Sonja schreef:Als iemand compleet onverwacht belt, dan zou ik beduusd zijn omdat ik nooit signalen afgegeven heb dat ik mijn paard zou willen verkopen en er ook geen enkele intentie toe heb. Als de beller het paard kent en de ruiter me aanspreekt dan zou ik zo'n vraagstelling leuk vinden en dat melden en tevens dat ik veel te gek met hem om te verkopen. Als ik de beller niet ken of de beller me niet aanspreekt zou het me verder koud laten dat er gebeld is. Het komt op mij positief over als iemand gemotiveerd aan het zoeken is en de stap waagt om te bellen en te informeren. Zou ik in de situatie verkeren dat ik wel eens aan verkoop denk en spreekt de ruiter me aan en ook de vraagstelling dan zou ik eens horen wat de ander wil gaan doen met mijn paard. Een benadering middels "waahhh mot ie kosttuh" zou bij mij ongeacht welke vraagsteller de zin uitspreekt een rampzalig slechte entree zijn. Ik zie mijn paard als maatje en niet als ding wat vrij verhandelbaar is als de prijs maar geschikt genoeg is. Tja, ieder is verschillend dus je krijgt het antwoord als je echt belt met deze persoonHoe zou jij reageren als ik je zou bellen met deze vraag?
Wat heb je te c.q. kan je verliezen door te bellen? Het kan ook zijn dat jouw 'target' dit topic ook leest of erop geattendeerd wordt - insiders zullen al weten om wie het gaat en anders is het denk ik een kwestie van in wat wedstrijdverslagen te kijken - en dan is dat mooi meegenomen
, Je krijgt misschien dan al een hint of antwoord bij de eerstvolgende ontmoeting 

, mits je het op een leuke, vriendelijke manier vraagt.. maar daar twijfel ik niet aan.
(