[WN] Wat gaat er mis????????

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

MSQuincyTE

Re: Wat gaat er mis????????

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 17:46

Sonja schreef:
Maar eerlijk is eerlij MSQ, Zeijen heeft wel een 'reputatie' als het om trail gaat.

En dat kan ik nou weer niet over oordelen hoe dat dat was

Wat ik wel heel erg pittig vond af gelopen zondag voor de beginners dat was de horsemanship

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 17:49

Jammer dat de organisatoren zich dus blijkbaar niet meer inzetten voor het promoten van de allround-basis-westernsport.
Wat dat betreft kan er ook een voorbeeld genomen worden aan hoe e.e.a. in Duitsland georganiseerd wordt en leeft. Westernriding en versatile zijn daar heel normaal, en trekken ook volle klasses. Er zijn daar veel meer combinaties die écht allround rijden, waardoor de competitie veel spannender wordt.

billykid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-07 17:50

Sonja schreef:
Hoe is artikel 137 van het rulebook dan te interpreteren? Is een allround champ.titel dan toch niet verplicht om uit te schrijven?

Tja,kun je alle kanten mee op,als je het zo leest hoeft het volgens mij niet,vraag is,is het verstandig om het niet te doen.
Ik weet zo wel een paar combinaties op te noemen die bepaalde onderdelen niet meer starten,incl. mijzelf. gevolg is dat er ook weer bijvoorbeeld pleasureruiters op af komen omdat er geen punten zijn te verdienen,neerwaartse spiraal dus !!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 17:57

Ik denk dat het in niemands belang is om geen allround meer uit te schrijven. Als ik even naar mezelf kijk: ik start allround, met indien mogelijk ook westernriding en versatile.
Meeste wedstrijden heb je echter alleen trail, hms, pleasure en reining. Zonder allroundtitels, start ik al geen reining meer. Dat scheelt de organisatie dus al een start, maar de reiners ook meteen een punt, want er is wederom een deelnemer minder.
Ik denk dat dit voor meer allrounders geldt.

PeppySan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 19:00

wat gaat er mis???

Te veel wedstrijden in een beperkt gebied. Ter illustratie in het noordelijke, 3x Oosterwolde, 3x Zeyen, 1x Den Ham, 1 (of 2x) Zuidwolde, 1x Winschoten, 1x Zwolle en 1x Marum, die het allemaal moeten hebben van dezelfde spoeling wedstrijdruiters. Hoe meer wedstrijden, hoe meer de mensen moeten kiezen, want allemaal rijden is slechts voor een enkeling weggelegd.
Die wedstrijden worden vaak dicht op elkaar georganiseerd, nog een reden voor veel ruiters om te kiezen.
Als ze moeten kiezen wordt er door iedereen anders gekozen met als gevolg dat elke wedstrijd minder ruiters overhoud.
Als er dan ook 3 wedstrijden op dezelfde lokatie zijn, geen sponsorprijzen en geen all-round titel te verdienen, dan komen er minder ruiters en komen er ook geen ruiters om voor punten te rijden, want die zijn er niet of nauwelijks te verdienen als er weinig deelnemers zijn.

Vorig jaar op de organisatorenvergadering was het voorstel, niet meer dan 2 wedstrijden per lokatie, maar dit werd van tafel geveegd omdat je dan de maneges een spaak in het wiel zou steken (maar doen ze dit nu niet zelf door veel wedstrijden te organiseren???)
Door de grote hoeveelheid wedstrijden is het voor degene die maar 1 wedstrijd organiseerd haast onmogelijk om een "vrije" datum te vinden, heb je die dan uiteindelijk gevonden, worden er ineens weer andere wedstrijden rondom georganiseerd waardoor ruiters weer moeten kiezen.
Er is ooit een regel aangenomen dat er in hetzelfde weekend geen 2 wedstrijden in dezelfde regio mogen zijn, maar een week ervoor of erna wordt niet genoemd, maar welke wedstrijdruiter gaat 2 weken (of vaker) achter elkaar op wedstrijd???
Als de hoeveelheid wedstrijden aan banden gelegd kan worden en organisatoren meer zouden investeren in de kwaliteit van 1 ipv de kwantiteit van 3 of meer wedstrijden, dan zouden de klassen ook beter gevuld zijn en iedereen er blij van worden.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 20:05

peppysan dat geld dan misschien voor het noorden maar hier in het zuiden zitten we met hetzelfde probleem en wij hebben niet eens meer een officiele WRAN wedstrijd dit jaar!

