[WN] N.K. Wran ~ geen rustpunt!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Jos

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-02 18:17

ik heb Kim zien rijden.
en ze galoppeerde echt wel Haha! nog net geen rengalop Knipoog (ik zou je bijna niet meer in hoeven halen met billy)
maar pleasure bestaat niet alleen uit galop heb ik begrepen.
de andere gangen zagen er ook gewoon keurig uit.

en kan het weten , want ik ben tribuneridder EN wedstrijd ruiter Haha! Knipoog Haha! Knipoog Schijnheilig

Gisela

Kim - Pleasure

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-02 21:39

Even Kim opbeuren....Kim, ook al hebben wij meer van doen met de reining, ik kijk altijd graag naar de Pleasure. Heb je gezien in de Jackpot pleasure die je won op zaterdagavond.

Vond dat je paard, als een van de weinige pleasure paarden, goede gangen laat zien, zowel stap, draf als galop, een bijzonder lichtvoetig paard, de nek altijd level vanuit de schoft, ziet er gewoon heel relaxed uit. Misschien dat je zou kunnen zeggen dat jou paard meer een hunter paard is dan een pleasure paard, puur omdat zijn gangen niet zo 'hortig' zijn als van echte langzame pleasure zoals ik die bijvoorbeeld op het EK in Kreuth heb gezien. Neemt niet weg dat ik paarden zoals jouw paard veel liever zie lopen in de pleasure dan die in Kreuth dit jaar (behalve de winnaar daar, die was ook heel goed, een Zips Chocolate Chip zoon gereden door Sylvia Jackle).

Nee Kim, dit was echt een 'good job' en ik hoop je volgende keer weer te zien!

Groetjes, Gisela

Indiana79

Hunter under saddel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-02 13:03

En wat vinden jullie dan van Hunter?
Ik snap eigenlijk niet waarom ze zo''n onderdeel uitschrijven voor westernpaarden. Ten eerste zal geen van die paarden waarchijnlijk ooit aan een jacht meedoen, laat staan dat ze hier geschikt voor zouden zijn, denk ik ook aan hoge hindernissen en in een snel tempo over een lange afstand met vaak zwaar terrein. Ik vind dus dat ze zo'n wedstrijd moeten uitschrijven voor paarden die ook daadwerkelijk voor zulke jachten getraind meedoen, om te kijken of deze paarden aan de juiste basisvaardigdheden van het jachtrijden voldoen.
En dan nog wat, ik snap ook niet waarom mensen hieraan meedoen, ik bedoel, dan ga je westernrijden, waarschijnlijk omdat je dat leuker vindt dan engels rijden. En dan lijkt het mij ook dat je je paard ook echt in de westernstijl wilt africhten en hem de vaardigdheden wilt leren die een westernpaard moet beheersen. En vervolgens kopen ze een engels zadel en gaan ze meedoen aan een onderdeel engels rijden. Ik bedoel, waarom ga jedan niet gewoon "weer" engels rijden.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-02 14:08

Ja Ran ik heb ook al wat vreemde blikken gehad van mensen die ik meenam en die vervolgens mensen op een engels zadel zagen rijden Haha!
De bedoeling van Hunter is om te laten zien dat de Quarter zo veelzijdig is. Of hij ook geschikt is om een echte jacht mee te rijden laat ik in het midden Knipoog Zonder goeie training vooraf is geen enkel ras dat (JMHO).

Weliswaar worden Quarters hier in Nederland meestal voor westernrijden gebruikt, maar in Amerika wordt er daadwerkelijk veel meer mee gedaan, zoals idd échte springwedstrijden en dressuur op hoger niveau.

Indiana79

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-02 15:40

Ja, nou begrijp ik iets beter wat hiervan de bedoeling is. Maar ik denk dat ik het zelf toch maar bij de normale westernonderdelen houd.

Jos

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-02 20:35

ach, wat zijn "normale "onderdelen?

ik denk dat we in Nederland zoals gewoonlijk weer aan iets nieuws moet wennen.
toen ik net met western begon, dacht ik : nou zo'n glitter jasje doe ik noooooooooooit aan. maar nu vind ik het zelfs mooi
net zo bij het onderdeel Halter en Showmanship .
ik heb me opgegeven voor een clinic Vork

er bestaat ook een onderdeel pleasure driving
als ik dat zie , komt mijn "men verleden" weer boven
wie weet zien jullie mij nog wel eens met een karretje door de bak scheuren Haha!

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-02 22:18

Ik ben het met Ran eens, ik vind hunter totaal geen onderdeel wat binnen het westernrijden past. Nu zeg jij, SM, dat het bedoeld is om te laten zien hoe veelzijdig de Quarter (en laten we vooral de Paint niet vergeten Knipoog) is. Toch heeft dat helemaal niets met westernrijden te maken. Westernrijden kun je met ieder ras, is niet gebonden aan de Quarter en Paint. Dat ze in Amerika met de Quarter en Paints ook springen en dressuren, heeft nogmaals NIETS met westernrijden te maken Haha!

