[WN] level 5 moet blijven!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Jeddah

Re: level 5 moet blijven!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 19:38

Het zou echt heel zonde zijn als L5 niet werdt uitgeschreven, ik denk dat het een enorm drempel verlaagende klasse is die nieuwe mensen over de streep kan trekken. Kortom, promotie voor de groei van de sport. Ja

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 08:35

Gelukkig is er al één wedstrijd aangepast en daar wordt nu ook L5 uitgeschreven.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-07 08:47

ik vind het super en hoop dat een hoop ruiters de stap durven nemen bij de WRAN te komen rijden en te proeven aan westernwedstrijden

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 08:51

Als ze het op L5 bij de WRAN niet durven dan zijn er maar weinig plekken waar die mogelijkheid er wel is Lachen

Hopelijk komt ook Regina 'tot inkeer' en schrijft alsnog L5 uit Knipoog

hobbelheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 12:04

van mij mag het blijven maar om het nou te verplichten gaat mij wat ver, het is bijv (helaas) ook niet verplicht om showmanship uit te shrijven dus waarom wel level verplichting?
dat het er is vind ik prima en kan me voorstellend dat het voor bep ruiters een goede opstap naar de hogere levels zou kunnen zijn.

DD wat ik me wel afvraag is waarom jij er zo mee bezig bent? heb je wedstrijdplannen met je boon? Lachen
Laatst bijgewerkt door hobbelheks op 12-09-07 12:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 12:06

Van mij mag het weg.

Voor kinderen tot een jaar of 10 op "grote paarden" is het leuk, maar daarna moeten ze eerst maar leren galopperen voordat ze wedstrijd gaan rijden.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 13:04

susan schreef:
van mij mag het blijven maar om het nou te verplichten gaat mij wat ver, het is bijv (helaas) ook niet verplicht om showmanship uit te shrijven dus waarom wel level verplichting?
dat het er is vind ik prima en kan me voorstellend dat het voor bep ruiters een goede opstap naar de hogere levels zou kunnen zijn.

Je gooit hier 2 dingen door elkaar Haha!
Showmanship is een ONDERDEEL en ook hiervan staat in de regels wanneer dat wel en niet uitgeschreven mag/moet worden.
Een Level is een GROEP en ook hier zijn de regels duidelijk over, zie mijn eerder gequote stuk uit regel 100.

Citaat:
DD wat ik me wel afvraag is waarom jij er zo mee bezig bent? heb je wedstrijdplannen met je boon? Lachen
Ik wel maar Boon niet Lachen

@Rom: natuurlijk is het jouw mening en zo zullen velen het met je eens zijn Haha!

Waar het mij om gaat is dat een vereniging een besluit neemt tot een levelindeling, vervolgens de regels daarop aanpast (regel 100) én bekendgemaakt, vervolgens worden er nu al 2 wedstrijden door de wedstrijdcommissie van de WRAN goedgekeurd waarin niet voldaan wordt aan de eisen.

Dit is dus een zaak die niet klopt; (nu zijn beide wedstrijdorganisaties 'om' en kan er gelukkig wel L5 gestart worden Haha! )

Verder kunnen er allerhande zaken zijn die binnen de WRAN die nog niet zijn uitgekristalliseerd (o.a. onderhandelingen FRNS etc), maar het feit blijft dat er nú regels liggen die gewoon uitgevoerd moeten worden zolang een ALV niet beslist over aanpassen van deze regels.

PeterV

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 14:06

DubbelDun schreef:
maar het feit blijft dat er nú regels liggen die gewoon uitgevoerd moeten worden zolang een ALV niet beslist over aanpassen van deze regels.

Een bestuur mag regels aanhouden, zelfs veranderen/weigeren bij bestuursbesluit, waarna de leden dit op een ALV kunnen bekrachtigen, of niet, dat kan natuurlijk ook.
Zo zit de vork in de steel.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 15:04

Maar zolang dit niet gebeurd (Een bestuur mag regels aanhouden, zelfs veranderen/weigeren bij bestuursbesluit), zullen de regels uitgevoerd moeten worden; dús L5 uitschrijven op een C-show Haha!

