Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

susan schreef:van mij mag het blijven maar om het nou te verplichten gaat mij wat ver, het is bijv (helaas) ook niet verplicht om showmanship uit te shrijven dus waarom wel level verplichting?
dat het er is vind ik prima en kan me voorstellend dat het voor bep ruiters een goede opstap naar de hogere levels zou kunnen zijn.

Ik wel maar Boon nietCitaat:DD wat ik me wel afvraag is waarom jij er zo mee bezig bent? heb je wedstrijdplannen met je boon?

)DubbelDun schreef:maar het feit blijft dat er nú regels liggen die gewoon uitgevoerd moeten worden zolang een ALV niet beslist over aanpassen van deze regels.

DubbelDun schreef:Vergeet niet dat een bestuur bij monde van de leden daar zit en dus IMO het recht hebben om minstens op de hoogte gehouden te worden, al was het alleen maar zodat ze weten wat ze kunnen/mogen verwachten als ze zouden willen gaan starten.
DubbelDun schreef:*en aangezien bestuurders-in-spé nooit staan te dringen om een funktie is het niet ondenkbaar dat een ALV dus dingen maar 'slikt' om geen bestuurscrisis te veroorzaken.

DubbelDun schreef:Maar zolang dit niet gebeurd (Een bestuur mag regels aanhouden, zelfs veranderen/weigeren bij bestuursbesluit), zullen de regels uitgevoerd moeten worden; dús L5 uitschrijven op een C-show
DubbelDun schreef:Mocht het bestuur dit aan de hand hebben (Een bestuur mag regels aanhouden, zelfs veranderen/weigeren bij bestuursbesluit) dan zou dit minstens in de bestreffende regels op de Site kenbaar gemaakt moeten worden.
DubbelDun schreef:Vergeet niet dat een bestuur bij monde van de leden daar zit en dus IMO het recht hebben om minstens op de hoogte gehouden te worden, al was het alleen maar zodat ze weten wat ze kunnen/mogen verwachten als ze zouden willen gaan starten.
DubbelDun schreef:Overigens snap ik ergens wel dat een bestuur een soort van 'dodemansknop' inbouwd mochten er erg rare dingen vanuit genomen besluiten naar voren komen, maar hier zal zéér spaarzaam gebruik van gemaakt moeten worden.
DubbelDun schreef:Het later middels een ALV laten bekrachtigen van zo een genomen maatregel zou bij niet bekrachtigen kunnen leiden tot een breuk tussen bestuur* en leden en IMO in zijn algemeenheid zeker niet overkomen als daadkrachtig beleidvoeren.
DubbelDun schreef:*en aangezien bestuurders-in-spé nooit staan te dringen om een funktie is het niet ondenkbaar dat een ALV dus dingen maar 'slikt' om geen bestuurscrisis te veroorzaken.
PeterVet schreef:Bij deze dus graag per mailHet is iedereen vrij de statuten op te vragen, of te kijken op een internet site hoe hoe het werkt bij een vereniging.
, want op de WRAN-site kan ik ze nergens vinden.

[/quote]

DubbelDun schreef:De kreet van 'je bent geen lid en hebt dus geen stem, of 'als je denkt het beter te kunnen' vind ik altijd zo'n dooddoener.
DubbelDun schreef:En natuurlijk projecteren mensen de regels op zichzelf, niets is menselijker tenslotte
PeterV schreef:Het is iedereen vrij de statuten op te vragen, of te kijken op een internet site hoe hoe het werkt bij een vereniging.
PeterV schreef:]Voor die statuten te willen ontvangen daarvoor moet je wel lid zijn, en liggen ook altijd ter inzage op de ALV.

DubbelDun schreef:Maar genoeg over deze zijsporen
.

Jan_Trel schreef:DubbelDun schreef:Maar genoeg over deze zijsporen
.
DubbelDun schreef:Hij begon
Maar je hebt gelijk, ik hou er over op