allround prijzen per wedstrijd zijn er hier al jaren niet meer
er zijn hier misschien 2 ruiters die allround rijden en ik ben daar jaren één van geweest
ik rij nu nog wel allround maar niet met één paard maar waarom zou ik ook

hier is gewoon een 2 deling gekomen
de reiningruiters, rubrieken overvol en die hebben echt geen behoefte aan een allroundruiter
en een handjevol pleasure-trail en horsemanship ruiters op amateur en open niveau
bij de beginners zijn de aantallen redelijk zolang het een wilde wedstrijd is

ik heb de afgelopen winter 4 wedstrijden gestart waar ik de enige open horsemanship-ruiter was

nou moet ik er wel bij zeggen dat er hier ook totaal geen pleasure-trail-horsemanship trainers zijn
reiningtrainers zijn er dan weer wel een aantal en de reiningclub organiseert de meeste wedstrijden hier in de buurt

ik heb alleen maar ruiters zien afvallen en de nieuwe beginnen gelijk met reining

billykid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-07 21:32

nou vraag ik me af hoe het er dan bij de aqha wedstrijden aan toe is,loopt het daar ook terug met het allroundgebeuren? eigenlijk wel heel stom maar ben er nog nooit geweest,moet me er toch maar eens in verdiepen

Magic27

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 22:38

Ja ,het is leuk .We beoefenen allemaal een erg intensive sport wat training en ook uiterraad de kosten betreft .Maar als het om de organisatie ,regelgeving of de WRAN in het allgemeen gaat ,dan word er volgens mij alleen op foren of ondermekaar geklaagt.Waroom word een wedstrijd organiseert en alle inschrijfgelden en verdere inkomsten worden in de pot voor het nederlandse jeugdteam gedaan voor deelname aan EK in denemarken .Als ik aan een wedstrijd deelneem wil geen team sponsoren .Waroom hoor ik daar niemand over .Het gaat erg veel mis ten koste van de ruiters die deelneemen.Eigentlijk moet je zo zien :de ruiters zijn de klanten van de show , en de klant is koning,toch .Het bestuur hoef je niet aanspreken of suggesties doen ,met een handwuif word het afgedaan. Het moet een hele hoop gedaan worden ,maar dat kan alleen maar als elk lid de regels kent en ook duidelijk kenbar maakt wat hem juist positief opvalt /bevalt en ook meedeld wat als verandering ter sprake gebracht moet worden.Wij zijn de vereniging.

johantimpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 01:14

hey Jan
Denk niet dat het een landelijk probleem is.
In DEN HAM bijvoorbeeld was de beginners groep goed gevuld.
Zie eigenlijk aleen in Zeijen dat er bijna geen beginners starten
Wat de allroundtitels betreft vind ik het geen goede zaak dat die niet gegeven worden
Dit leidt tot een visuele circel(geen uitschrijving-geen deelname)
Maargoed het probleem doet zich hoofdzakelijk in de beginners voor
Hoewel ik het in de AM klasse het nou ook niet giga druk vond.
De zogenaamd onmogelijk te rijden trail patterns lijkt me geen probleem
Dit leidt hoogstens tot een extra uitdaging.
Dat wat je aangaf bij de wedstrijd in Oosterwolde kan ik het alleen maar met je eens zijn
bij de wran LINTJES bij de NQHA BALLONVLUCHTEN
Hoezo onderschijd?
Toch heb ik nog het volste vertrouwen in de WRAN en hoop dat ze zich volledig inzetten voor de
westernsport ongeacht het ras waar mee gereden wordt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 07:22

Ik denk dat het onderscheid komt van het inschrijfgeld.
Wran wedstrijden zijn minder duur, minder inkomsten en dus ook minder geld om aan prijzen weg te geven.
Bij de NQHA krijgen ze meer geld, dus ook meer meer geld voor mooie prijzen.

Signe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 07:33

Het gaat mij niet om de prijzen, ook (nog) niet om de punten.

Het gaat mij om de sfeer en de westernsport. De sfeer is er nog steeds, maar met drie ruiters in een klasse is het lastig om van een sport te spreken.

