[WN] cap met western?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

hobbelheks

Re: cap met western?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 18:29

ik rijd dus wel altijd met cap muv wedstrijden...

krummel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 18:31

Genta schreef:
Het ziet er gewoon nog iets vreemder uit dan een cap bij een engelse uitrusting. Maar ik zet ook gewoon m'n cap op hoor, beter een vreemde outfit dan een vreemd hoofd straks...

idd helemaal mee eens gewoon opzetten hoor!

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 10:02

Paintje schreef:
LindyH schreef:
Het lastige is dat het in officiële wedstrijden niet is toegestaan om een cap te dragen,

Kleine correctie: bij de APHA is het wel toegestaan om met cap te rijden. Ik dacht bij de AQHA ook.

Ha ha, gelukkig heb ik een paint! Haha!

Rijd overigens altijd met cap op, vind het zo'n onzin om 'm niet te dragen omdat je toevallig western rijd. Een paard is een paard, met zijn fratsen, en als ze ziet hoe hard een quarter kan racen (en je er dus af kunt stuiteren), dat wil je toch niet met je blote hoofd???!!!! Gestoord

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 13:04

Ik ben al vaak genoeg van mijn paard gevallen en ik kom altijd goed terecht en ik draag geen cap, ik heb er zelfs geen een

piggeljay

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 13:56

@MSQuincyTE: Tot het moment dat het engeltje op je schouder even lunch pauze heeft Ziek Blauw oog Scheve mond No Cheer Verdrietig Ach gut en je niet zo goed terecht komt Huilen
stoer zijn in het western hoort erbij, dom zijn niet. ik zelf draag uit ervaring altijd een helm bij het rijden en ook ik ben ook altijd goed terecht gekomen maar ik heb minder vertrouwen in mijn engeltje Haha!

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 14:07

Dan kan ik net zo goed thuis achter de geraniums gaan zitten want met fietsen heb ik ook geen helm of zo op en met auto rijden kan je ook heel wat op lopen qua letsel

farmershill

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 14:33

Ik rijd ook altijd met cap. Ja
Een aantal maanden geleden gingen we met z'n tweeën rijden, ik reed met 1 hand en dus de andere hand langs m'n lichaam.
Vanuit het niets kwam er een hond blaffend op ons af waardoor het andere paard schok.
Doordat dat paard naar mij toe een roll-back maakte kwam mijn arm door de teugel en werd ik er achterover van mijn paard getrokken. Verward
Ik moet zeggen dat ik blij was dat ik een cap op had, want ik viel met mijn hoofd op een boomstam. Gestoord

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 14:38

Ik rij ook altijd met cap. De laatste keer dat ik ben gevallen kwam ik vol op het beton terecht, met mijn hoofd. Je wilt niet weten hoe mijn cap eruit zag. Gewoon in 2 delen gebroken. Ik moet er niet aan denken dat het met mijn schedel was gebeurd..

Rob_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 15:16

Ik rij altijd met cap (zie avatar)

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 19:18

Hahahaha... oke.. dan ik ook Tong uitsteken muv wedstrijden want dan is de hoed mijn bescherming...... tegen de zon Knipoog

Yosan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 21:19

Tja, ook ik meng me in deze discussie Bloos
Als ik op een vreemd paard stap, zet ik altijd mijn cap op(jaja ook ik heb er een), en als er wat jonge paarden in de bak zijn.
Maar op sun een cap opzetten, nee heb ik nog nooit gedaan en zal ik vast niet gaan doen.
Ik was trouwens de persoon die het voorstelde op de ledenvergadering dat als je met een jong paard start, dat je dan een cap op mag zetten.
Helaas werd dit zwaar afgewezen.
Als ik ooit een ander(jong) paard zal krijgen en ik zal daar de eerste keer mee starten, dan gaat het capje wel op, net wat sonja zegt, dan maar een dq en geen lintje.
Misschien is het ook een idee om als ridder te paard te gaan
heb je een cap op, bodyprotection en je voeten zijn beschermd Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 21:31

Ik ga ook de eerste keren met cap starten, dan maar dikke pech. Maar zonder cap zie je mij niet op het paard.

