[WN] Wie wil er leren in Amerika

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

cissy

Re: Wie wil er leren in Amerika

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 17:14

ohhh, graaaaag zou ik ook gaan,!!!
maar 2 paarden, 4 katten, drukke baan en oud lijf houden me tegen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 17:38

Lijkt me zo gaaf!
Alleen nog even de HAVO afmaken, nog 2 jaar...

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 18:19

Serieus Klaas, wat Vera zegt, neem het maar van je Bokt-'tantes' aan... dit soort kansen mág je niet laten schieten als je de wens en mogelijkheid hebt.
Ik ben nu 39 en heb er nog altijd spijt van dat ik 20 jaar geleden níet naar Amerika ben gegaan na m'n opleiding (au pair ofzo) omdat ik toen een vast vriendje had. Ik wilde (wil ik nog) reizen, verre landen ontdekken, nieuwe mensen ontmoeten... maar ik koos voor 't vriendje waar ik een jaar later al mee samenwoonde. Inmiddels ben ik van dat zelfde vriendje gescheiden, heb een kind en waarschijnlijk never nooit meer de kans om verder dan het gemiddelde vakantieland te komen, laat staan daar voor langere tijd te verblijven.
Geniet van je vrijheid nu je die nog hebt en pak de kansen die je krijgt... wat er ook gebeurt in de toekomst, dát nemen ze je dan in ieder geval nooit meer af.

Zo.. dat klonk effe ouwe-wijverig... maar daarom niet minder waar.

Margee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 20:20

't Is dat mijn dochter pas volgend jaar examen doet..... ik zou haar zo inpakken en opsturen..... Knipoog
Wat een ervaring doe je zo op!

Splash

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 20:26

Ik heb even met de gedachte gespeeld. Had zelfs mijn man al gebeld en gevraagd wat hij ervan vond. Hij vond het wel een goed idee en hij stond volledig achter me. Hielp ook mee met het opstellen van een email die ik uiteindelijk toch niet heb verzonden.

Op dit moment vind ik het allemaal een beetje veel. De kids, 3 paarden, onze andere dieren, mijn werk (waar het behoorlijk druk is op dit moment), Chris werkt full time en we zijn druk bezig met ons huis/mini ranch.
Heb dus besloten het niet te doen. Wat er eigenlijk boven aan mijn lijstje staat is een clinic bij Stacey Westfall dus daar ga ik eerst voor.

Ik zou zeggen; Klaaaaasjuuuuuh, ga ervoor!!! Laat dit niet schieten. Je bent nog jong en je hebt de ambitie ervoor. Als je tussen door effe Nederlands wil kletsen kom je maar bij ons een bakkie doen. De logeer kamer staat voor je klaar.

Klaasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 20:39

Ik heb inmiddels m'n moeder zover gekregen Lachen Nouja, heb ik weinig voor hoeven doen, zij zei ook gelijk 'DOEN!'.. Dus even afwachten en kijken of er wat te regelen valt Lachen

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 20:40

Goed zo Klaas!!!! Zo'n kans moet je nooit aan je neus voorbij laten gaan.

marit34

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 20:42

oh gaaf!!! ik ga hier zeker even naar kijken!! m'n studie is namelijk klaar in een maand en dan wil ik even werken en reizen!! dit klinkt goed!!! sorry als ik jullie jaloers maak Bloos

Margee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 21:43

Klaasje schreef:
Ik heb inmiddels m'n moeder zover gekregen Lachen Nouja, heb ik weinig voor hoeven doen, zij zei ook gelijk 'DOEN!'.. Dus even afwachten en kijken of er wat te regelen valt Lachen

Met z'n allen uitzwaaien maar wel mailen he!!!! Verslag op Bokt!!!!

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 07:03

klaas super de super!
je hebt een toffe ma! OK dan!

Henla

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 08:16

he jammer, ben ik net begonnen met een nieuwe baan....balen. Dit lijkt me echt leuk

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 08:17

Go Klaas Go jij! Go jij!

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 08:27

Ja Klaas, gaan hoor!! Goed van je moeder!!
En zoals je ziet; al je Bokt-tantes (irri-tantes Haha! ) staan achter je Knipoog

anika

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-07 08:45

Heb je al gebelt Klaas naar het nummer wat ik je gaf? Dat leek me beter dat je gelijk contact met hun zelf opnam.

Karolien

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 11:02

Go jij! Go jij! Klaas Go jij! Go jij!
GO FOR IT!!!!

Boldly

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 11:12

Hoeveel zoeken ze er....? Ik kan er best wel even een tijdje tussenuit... Stop ik een half jaartje met school... Haha! Of ben ik al te oud Tong uitsteken Vera Knipoog ?

Broady

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 11:19

Boldly schreef:
Hoeveel zoeken ze er....? Ik kan er best wel even een tijdje tussenuit... Stop ik een half jaartje met school... Haha! Of ben ik al te oud Tong uitsteken Vera Knipoog ?

Jaaaaaa als je nou ook volgende week donderdag vertrekt, dan kunnen we gezellig bij elkaar op bezoek!! Knipoog Lijkt me wel leuk!! Alleen wij gaan 2 weekies is ff wat anders dan 3 maanden... Bloos

Boldly

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 11:22

Broady schreef:
Boldly schreef:

Jaaaaaa als je nou ook volgende week donderdag vertrekt, dan kunnen we gezellig bij elkaar op bezoek!! Knipoog Lijkt me wel leuk!! Alleen wij gaan 2 weekies is ff wat anders dan 3 maanden... Bloos

Haha, maar dat gaik niet redden... Wil nog wel even deze tentamenperiode afmaken... En in augustus ook eigenlijk en dan daarna.. Lijkt me wel wat...!

4pleasure

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 11:44

het klinkt zeer interessant en is zeker een kans. Hoeveel mensen zoeken ze, is er een limiet of is het eentje? En wat zijn de bijkomende kosten? en is er een bepaald moment van aankomst?

anika

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-07 13:01

Hoeveel mensen ze zoeken weet ik niet. De echt geinterseerde stuur ik door. Je krijgt vergoed zoals omschreven maar daar heb je ok genoeg aan. Het zijn lange dagen die je maakt. Mocht je een keer uit kunnen of willen gaan dan zou je daar zelf geld voor moeten hebben. Dat zouden dus je bijkomende kosten zijn. Veder wordt alles voor je verzorgd of geregeld..... Ticket werd als ik het goed begrepen heb betaald... Maar ook dat zou je met hun moeten overleggen... termijn van aankomst is niet over gesproken dus dat gaat in overleg...

mellamoshan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 13:10

ff een puntje hier, want ik ga stoppen met m'n opleiding en zie een baan met m'n huidige diploma niet zitten. dit klinkt wel super. ga ook ff de site van hun doorpluizen! Knipoog

SillytheKid

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 13:11

Lange dagen en hard werken, no problem Knipoog

Dit is echt precies wat ik zoek, alleen kan ik waarschijnlijk volgende zomer pas (misschien wel iets eerder maar niet dit seizoen). Is het mogelijk om dan te gaan? En voor hoelang is het? Want daar kan ik niets over vinden...

Ik hoor het graag!

anika

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-07 13:37

Minimaal 3 maanden en ik zou tegen die tijd dan contact met hun opnemen. Daar durf ik niks over te zeggen.

slootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 13:45

Dit ziet er wel erg leuk uit zeg!
betekend dit nog wat voor een eventuele non-pro/amateur status?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 13:46

Volgens mij is langer als 3 maanden niet aan de orde ivm visum.
Dat zou je eens bij het consulaat na moeten vragen.