Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

)
) en we werden dus meteen geschrapt van het lijstje.
Nicole85 schreef:Het is echt een strikvraag, dit "commando" (ik vind het zo'n naar woord)
Ik reed in april in Eede met 12 mensen in een 20 bij 40 bak. We jogden, kregen bovenstaand verzoek en 6 mensen stapten direct na de reverse weg (waaronder ik) en we werden dus meteen geschrapt van het lijstje.
Jury hoefde vervolgens op nog maar 6 anderen te letten.
Makkelijk om mensen te weg te filteren

Rob_H schreef:*Stop and reverse* is bij de wran een niet meer gebruikte term(ik heb het niet meer mee gemaakt de laatste 3 jaar.
En bij de aqha is het zelf tegen de regels.

zijn we het toch eens
dofuzz schreef:interessant topic dames en heren.
ik pleit dus weer maar 'ns voor het gelijk trekken van de WRAN regelementen aan de de regelementen van de rest van de western wereld om verwarring te vermijden.
dofuzz schreef:om te beginnen zijn in de western pleasure de redenen voor DQ bv verkeerd gebruik van de handen (bv op 2 handen pakken bij bit),of constant overflexed of constant (veel) te laag met hoofd en nek of geexcuseerd worden door de jury of zelf de proef stoppen, in t kort gezegd.
Citaat:break of gait, verkeerde galop, en meerdere dingen van die soort zijn "faults to be marked down according to severity".
Citaat:blijkbaar werd stoppen voor de reverse door velen gebruikt om hun paard op de achterhand te zetten wat hun een onfair voordeel gaf to anderen waardoor dat nu als break of gait gezien word. het is zoals rob zegd nu bij NSBA, dus ook AQHA,APHA.. gewoon een fout om te stoppen voor af na je reverse. we kunnen dus inderdaad stellen dat bij al die verenigingen de gang gewoon aangehouden dient te worden als de reverse gevraagd word.
Citaat:ik pleit dus weer maar 'ns voor het gelijk trekken van de WRAN regelementen aan de de regelementen van de rest van de western wereld om verwarring te vermijden.
Citaat:het probleem ligt m daarin dat veel verwarring gesticht wordt in de bepalingen van de regelementen van de disciplines, dus de rij- en jureringsregels van reining, western pleasure, trail enz. waarbij de penalties bv niet dezelfde zijn.
dofuzz schreef:ik pleit dus weer maar 'ns voor het gelijk trekken van de WRAN regelementen aan de de regelementen van de rest van de western wereld om verwarring te vermijden.
Francis schreef:Chris, hoe kan het dan dat een judge dus blijkbaar dingen vraagt die niet volgens de regels zijn?
Wisselen van gang is break of gait schrijf je.. maar er wordt een Stop and Reverse gevraagd (dus moet er eerst stilgestaan worden) en bij de tweede judge moet er na stop and reverse tóch doorgestapt worden terwijl daar géén commando voor gegeven wordt...
Citaat:Blijft het dus een feit dat - voor zover ik dat dus uit de voorbeelden van TS kan opmaken - er blijkbaar judges zijn die weer hun eigen regels toepassen en dat lijkt me op z'n zachtst gezegd niet wenselijk.