Mocht het bestuur dit aan de hand hebben (Een bestuur mag regels aanhouden, zelfs veranderen/weigeren bij bestuursbesluit) dan zou dit minstens in de bestreffende regels op de Site kenbaar gemaakt moeten worden.
Vergeet niet dat een bestuur bij monde van de leden daar zit en dus IMO het recht hebben om minstens op de hoogte gehouden te worden, al was het alleen maar zodat ze weten wat ze kunnen/mogen verwachten als ze zouden willen gaan starten.

Overigens snap ik ergens wel dat een bestuur een soort van 'dodemansknop' inbouwd mochten er erg rare dingen vanuit genomen besluiten naar voren komen, maar hier zal zéér spaarzaam gebruik van gemaakt moeten worden.
Het later middels een ALV laten bekrachtigen van zo een genomen maatregel zou bij niet bekrachtigen kunnen leiden tot een breuk tussen bestuur* en leden en IMO in zijn algemeenheid zeker niet overkomen als daadkrachtig beleidvoeren.
*en aangezien bestuurders-in-spé nooit staan te dringen om een funktie is het niet ondenkbaar dat een ALV dus dingen maar 'slikt' om geen bestuurscrisis te veroorzaken.

mehlika

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 15:15

DubbelDun schreef:
Vergeet niet dat een bestuur bij monde van de leden daar zit en dus IMO het recht hebben om minstens op de hoogte gehouden te worden, al was het alleen maar zodat ze weten wat ze kunnen/mogen verwachten als ze zouden willen gaan starten.

Haha!

Jan_Trel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 15:38

DubbelDun schreef:
*en aangezien bestuurders-in-spé nooit staan te dringen om een funktie is het niet ondenkbaar dat een ALV dus dingen maar 'slikt' om geen bestuurscrisis te veroorzaken.

Ik denk dat dit niet het uitgangspunt is van het WRAN bestuur.
Een paar leden van het bestuur van de WRAN stellen zich kwetsbaar op door op dit forum te reageren, als bezoeker van dit forum zou je dit moeten waarderen. Men probeert de communicatie met de leden zo open en kort mogelijk te houden. Gevolg hiervan is dat er snel kritiek wordt geleverd op hetgeen er verkondigd wordt.
Het bestuur probeert de zaken zo goed mogelijk te regelen en als ze een fout zouden maken, dan is het de fout dat zij het alle leden naar de zin willen maken.
Als ik zo meelees in dit forum dan constateer ik dat men regels vooral op de eigen situatie projecteerd en het algemeen belang van de leden uit het oog verliest. Het bestuur van de WRAN tesamen met de regelboekcommissie en de WRAN juryleden proberen het belang van de WRAN en dus alle leden te bewaken. Daardoor houden zij met veel meer factoren rekening dan de gemiddelde schrijver op dit topic.
Ik lees zeker goede opmerkingen maar er zijn ook veel opmerkingen behoorlijk kort door de bocht en ik vind dat men wat meer waardering en wat minder kritiek moet hebben voor de MENSEN die het belang van de WRAN behartigen.
Meedenken mag, kritische kanttekeningen plaatsen mag, maar iets proberen af te dwingen omdat het jouw goed uitkomt lijkt mij niet juist.
Op de ALV legt een bestuur verantwoording af voor z'n daden en als het merendeel van de leden vind dat een bestuur het niet goed gedaan heeft, stuur je het bestuur naar huis. Tot die tijd laat je een bestuur met rust.
En als je het beter denkt te kunnen neem je plaats in het bestuur, ook als je geen tijd hebt (het is tenslotte maar een kwestie van prioriteiten stellen). Als je het niet beter kan, kun je beter genoegen nemen met een bestuur die er het beste van probeert te maken. Knipoog
P.S. Het zijn vooral de steken onder water die mij storen in dit topic.
Een smily zegt soms genoeg.

mehlika

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 15:55

Dat is dan toch ook de bedoeling van de smiley? Haha!