In het kort: ik snap je berichtje niet Haha!

Ilona-Sok

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-02 06:54

mmmm, ik heb net als Jos een vette rose bril op!! B) Kim is namelijk 1e geworden op mijn Paint.. in de hunterklasse!! op het NK!
En ik vind het ook wel goed dat paarden veelzijdig kunnen zijn, hun uitgestrekte gangen kunnen laten zien.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-02 12:00

Xono: je moet 2 dingen in het item van Ran uit elkaar halen. 1. Het westernrijden met paarden en 2. Westernpaarden (cq. rassen).

De rassen worden in shows geshowd in al hun diversiteit (w.o. de hunterklassen) en westernrijden kun je met alle rassen doen. Ook in Amerika worden met alle rassen western gereden (ik ken iemand die rijdt met een Shire western - ook wedstrijden Knipoog )

Mensen die een raspaard hebben en wedstrijden starten kunnen o.a. voor de allround meedoen aan het veelzijdigheidsgebeuren, anderen zullen het puur bij een zadel met een knop houden Haha! .

Ieder zijn meug zou ik zeggen Schijnheilig

Kimmmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-02 17:41

Bedankt mensen die het voor mij opnemen. Party!!
Ik ben niet naar Kreuth geweest Gisela, maar wel naar Aken, daar reed Sylvia Jackle ook met die hengst en die is echt helemaal geweldig ( je heb wel smaak).
O.ja en wat betreft de hunter ik vind het een van de mooiste en eleganste onderdelen die er zijn ( dat is mijn smaak), en op zich ook wel een goed onderdeel om mee te beginnen ,als je paard nog niet al te MOOI langzaam kan lopen voor de pleasure is het toch al leuk om daar voor te trainen en een keer te starten( mits die mooie gangen heeft). Major het paard waar ik mee reed in Marien heem is inderdaad meer een hunter paard (hij is niet zo gefokt z'n moeder was een reiner.)maar in de pleasure begint hij nou ook mooi z'n balans te vinden. En ik train er altijd op om een mooie 3-takt galop te behouden ook al gaat ie langzaam. En kan het paard het niet dan maar wat sneller of een ander onderdeel kiezen. Tong uitsteken

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-02 18:43

Kim: ik had niet de indruk dat iemand specifiek jou aan het afkraken is geweest. Verward

Gisela

Pleasure/Hunter etc.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-02 09:22

Sugarmiss, Kim werd ook niet "aangevallen" maar het ging (in het begin) over het NK en de pleasure en dat daar weer van die slechte gangen te zien waren.

Ik, onder andere, heb met veel plezier naar het paard van Kim zitten kijken. Nogmaals, Paulus en ik zijn zelf 'reiners' maar ik kijk altijd naar de pleasure en vond Kim en haar paard een buitengewoon positieve uitzondering!

Kim, we hebben je gemist in Kreuth! Er waren heel weinig Nederlandse deelnemers op het EK, zo jammer...... En Paulus zou met Flash starten in Aken maar moest vanwege enorme drukte op het werk afzeggen... dus dat hebben we gemist. Ben je ook op het NK in Wanroy? Dan kunnen we misschien nog even buurten....

Groetjes, Gisela

Kimmmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-02 12:38

We wilde ook heel graag naar Kreuth, maar het was allemaal een beetje duur, en ik durfde ook niet echt vanwege het goeie niveau. Wat zou Paulus gaan starten in Aken?
Wij zijn wel in Wanroy, ik zie je daar wel.
groetjes Kim

Gisela

Van alles wat

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-02 13:49

Tsja, Paulus zou in Aken in de amateur reining starten, jammer dat hij niet kon gaan. Ik hoorde overigens wel dat er in de reining streng gejureerd werd maar dat vind ik in Duitsland toch over het algemeen het geval en persoonlijk, ik heb het ook graag zo!

Dat het EK duur is ben ik helemaal met je eens maar ja, volgend jaar is het in Italie, nou dan kun je helemaal je lol op. Pas in 2004 is het EK weer in Kreuth. Ik heb trouwens wel gehoord dat de DQHA kampioenschappen in Aken volgend jaar verhuizen naar Kreuth. (Weet niet of dit inderdaad klopt.)
Wat betreft het niveau, Kim, ik denk dat je wat dat betreft gerust had kunnen gaan. Er waren trouwens opvallend weinig inschrijvingen voor alle 'rustige' onderdelen. Bijvoorbeeld maar 12 inschrijvingen voor de Senior Western Pleasure en zo was het met bijna alles. Alleen de reiners waren in grote getalen gekomen.

Groetjes, Gisela

Kimmmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-02 20:52

ja dat klopt dat, de DQHA kampioenschappen naar kreuth gaan. Best wel jammer want dit was niet zo'n eind rijden. Hadden jullie meegedaan in Kreuth? Volgend jaar wil ik eigenlijk wel naar italie dan ga ik het gewoon proberen, maarja dat zien we dan wel.