ooooh, paarden!!! Soms zou je wensen dat je alleen maar goudvissen had. Kreeg er kippenvel van toen ik het las!! Veel sterkte er mee, hoop dat Ice weer snel hersteld en dat hij weer gauw naar huis mag!!
Wat een ellende zeg! Denk je goed te doen, krijg je dit. Heel veel sterkte en duim voor jullie dat hij weer helemaal de oude word. Z'n mooi dier, die moet showen en niet ziek staan te zijn!
Hoi Karolien, heel veel sterkte met die vlek van je !!! Hopelijk knapt hij gauw zover op dat hij naar huis kan komen en lekker bij jullie verwend kan worden tot hij weer ok is.
Bedankt voor jullie steun. Het is niet makkelijk. Krijg totaal geen informatie van de artsen daar, met moeite kreeg ik er vandaag een aan de telefoon vanaf vrijdag. Ice zijn verband is verwisseld en het gaat goed zeggen ze. Met 3 dagen als het goed blijft gaan mag ie naar stal bij Rudi. Dan eens even goed uitpluizen wanneer ie precies naar huis mag. Ik ben het helemaal zat! Weet verdorie niet eens wat ze allemaal met hem doen!
Oh, Karolien, wat vreselijk!! Potjandorie, krijg je nou niet de kriebels om in de vrachtwagen te springen en hem direct op te halen?? Niet fijn dat ze zo barre-slecht met informatie verschaffen zijn.....yugh. Sterkte met Ice, hopelijk is ie snel weer op de been!
De lingehoeve zegt haal hem op.. Maar hij heeft kans als ik hem haal dat ie zijn kraakbeen beschadigd omdat ze gewrichtsvloeistof eruit gespoeld hebben. Dat risico durf ik niet te nemen met een rit van 8,5 uur. Hij zal maar verkeerd stappen of wat dan ook. Dan is het probleem nog grooter..
De duisters zeggen nee hij mag niet vervoerd worden, Nederland zegt ja maar je heb het risico dat.... Dus ik kan geen kant op... Daarbij heeft de lingehoeve me gewaarschuwd over de duitsers dat ik niet van te voren moet melden dat ik me paard kom halen als ik dat zou doen want dan krijg ik hem niet mee... Daar zijn al heel wat verhalen over bekend... Ook een lekker vooruitzicht...
Gadver Karolien, da's waardeloos zeg.. mijn eerste ingeving zou ook zijn 'ophalen'! maar als dat zo'n risico met zich mee brengt... Lingenhoeve heeft hem niet gezien en behandeld dus ik zou ook niet zomaar dat risico nemen. Kan Rudi niet iets voor je betekenen qua informatievoorziening? Issie verzekerd? Zou je ook es met je verzekering kunnen overleggen wat je eventueel kunt doen of wat zij misschien voor je kunnen doen. Sterkte d'r mee joh... kan me goed voorstellen dat je hier helemaal ziek van wordt. Zou ik wel als't mijn paard was...
Jee wat lijkt me dat frustrerend! Is misschien een paardenambulance iets? Zoiets als dit: http://dedierenartsen.com/paardenambulance.htm Laatst las ik een stuk over een man in Duitsland die paardenambulances (vrachtwagen) leverde en ook zelf aanbood voor vervoer. Artikel was wel een aantal jaar oud, maar misschien doet hij dit nog steeds. Ben zijn naam kwijt, maar kan vanavond wel even kijken.
Mijn arts zal nu contact met de clinic opnemen. Hij is alleen verzekerd voor accute operaties, dood en koliek dus voor beide operaties ja. Maar aangezien duitsland geen raporten stuurt kan de verzekering ook niks doen en weet ik ook niet precies wat er in de verzekering valt of niet. Ik ben nu ook aan het kijken om dingen op de arts te verhalen, Die is immers ook verzekerd. En zie dit toch al zijn fout. Maar goed dat zijn dingen die op dit moment bijzaak zijn. Wat er met Ice gebeurd etc. dat houd me op dit moment even meer bezig. Hoop dat mijn arts meer info krijgt... Heb ook al zitten denken richting duitsland te vertrekken voor alle info op te halen maar dan zal er ook wel niemand thuis zijn. Wordt je ook niet vrolijk van een rit van 6 uur en 0 op je bordje....
pfff gaat lekker zo zeg! Probeer ondanks je zorgen over Ice toch ook te verzamelen wat je pakken kan ivm verzekeringswerk. Als je niks hebt dan kan je ook niks vangen. Kan best in de papieren lopen die operaties en verblijven in de kliniek. Je wilt het allerbeste voor je ventje maar houdt je hoofd helder voor de rare praktijken die blijkbaar op de loer liggen. Succes en sterkte!
Bedoelde ook niet zozeer qua vergoeding Karolien, maar meer bemiddeling via verzekering... maar als'ie niet voor blijvend letsel/ongeschiktheid voor de sport verzekerd is zullen ze idd wel niet veel kunnen/willen doen. Zou je'm daar wel voor verzekerd hebben dan is't nl. ook in hun eigen belang dat'ie zo goed en snel mogelijk behandeld word e.d. Misschien willen ze alsnog iets voor je doen, zou kunnen dat een verzekeringsmaatschappij wat makkelijker dossiers los krijgt dan jij zelf of je DA. Hopelijk krijgt je DA een poot aan de grond maar anders zou ik er zelf idd heen rijden.. knapperd die mij daar weg kreeg voordat ik een behandelend arts gesproken had of dossiers gezien had, als moest ik op de stoep slapen! Kom zeg.. 't is jouw paard.
Rudi belde net gaat niet goed met ice op het moment en morgen zal waarschijnlijk de 3e operatie zijn.. Het gaat niet meer ophouden lijkt wel. ongelooflijk...
als hij niet hierheen kan komen zou ik inderdaad ook zelf die kant op gaan... (is dat mogelijk?) en ik wil dan precies uitgelegd krijgen wat er gebeurd is, vanaf de eerste keer dat zij hem zagen tot nu... en knappe arts die mij daar weg krijgt als het antwoord niet bevredigend is naar mijn zin!!!
Je hebt mailtje Karolien... Eigen DA mee, trailer d'r achter en er heen... ik wilde NU alles weten, voor een derde keer opereren zonder énige vorm van overleg of informatievoorziening vind ik echt absurd! Sterkte meis!
Alles uit je handen laten vallen en er heen rijden. Dit is te absurd voor woorden. Jij ben de eigenaar en jij beslist hoe of wat en hebt het recht te weten wat ze aan het uitspoken zijn. Haak meteen een trailer aan en probeer inderdaad een arts van een goede kliniek in de buurt mee te krijgen. Dat risico waar je het een paar berichtjes eerder over had is denk ik nu zo wat te verwaarlozen. Het gaat zo van kwaad naar erger. Het klinkt echt nu of ze totaal niet meer weten wat ze moeten doen en hem dus maar weer open maken!
Ik zou ook per direct een goede advocaat in de arm nemen!
Neem zo snel mogelijk het heft in eigen handen want als het zo door gaat gaat het voor je het weet echt serieus mis!