PeterV

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 16:05

DubbelDun schreef:
Maar zolang dit niet gebeurd (Een bestuur mag regels aanhouden, zelfs veranderen/weigeren bij bestuursbesluit), zullen de regels uitgevoerd moeten worden; dús L5 uitschrijven op een C-show Haha!

Van L5 werd gezegd, wordt even aangehouden, diverse neuzen moeten even één richting op, misschien meteen iets nieuwe erin meenemen, en zie daar, nog voor de start van het programma, daar is de L5 weer.

DubbelDun schreef:
Mocht het bestuur dit aan de hand hebben (Een bestuur mag regels aanhouden, zelfs veranderen/weigeren bij bestuursbesluit) dan zou dit minstens in de bestreffende regels op de Site kenbaar gemaakt moeten worden.

Het is iedereen vrij de statuten op te vragen, of te kijken op een internet site hoe hoe het werkt bij een vereniging.

DubbelDun schreef:

Nee, daar doen wij niks aan, om bij de WRAN de leden op de hoogte te houden.
Lijkt wel of ik steeds meer uit een ei kom of zo.

DubbelDun schreef:
Overigens snap ik ergens wel dat een bestuur een soort van 'dodemansknop' inbouwd mochten er erg rare dingen vanuit genomen besluiten naar voren komen, maar hier zal zéér spaarzaam gebruik van gemaakt moeten worden.

Nee, dit zie je echt verkeerd, het eventueel aanhouden van, het eventueel bij bestuur bekrachtigen van, is een tool die je gebruikt bij twijfel BV, dus zo en zo wil dat daar de leden een uitspraak op de AVL voor doen.

DubbelDun schreef:
Het later middels een ALV laten bekrachtigen van zo een genomen maatregel zou bij niet bekrachtigen kunnen leiden tot een breuk tussen bestuur* en leden en IMO in zijn algemeenheid zeker niet overkomen als daadkrachtig beleidvoeren.

Dit omschrijf je raar hoor, dus met andere woorden moet een bestuurder dus ook zaken uitvoeren waar hij of zij niet achter kan staan, dus zal zoals jij het nu schetst nooit iets moeten durven aanhouden dan wel niet tussen tijdsbesluiten, zodat het daadkrachtig beleid voeren nooit ter discussie zal komen te staan? Kom nou jongens, wij zijn de plaatselijke brei club toch niet, of wil je beweren dat de leden alle uitval en invalshoeken kunnen overzien die een eventueel besluit met zich kan meebrengen?

DubbelDun schreef:

Nou, misschien geef je voor dit probleem, al zelf in je bovenstaande quote het antwoord op.

Bestuurders komen vaak voort uit eigengelederen, en ik ben er een van het kaliber, toevallig ook nog met een westernstal, waar nog eens alle rassen vertegenwoordigd zijn, waarvan het logies gevolg zou kunnen zijn dat ik weet waar de ruiters mee gediend kunnen zijn, dit harmonieus wil wegzetten naar de organisatoren die als het op aan komt jou als ruiter lief moeten zijn, zonder organisator immers geen wedstrijden, dit alles ook nog bespreken met de meest bepalende factor op een gehouden wedstrijd (de jury) waaruit dan weer het gevolg moet zijn dat iedereen het een beetje naar de zin krijg of heeft, dus kortom, dan ook niet een soort van crisis uit de weg zal gaan zoals jij schetst, dus geen besluiten onder zijn of haar bewind zal laten nemen die uiteindelijk zouden kunnen schade.
Dit motiveren op een ALV is de taak van een voorzitter, en zeker geen gemakkelijke taak naar met name die leden toe die bezig zijn met hun eigen ding, belang, of weet ik veel wat.