Ook vind ik persoonlijk niet dat er teveel wordt georganiseerd. het gebied dat je noemt is mij te groot. Ik ben beperkt tot O`wolde, Zeijen en Winschoten, dat is mij ver genoeg.

Dresuurwedstrijden zijn er legio en daar is ook een grote opkomst. Nu zijn er natuurlijk ook meer dresuuurruiters dan westernruiters, maar toch zie ik steeds meer paarden met een westernzadel rondhobbelen. Dat wil natuurlijk niet zeggen dat die ook de westernsport beoefenen.

Maar ik blijf erbij dat de wedstrijden laagdrempeliger moeten zijn......

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 08:06

Magic27 schreef:
Ja ,het is leuk .We beoefenen allemaal een erg intensive sport wat training en ook uiterraad de kosten betreft .Maar als het om de organisatie ,regelgeving of de WRAN in het allgemeen gaat ,dan word er volgens mij alleen op foren of ondermekaar geklaagt.Waroom word een wedstrijd organiseert en alle inschrijfgelden en verdere inkomsten worden in de pot voor het nederlandse jeugdteam gedaan voor deelname aan EK in denemarken .Als ik aan een wedstrijd deelneem wil geen team sponsoren .Waroom hoor ik daar niemand over .Het gaat erg veel mis ten koste van de ruiters die deelneemen.Eigentlijk moet je zo zien :de ruiters zijn de klanten van de show , en de klant is koning,toch .Het bestuur hoef je niet aanspreken of suggesties doen ,met een handwuif word het afgedaan. Het moet een hele hoop gedaan worden ,maar dat kan alleen maar als elk lid de regels kent en ook duidelijk kenbar maakt wat hem juist positief opvalt /bevalt en ook meedeld wat als verandering ter sprake gebracht moet worden.Wij zijn de vereniging.

Persoonlijk zou ik het wel prettig vinden als dergelijke uitspraken niet anoniem gedaan worden. Als je zo'n uitgesproken mening hebt, moet je er imo ook gewoon je naam onder kunnen/durven zetten. (Of ben ik de enige die niet weet wie achter deze username zit?)

Ik als lid weet overigens ook niets af van inschrijfgelden en verdere inkomsten die naar een jeugdteam (term waar ik overigens niks mee kan, "Nederlands jeugdteam" waarvoor de enige kwalificatie is dat je in een leeftijdsgroep moet vallen volgens mij *kreun* ) zouden gaan, en ik betwijfel ook of dit zo is.

Met een verwijtend vingertje naar het WRAN-bestuur wijzen heeft denk ik weinig zin, want zij organiseren niet maar geven slechts toestemming om onder WRANauspiciën een wedstrijd uit te schrijven. Het enige wat het bestuur kan is regels opstellen, goed laten keuren en bewaken omtrent verdeling van wedstrijden. Want zoals Deborah al aangaf zit daar zeker ruimte voor verbetering.

Overigens, Magic27, even een reactie op je uitspraak "Wij zijn de vereniging": was jij 1 van die 30 leden die WEL op de ALV waren?
DAT is imo namelijk de plaats waar je (onder meer) kan laten zien dat WIJ inderdaad de vereniging ZIJN...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 08:07

dapperdier schreef:
Maar ik blijf erbij dat de wedstrijden laagdrempeliger moeten zijn......

Hoe dan?

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 08:14

Laagdrempeliger dan 3 deelnemers in een onderdeel kan volgens mij niet hoor Scheve mond

Pannenkoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 08:58

Sonja De wedstrijd op 1 juli bij Ve<>Ca is een soort sponsorwedstrijd en geboren uit het idee van de Jeugdruiters zelf die een benefietwedstrijd wilden organiseren waarbij de opbrengsten ten goede komen van het Jeugdteam, PeterV heeft dit opgepikt en uitgewerkt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 09:02

Dan gaat het over EEN wedstrijd waar dat voor geldt, waarvan van te voren aangegeven is waar de opbrengst naartoe gaat, dus als je daar over gaat piepen dat dat niet deugt ben je een grote zeikerd.

Zooooooo dat is er uit.

Magic27

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 09:09

Ik denk niet dat een naam wat ertoe doet om een discussie te voeren .En ik ben sinds maanden met mensen van het bestuur in contact over het een en ander ,juist omdat ik gewoon niet in gelegenheid was om de ALV persoonlijk bij te wonen. Dat is trouwens ook niet nodig tenslotte zijn we in het tijdperk van de digitale communicatie. Ik wijs niet verwijtend met de vinger naar het bestuur ik ben er zelfs actief mee bezig en geef suggesties .