Kaunos

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-07 09:13

Had eigenlijk ook al bijna altijd een cap op met western, en nu helemaal, na mijn val van 7 weken geleden.
Mijn paard is iha braaf, dus daarvoor 'hoeft' het niet, maar er kan altijd iets gebeuren, zoals ons nu was gebeurd. Hij is domweg gestruikeld waardoor we samen onderuit zijn gegaan. Ik ben met zo'n heftige smak tegen de grond aan gekomen dat ik 10 minuten buiten westen ben geweest en een zware hersenschudding heb opgelopen, die nu al bijna 7 weken herstel vraagt. Nu draag ik dus echt altijd een cap, want als ik die met die val niet had opgehad was ik waarschijnlijk verder heen geweest.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-07 12:39

MSQuincyTE schreef:
Dan kan ik net zo goed thuis achter de geraniums gaan zitten want met fietsen heb ik ook geen helm of zo op en met auto rijden kan je ook heel wat op lopen qua letsel

Dan ook stoer zijn en geen gordel om he!
Knipoog

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-07 13:16

Of je nou western of engels rijdt, er is geen enkel excuus of reden om je cap niet te dragen! Je werkt met een levend dier, en dus een onvoorspelbare situatie. Door domweg te zeggen dat je ook met de fiets of auto een ongeluk kunt krijgen, verminder je dat risico niet. Dus praat het niet goed als je zonder cap rijdt! Je moet t zelf weten, maar het is en blijft gewoon dom, of je nou op een pittige kwpn-er zit, of een coole quarter. En zeker het geval dat je paard struikelt, dat zegt al helemaal niks over zijn karakter en betrouwbaarheid, maar is gewoon pech (en ik spreek uit ervaring: een koprol met paard en al in de galop, dan is een capje echt wel prettig Knipoog ).

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-07 17:21

Ik heb ook een cap. Eigenlijk omdat de manege waar ik regelmatig train hem verplicht stelde. Maar o, o, o, wat is het toch een zweetding en wat gaat je haar leuk zitten Haha! Haha!

Voor die tijd reed ik dus nooit met een cap...(behalve toen ik heel lang geleden engels reed), heel wat glijers en valpartijen meegemaakt, flink wat spierpijnen en kneuzingen moeten doorstaan, maar nooit echt ernstig.

Tot j.l. eind april.....ik reed in de manege en mijn paard struikelde over de hoefslag, dus gingen we onderuit. Ik was helemaal de weg kwijt voor ruim 4 uur. Gevolg hersenschudding. Ik heb alsnog enorm geluk gehad want na ca 2 weken had ik nergens meer last van.

Maar wat als ik geen cap op had gehad??

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 00:34

Gebruik mijn cap ook, niet altijd maar wel vaak/vaker.
Op de manege idd verplicht (les daar wel eens) en in het bos en langs de straat alleen maar veiliger dan zonder met mijn stuiterballetje.

En Nee het ziet er niet uit...maar ja heb al zoveel geluk gehad in mijn leven dat ik het maar niet ga uitbuiten Knipoog

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 09:18

De hele discussie over cap's ja of nee doet me en beetje denken aan toen de autogordel werd ingevoerd. Mèn wat een commentaar kwam daar op. En nu is het iets heel normaals om je gordel om te doen nadat je de deur dicht doet en voor je wegrijdt (een enkeling -als dan niet met goede reden- daargelaten).
Als ik 50 meter moet rijden doe ik hem nog om, want het voelt gewoon 'bloot' als ik hem niet om heb.

Dus westernruiters wen er maar vast aan want er aan ontkomen doen we toch niet Knipoog

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 10:57

Rob_H schreef:
Ik rij altijd met cap (zie avatar)

Ik ook ROFL

Broncoyboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 16:21

even een vraag,loopt er geen regenwater door de ventilatiegaten in je cap, als je die moderne caps zo ziet , lijkt het dat dit wel kan,wie heeft hier ervaring in??????

piggeljay

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 16:50

nee daar hebben we regenkapjes voor. oude oma's kennen die wel vroeger gingen ze er mee over hun krulspelden of net gepermanente haar op zaterdag nog even gauw boodschappen doen Haha!

hobbelheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 16:54

hahah ne ehoor, zelfs met ene endurance in slagregens geen last van gehad Haha!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 17:19

Ik rij gewoon niet in de regen Haha!

Broncoyboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 18:34

dus dan heb je geplet haar, maar ook nog nat,dan wacht ik wel tot er een beter model op de markt komt, zolang blijf ik maar op mijn kont vallen,die is zwaarder dan mijn hoofd,want daarboven is het aardig al dement,dus who cares, its just granny

Broncoyboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 18:36

dus dan heb je geplet haar, maar ook nog nat,dan wacht ik wel tot er een beter model op de markt komt, zolang blijf ik maar op mijn kont vallen,die is zwaarder dan mijn hoofd,want daarboven is het aardig al dement,dus who cares, its just granny