Dus stel dat deze situatie zich zal voor doen zoals jij die schetst, verteld dit dan meer over de leden, of over de voorzitter dan. Je mag toch aannemen dat ik wil dat het uiteindelijk de westernruiter met de sport goed gaat, ik ben ondernemer in deze branche, en wat goed is voor de ruiter is dus ook goed voor mijn onderneming, toch. Je mag ook aangeven dat ik het helemaal verkeerd zie, maar mijninzien is het een aan één schakeling van logische gevolgen.

Peter

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 18:06

PeterVet schreef:
Het is iedereen vrij de statuten op te vragen, of te kijken op een internet site hoe hoe het werkt bij een vereniging.
Bij deze dus graag per mail Lachen, want op de WRAN-site kan ik ze nergens vinden.

@JanTrel: ik weet niet of je met 'steken onder water' mij bedoelt, graag zou ik dan als zodanig geadresseerd worden, ook dan kan ik mij verdedigen c.q. uitleggen wat ik bedoel.

Ik denk dat je mij verkeerd inschat als je denkt dat ik geen waardering zou hebben voor de mensen die de WRAN maken, maar uit de hele discussie blijkt ook dat helderheid soms ver te zoeken is en tegenstrijdigheid in eigen regels zorgt voor onduidelijkheid JUIST bij de L5 mensen die zo blij waren nu ook eens aan bod te komen.

ALS het op voorhand al bekend was dat L5 aangehouden zou worden wegens 'ontwikkelingen' dan had het logischer geweest om eea nog even van de website te houden c.q. hier een opmerking bij te plaatsen waarbij die helderheid meteen geschapen zou zijn.

De kreet van 'je bent geen lid en hebt dus geen stem, of 'als je denkt het beter te kunnen' vind ik altijd zo'n dooddoener.
Hoge bomen vangen nu eenmaal meer wind en als je daar niet tegen kunt moet je geen boom worden Lachen
Het feit dat men als vrijwilliger zijn kostbare tijd ergens in wil steken is een vrije keus en het stelt je zeker niet boven de 'wet' of maakt je onschendbaar.

En natuurlijk projecteren mensen de regels op zichzelf, niets is menselijker tenslotte Haha!

Jan_Trel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 07:39

[quote="DubbelDun")
Hoge bomen vangen nu eenmaal meer wind en als je daar niet tegen kunt moet je geen boom worden Lachen
Het feit dat men als vrijwilliger zijn kostbare tijd ergens in wil steken is een vrije keus en het stelt je zeker niet boven de 'wet' of maakt je onschendbaar.

En natuurlijk projecteren mensen de regels op zichzelf, niets is menselijker tenslotte Haha![/quote]

Zonder bomen geen bos. Haha!

Ik vind het wel grappig zoals je nu in de vedediging gaat, misschien ga je Peter nu beter begrijpen Knipoog

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 07:48

Grappig dat ik het niet zie als verdediging, hooguit als eventuele misverstanden uit de wereld helpen Haha!
Ik denk dat ik Peter beter begrijp dan hem misschien wel lief is Clown

Maar genoeg over deze zijsporen Haha!
Ik ben blij dat L5 nu helder is en de reeds aangekondigde shows ook dit level gaan aanbieden.

PeterV

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 08:19

DubbelDun schreef:
De kreet van 'je bent geen lid en hebt dus geen stem, of 'als je denkt het beter te kunnen' vind ik altijd zo'n dooddoener.

Dooddoener, heb je van mijn zijde nooit kunnen vernemen, communicatie in het breed geeft mijn inzien alleen maar meer invalshoeken, die ik wegzet tegen elkaar.
Voor die statuten te willen ontvangen daarvoor moet je wel lid zijn, en liggen ook altijd ter inzage op de ALV. Via Bokt kan ik helaas niet ingaan op je verzoek, maar dat zal jij als geen ander begrijpen.