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 09:11

rom ROFL

sonja magic27 doelt op de wedstrijd in beverwijk, daarvan gaan de opbrengsten naar het jeugdteam
is dat eigenlijk een WRAN jeugdteam en wie bepaald wie daar in zitten of doet daar de organisatie van?
vraag uit nieuwsgierigheid

hoe je het ook bekijkt, het aantal deelnemers neemt af, we vergrijzen
wil je jeugdruiters dan zul je niet alleen voor die ruiters wat moeten doen maar ook voor de ouders van die ruiters
die moeten die kinderen namelijk naar les en wedstrijd brengen
en als we het moeten hebben van de kinderen van de wedstrijdruiters van vroeger of nu , dan zijn dat er te weinig om echte aanwas te geven

wat ik bedoel is dat op wedstrijden de onderdelen van de beginners(waar de beginnende wedstrijdjeugdruiter toch onder valt) niet over de hele dag verdeeld moeten worden zodat ouders hele dagen kwijt zijn, maar bijvoorbeeld in de ochtend zodat ze begin van de middag terug thuis zijn

clinics zijn leuk maar het liefst kleine en door een trainer uit de buurt zodat er ook later bij gelest kan worden of nageschoold

hier een stukje van mij vandaan zie ik een voorbeeld hoe het kan werken
een wedstrijdruiter heeft het op zich genomen om een groep zeer jeugdige ruitertjes te begeleiden
ze neemt ze mee op wedstrijd en doen ook ander activiteiten
ponytjes die te klein worden , worden doorgeschoven naar nieuwe beginnende ruitertjes die zo weer een ervaren ponytje onder hun kontje krijgen
ik praat hier over kinderen van 6 tot zo'n 13 jaar en volgens mij een stuk of 8 samen
in een vrachtwagentje gaan een aantal pony's mee op wedstrijd zodat ook niet altijd ouders mee hoeven of veel verstand te hoeven hebben van het hele wedstrijdgebeuren

het zou mooi zijn als meer trainers zoiets zouden willen doen, zeker nu het nieuwe systeem van de WRAN er aan komt met de makkelijkere instap doordat de galop eruit is in het 5de level

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 09:14

Dat is dan een aparte wedstrijd en zeker geen WRAN-beleid. De WRAN verdient niets aan uitgeschreven westrijden.

Peppysan er zijn niet zozeer teveel wedstrijden. Het is de spreiding in Nederland die niet deugt. Heel veel in Het Noorden. Heel veel in het Westen. In het midden van het land weinig. In Overijssel niets dit jaar (Nordhorn hoort bij Duitsland), Limburg en Brabant heel weinig....

Zeijen lijkt dichtbij voor bijvoorbeeld mij vanuit De Lutte. Maar ik kan nog beter naar Amsterdam rijden. 112 km en ruim twee uur rijden met een trailer. Alle wedstrijden in Noord Nederland vallen dan redelijk af voor ons.

Van De Lutte
Naar Zeijen

Afstand 112 km.
Reisduur 02:05

Magic27

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 09:15

Ja natuurlijk ,dat moet ook van te voren aangegeven worden.Ik ben niet aan het zeiken en aan het piepen .Ik heb gewoon een mening daarover Koffie (of thee)!

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 09:16

@spatter het is het NQHA jeugdteam.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 09:18

Ja maar Magic27, dan heb je het over EEN wedstrijd, niet over algemeen beleid.

Ik vind die wedstrijd in Beverwijk op zich een goed initiatief met een goed doel.
Ik heb alleen een ietwat afwijkende mening over "Het Jeugdteam" denk ik...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 09:19

Qua toegankelijkheid van de wedstrijden lijkt mij overigens het nieuwe levelsysteem perfect. NOG toegankelijker kunnen we het denk ik alleen maar maken door een hobbelpaardklasse toe te voegen...

Magic27

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 09:20

Zo,zo Peter Vet heeft dat opgepikt ....En wie zit dan allemaal in het Jeugdteam?????

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 09:26

Volgens mij kan iedereen daar in die Jeugd is en een pappa of mamma heeft die zo gek is om ze overal naartoe te slepen.