden.
Je prestatie in de AM heeft helemaal niks, maar dan ook echt helemaal niks met die in de Open te maken.
Romkabouter schreef:De oefening en proeven dus wel (kan, hoeft niet)