DubbelDun schreef:
En natuurlijk projecteren mensen de regels op zichzelf, niets is menselijker tenslotte Haha!

Héé over dooddoener gesproken zeg, vaak is de volgende stap deze regels ook naar eigen hand te willen zetten, waar de sport niet, maar al te vaak niet mee gediend is.
Ja maar ik, ja maar mijn paard,…….hier kan ik eigelijk niks mee, voor mijn is het zaak dat regels blijven aansluiten, dus niet teveel gaan afwijken, hoe traditioneel gezien deze sport binnen Nederland, maar ook Europees dan wel niet Wereldwijd weggezet wordt.
Vind het vaak best jammer dat op dit gebied niet verder gekeken wordt dan de neus lang is.

Peter

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 08:31

PeterV schreef:

PeterV schreef:
]Voor die statuten te willen ontvangen daarvoor moet je wel lid zijn, en liggen ook altijd ter inzage op de ALV.

Eea komt op mij als tegenstrijdig over Haha!
Klinkt als een verzekering afsluiten en daarna pas de kleine lettertje kunnen inzien Haha!

Jan_Trel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 10:13

DubbelDun schreef:
.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 11:08

Hij begon Knipoog
Maar je hebt gelijk, ik hou er over op Haha!

PeterV

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 11:19

Jan_Trel schreef:
DubbelDun schreef:
.

Inderdaad, die discussie hebben wij al achter de rug Clown Haha! Tong uitsteken

PeterV

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 11:21

DubbelDun schreef:
Hij begon Knipoog
Maar je hebt gelijk, ik hou er over op Haha!

Ohw, ohw, soms ben ik nog bezig om een antwoord te geven, en ratelen jullie voort. Haha!

PeterV

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 11:39

L5-LLC Lead Line Class
L5-IHT In Hand Trail
L5A-IHT In Hand Trail - Youth
L5B-IHT In Hand Trail - Over 18
L5-PLS Pleasure
L5A-PLS Pleasure - Youth
L5B-PLS Pleasure - Over 18
L5-TRL Trail
L5A-TRL Trail - Youth
L5B-TRL Trail - Over 18
L5-HMS Western Horsemanship
L5A-HMS Western Horsemanship - Youth
L5B-HMS Western Horsemanship - Over 18
L5-SSH Showmanship At Halter
L5A-SSH Showmanship At Halter - Youth
L5B-SSH Showmanship At Halter - Over 18

Kijk is even hoe er nagedacht wordt over de level/klasse L5. Codes, omschrijvingen, leeftijden ruiter/paard, ruiterstatus, paard status, ruiter paard status, enz, enz, alles wordt duidelijk in kaart gebracht, zodat het één en ander heel duidelijk zal worden, en dit voor iedereen. Het gaat allemaal goed komen, of te wel geduld is een schone zaak.

Eerst opzet had tot doel, hoe gaan wij het in grote lijnen doen, tweede opzet had tot doel hoe ruiters en paard in te delen, de derde opzet komt eraan, als voor proefje op voorhand even de L5, voor aanbod op onze wedstrijden.

Let wel, ik heb het over een voorproefje hé, waar organisatoren uit kunnen liften, hoe zij eventueel hun programma willen indelen met betrekking op level 5

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 11:48

Ziet er niet verkeerd uit Peter, maar de SSH is op dit moment nog geen L5 onderdeel.
Of moet de WRAN hier de site nog op aanpassen ??

Rob_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 11:54

L5-SSH Showmanship At Halter
L5A-SSH Showmanship At Halter - Youth
L5B-SSH Showmanship At Halter - Over 18

Deze snap ik ff niet?????
Youth OK
Ouder dan 18 Ok
Maar die eerste?? is dat een combinatie van 2 en 3 zoja met welk nut??
Laatst bijgewerkt door Rob_H op 13-09-07 11:56, in het totaal 1 keer bewerkt