[WN] Hoofdschudden.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Hoofdschudden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 15:00

mijn tante heeft een kwpner die dit ook doet, dit komt door een allergie door de zon, dat doet pijn aan zijn neus, ze heeft nu een heel smal kettinkje aan zijn neusriem hangen, en daardoor let hij niet zo op de pijn, het gaat nu wel een stuk beter, maar hij blijft als de zon schijnt wel heen en weer gaan, al valt er nu een stuk beter mee te rijden

Keitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 08:53

hey,

ons paard deed ook headbangen, daar hebben we ook veel onderzoek naar gedaan en we kwamen erachter dat het probleem in de rug zat. we moesten elke dag veel oefeningen doen (met een penonder de buik door, dat ze de rug omhoog ging doen en met een pen over de broek spier) het is toen minder geworden... toen is ze helaas verkocht. het kan ook in het verleden zitten...

Stookly

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-07 10:08

Mijn paard schudt ook, vooral als het regent of gaat regenen. In het begin was hij niet te hanteren in de regen. In de wei is er niets aan de hand als het regent. Blijkbaar leidt gras voldoende af. In de paddock moet je hem niet laten staan als het regent, want dan let hij niet meer en ik ben veelste bang dat hij zichzelf wat aandoet. Aan de hand en onder het zadel is hij nu hanteerbaar: bereikt door hem goed aan het werk te zetten in de roundpen of onder het zadel. Ik kan nu veilig een buitenrit maken. Vliegen (te bestrijden met vliegenspray en vliegendeken) en pijn zijn ook aanleiding om te schudden. Hij schudt anders bij pijn, en het is fijn dat ik dat nu herken, want dan laat ik hem meteen door een fysiotherapeute of osteopaat nakijken. Stress is ook een reden. In ons geval is afwisseling belangrijk om stress te voorkomen. Ook zo stil mogelijke zitten in het zadel, evenals rustige handen en benen, helpen. Het hoofdschudden komt en gaat, maar nu drie jaar later zijn de scherpe kantjes ervan af en duren de periodes dat hij niet hoofdschudt langer. Ik vermoed dat een allergie ook een rol speelt. Ik heb een pollennetje uitgeprobeerd, maar hij proest en schudt net zolang tot het ding van zijn neus af gaat. Nu ben ik begonnen met bach bloesem therapie en dat helpt. Ik ben eraan begonnen omdat ik denk dat hij ergens in het verleden toch iets heeft meegemaakt en de tic is aangleerd. Hij misbruikt het hoofdschudden namelijk wel eens. Vooral als hij vindt dat ik hem beledigd heb. Soms heb ik zelfs het idee dat hij mij uitlokt. Zeker weten doe ik het natuurlijk niet. Het is moeilijk om dan niet boos te worden en stoicijns door te gaan waar we mee bezig waren en hem dus te negeren. Het is in ieder geval een gecompliceerd probleem.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 08:21

Een jaar of 2 a 3 geleden was er een bokker en die had ook een headshaker.
Ze heeft toen ook filmpjes geplaatst en foto's. Dat waren geen fijne beelden.
Ook zij had van alles al geprobeerd.

Toen is ze uiteindelijk bij Antoine de Bodt gekomen en die heeft haar kunnen helpen.
Rijtechnisch zat er iets helemaal fout.

Er zijn toen weer foto's en filmpjes geplaatst en je zag binnen een week het hele paard veranderen en het kopschudden was bijna weg.

Krista

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 23:38

Ik heb er ook eentje staan, toen was dat headshaking syndroom eigenlijk nog niet bekend en werd hij afgedaan als een geflipte Arabier. Met een netje gemaakt van een oude panty knapte hij al behoorlijk op en bij nader onderzoek bleek hij ook een ontsteking of mijt in zijn oor te hebben. Nadat dat weg was werd het aanzienlijk minder, maar iets allergisch op pollen blijft hij nog steeds, wat resulteert in licht schudden. Lastig hoor, alle bovenstaande berichten geven duidelijk aan dat het zoveel oorzaken kan hebben.

Ropers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-07 09:11

We hebben een allergie test gedaan. En er is uitgekomen dat mijn merrie allergisch is voor gras.
Heeft iemand van jullie misschien ook een paard die dat ook heeft?
We beginnen vandaag met de druppels ik ben dus zeer benieuwd of er verbetering optreed.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 09:20

poeh allergisch voor gras?
ja dat is heftig. Knipoog
staat je dier op raaigras?

werkt misschien ook om ze op ander soort gras te zetten?
paardenweidemengsel bevat vaak helemaal geen raaigras en merk je dat de dieren daar dan dus minder allergische reacties hebben.
de mijne was ook een headshaker en ook allergisch voor bepaalde grassoorten.
hij staat nu op ander gras een schud niet meer .
enkel soms nog op buitenrit.maar wie weet dat ander gras dus voor hem enorm geholpen heeft?

hopelijk slaan de druppels aan en is je dier er straks van verlost Haha!