Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Trixy schreef:Toen ik jaren geleden met westernrijden begon hoefde dressuur van mij ook helemaal niet meer, maar inmiddels heb ik wekelijks dressuurles en wissel ik het af. Ik heb het idee dat Amy door de afwisseling beter gaat lopen en luisteren.
)maar omdat ik straks mee doe met de keuring neem ik zo nu en dan op dit moment wat dressuurlessen.
Romkabouter schreef:Yep! Gaaf he
Durante schreef:Trixy schreef:Toen ik jaren geleden met westernrijden begon hoefde dressuur van mij ook helemaal niet meer, maar inmiddels heb ik wekelijks dressuurles en wissel ik het af. Ik heb het idee dat Amy door de afwisseling beter gaat lopen en luisteren.
Je rijd en dressuur én western met je paard?
Ik zou weer dolgraag westernlessen willen gaan volgen(heb er nog maar 1 gehad)maar omdat ik straks mee doe met de keuring neem ik zo nu en dan op dit moment wat dressuurlessen.
Maar zou na de keuring wel weer willen beginnen met westernlessen...
Maar dressuur én western is dat beide wel te combineren?
Ik dacht dat een paard daar juist van in de war zou raken![]()
Maar ik ben zowieso niet van plan om ooit dressuurwedstrijden te gaan rijden ;never!
(ben zowieso geen wedstrijdtype,veel te zenuwachtig voor,haha!
Maar geef mij iig maar western, en vooral een westernzadel;zit gewoon super!
Ik pak zo nu en dan m'n veelzijdigheidszadel om te oefenen voor de keuring,maar 't liefst zit ik op mijn westernzadeltje,maara;die mag je weer niet op de keuring gebruiken haha(helaas).

[/quote]
Het gaat er heus wel van komen dat westernzadel. Maarre alles op zijn gemakje hé. Ik moet mee eerst maar eens zeer breed gaan orienteren (eh, en sparen ja) Escardo schreef:is dit nu de tweede topic waar men kan zeuren over western en dressuur..alleen nu weer de zadels?
romkabouter geeft niet op tot de vooroordelen de wereld uit zijn
) vrolijk schreef:Escardo schreef:is dit nu de tweede topic waar men kan zeuren over western en dressuur..alleen nu weer de zadels?
romkabouter geeft niet op tot de vooroordelen de wereld uit zijn
IJp schreef:Ha ik heb 18 jaar engels gereden en sinds 2 jaar western op mijn M-dressuur KWPN-er. Ik weet van beide kanten dus.
Heb in het begin op een springzadel western gereden omdat ik het eerst goed wilde bekijken of ik ermee door zou gaan. Nu sinds een jaar een Billy Cook, prima zadel!
Heb laatst nog een keer op mijn springzadel gezeten, maar dat voegde echt niet meer op dat moment, maar ik denk als ik er weer alleen maar op zou rijden dat dat ook wel weer went.
Maar dat wil ik alleen niet. Ik hoef geen engels meer.
Escardo schreef:is dit nu de tweede topic waar men kan zeuren over western en dressuur..alleen nu weer de zadels?

paintedblack schreef:Randypaard ik ben het helemaal met je eens !
Een westernpaardje is erop gemaakt om western te rijden net als een P.R.E. maar die zie je nog niet veel in de westernwereld ,jammer ...
wat ben ik dom..... Randypaard schreef:Als je verder wilt in de westernsport is het prettiger om een paardje te hebben die daar meer op gebouwd is............ HA, weer een reden tot ferme discussie! wie wie wie kom maar kom maar kom maar....

....waar sommige paints en quarters nog wat van kunnen leren...maar zal ook meer met de ruiter te maken hebben.. 

Escardo schreef:Er zijn toch wel haflingers die ik ken toch aardig een stopje en spinnetje kunnen maken hoor......waar sommige paints en quarters nog wat van kunnen leren...maar zal ook meer met de ruiter te maken hebben..
stef schreef:wat is de top? En hebben we in NL uberhaubt een top?
Daar laat ik met niet over uit.......