[WN] Help, wie kan mij adviseren

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

welshje68

Re: Help, wie kan mij adviseren

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 09:57

dank je we gaan ervoor

welshje68

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 10:23

laatste update....
Vrijdag een westernzadeltje gekocht. Dit bleek de oplossing. Ondanks dat ze het wel heel spannend vind heeft mn dochtertje vrijdag zaterdag en zondag weer op haar pony gereden. een paar rondjes en alleen in stap maar dit is wel het begin. Ze heeft er duidelijk van genoten, ondanks een paar traantjes kwam er snel een glimlach van oor tot oor. Dit was het zadeltje wat ze altijd al wilde. Dus nu per keer opbouwen. En vanzelf gaat het dan steeds beter. Ze geeft wel aan het spannend te vinden maar wil nu wel doorzetten. Ik heb ook gezegd dat het volkomen begrijpelijk is dat ze het zpannend vind maar dat dit vanzelf minder gaat worden hoe vaker ze rijdt. Nogmaals zij geeft aan wat ze wil en waar ze wil rijden. De bak vind ze nog wat groot dus rijden we op een uilooptsukje wat iets groter is dan een longeer ring.

Michelle99

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 10:34

Was toevallig vorige week op bezoek bij een wel-bekent western zadelmakker. Hij zei er geen enkle western zadel is die past op zo'n kleine pony. Zolang de kinderen daarop bijna niets wegen is dat geen probleem. Maar zodra de kinderen groter (zwarder) worden kan het een probleem worden. Dus let op de lengte en pasvorm. Een slecht passende zadel kan van een lieve pony een ware kreng maken!
Sucess

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 17:59

Het ligt inderdaad niet ideaal misschien. Maar mijn zoontje was 3 dat ie het zadeltje kreeg en is nu 10! De pony is met de jaren steeds liever geworden en mijn zoontje heeft hem erg veel geleerd ermee. Hij heeft er wel een dikke pad onder en gebruikt een staartriempje. Dit hebben we ooit gedaan, omdat ie in het begin weleens omdraaide en wegrende al bokkend. daarna stopte hij met zijn hoofd tussen zijn benen en werd mijn kind gelanceerd. Maar dat is helemaal over gegaan met rijden en doorzetten. Zijn shet heeft niet de mooiste bouw ook verder.
Nu is de zitting echt te klein en kunnen de beugels niet meer langer. Qua gewicht kan mijn zoontje nog jaren op de shet en hij is stapel ermee, dus heeft hij zelf een iets groter kunststof zadeltje gekocht. Ligt best goed eigenlijk.
Hiermee kan ie rijden tot zijn benen 2 meter lang worden geloof ik, maar goed. Hij kan voorlopig voort. En ook deze leggen we op die van mij als hij die rijdt, omdat de zitting net kleiner is dan mijn 15 inch. Maar op mijn huidige zadel kunnen de beugels kort genoeg, dus als het erop ligt rijdt ie er wel mee.
Ik heb met de shetlander naast de normale koppigheid geen problemen gehad. Eerder als ie er zonder zadel op springt en iets te ver naar achter terecht komt, maar daar lacht ie om. Dat schijnt echt te wennen. Overigens is de pony daar ook aan gewend en gaat meteen stilstaan en kijken wat ie daar op de grond aan het doen is........Heel verbaasd ook!!
Natuurlijk moet een zadel goed liggen, maar de lastige kinderpony's hebben soms meer redenen om stout te zijn als je weet wat kinderen zonder begeleiding doen.
Onze shet is een van de fijnste geworden die er rond loopt door hem als elk ander paard te behandelen, niks meer en niks minder.
En zo kan het met elk paardje. Mijn d New Forest was 4 en niet super braaf, maar dat is vanzelf goedgekomen. Hij is nu 9 en echt ook een van de fijnste pony's.
Ik ben ook bang dat die helaas met een meest afschuwelijke zadel niet gaat protesteren, maar dit ter zijde.
Het komt vast goed!!!

welshje68

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 10:02

... laatste update . de aanschaf van het westernzadel is een goede beslissing geweest. Mn dochter heeft het afgelopen wekeinde weer veel gereden en nu durfde ze zelfs al oefeningetjes te doen. 1 hand loslaten van de knop, arm omhoog doen, gaan staan in zadel (allemaal onetr het stappen.) Ze was apetrots dat ze het allemaal gedaan had. En riep al toen ze nog op de pony zat dat ze het allemaal erg leuk vond. We zijn dus op de goede weg haar weer genoeg zelfvetrouwen te geven .

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 10:06

Super!!!!

djoeka

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 10:18

Mijn dochtertje is ook ontzettend bang geweest, ze wilde wel rijden maar dan moest ik ernaast. Ik heb wat kilometers afgelegd. Haar vorige pony vertrouwde ze niet en nu heeft ze sinds ruim een jaar een pony die ze vertrouwd en waar ze stapelgek op is Ja
Beetje bij beetje kreeg ze steeds meer vertrouwen, maar het heeft tijd nodig en ze geven zelf wel aan tot hoe ver ze durven te gaan. Knipoog