[WN] Koeien drijven in het buitenland, wie nog meer?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

incognito

Re: Koeien drijven in het buitenland, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 20:10

Ik ben ooit in belgie bij hem geweest.
Toen had hij nog geen koeien.
Het schijnt fantastisch te zijn.

incognito

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 20:11

Ha nog een keer.
Hij schijnt wel weg te gaan uit frankrijk.
Het staat te koop.

Unseen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-07 20:25

Assie, super bedankt voor je onwijs gave verhaal! Haha! Ik heb er nu nog veel meer zin in gekregen! Haha!
Tegen bloed kan ik wel, het is/was (weet het nog niet, laat ik het daar op houden), mijn droom om trauma chirurg te worden, dus dat zit wel goed.
Ik ga er rond juli/augustus 2008 heen, dus dan heb ik nog een 3/4 jaar dus voor het musterseizoen begint? Mooi, kan ik daar eerst lekker wennen en mijn gang gaan met de kennissen die ik daar heb en natuurlijk het polocrosse, waar ik ook mede voor ga.
Wat grappig dat je jezelf Ash noemde daar, dat is namelijk ook een Australisch paardenras Knipoog The Ash, The Australian Stock Horse. Reed je zelf ook op ASH's? Heb je ook nog iets mee gekregen van Polocrosse toen je daar was? Twee weken geleden sprak ik een Australisch meisje dat nu voor een jaar in NL is, en ik heb er dus weer een logeeradresje bij voor dan! Ik kan nu verspreid in Queensland, New South Wales EN Victoria verblijven Huilen van het lachen Helemaal heerlijk dus.
Nu eerst maar even dit jaar school afmaken en dan volgend jaar mijn examen halen, en dan ben ik dr helemaal klaar voor! Haha! Cool

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 21:01

incognito schreef:
Ha nog een keer.
Hij schijnt wel weg te gaan uit frankrijk.
Het staat te koop.

volgens mij is dat al weer oud nieuws, hij is weggeweest ( hongarije?), nu weer helemaal terug.
Tenzij hij nu alweer weggaat, maar aan de geheel vernieuwde website te zien,lijkt het me niet.

Tis daar trouwens heel relaxed, leuke sfeer. ( echter, als je t `echte`werk aan de andere kant van de oceaan hebt gezien, toch wel iets anders ) ( als je voor de koeien gaat dan)

incognito

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 21:06

Ha ja. Ik had inderdaad iets over hongarije gehoord. Maar volgens kennis was hij laatst ergens op televisie en staat het nu te koop. Hij is nu samen met zijn dochter hoorde ik.

Ik heb ooit bij hem in belgie gereden. helemaal fantastisch. Helaas was frankrijk me iets te ver.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 21:09

frankrijk te ver? joh, je rijdt er zo heen ( uurtje of 8-9 ) (ehm, dat is even ver als canada vliegen, bedenk ik me terwijl ik dit typ)
zeker wel de moeite hoor,schitterende omgeving. zonde als hij weer de boel wil (proberen) te verkopen, hij heeft een mooi stulpje opgebouwd daar! alleen het klimaat zit soms niet helemaal mee...

incognito

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 21:29

Tsja inderdaad valt het mee, maar het is er nog nooit van gekomen. druk druk hier. Maar het ziet er allemaal schitterend uit.
Als hij iets moois heeft opgeboud krijgt hij volgens mij de kriebels en wil hij weer iets nieuws. Dat was ook zo in belgie. Roch\k river ranch. daarvoor had hij ook al wat anders in belgie had ik begrepen. Tsja, hij zet wel mooie dingen neer.

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 00:20

_Florien_ schreef:
Assie, super bedankt voor je onwijs gave verhaal! Haha! Ik heb er nu nog veel meer zin in gekregen! Haha!
Tegen bloed kan ik wel, het is/was (weet het nog niet, laat ik het daar op houden), mijn droom om trauma chirurg te worden, dus dat zit wel goed.
Ik ga er rond juli/augustus 2008 heen, dus dan heb ik nog een 3/4 jaar dus voor het musterseizoen begint? Mooi, kan ik daar eerst lekker wennen en mijn gang gaan met de kennissen die ik daar heb en natuurlijk het polocrosse, waar ik ook mede voor ga.
Wat grappig dat je jezelf Ash noemde daar, dat is namelijk ook een Australisch paardenras Knipoog The Ash, The Australian Stock Horse. Reed je zelf ook op ASH's? Heb je ook nog iets mee gekregen van Polocrosse toen je daar was? Twee weken geleden sprak ik een Australisch meisje dat nu voor een jaar in NL is, en ik heb er dus weer een logeeradresje bij voor dan! Ik kan nu verspreid in Queensland, New South Wales EN Victoria verblijven Huilen van het lachen Helemaal heerlijk dus.
Nu eerst maar even dit jaar school afmaken en dan volgend jaar mijn examen halen, en dan ben ik dr helemaal klaar voor! Haha! Cool

Nope, geen polocrosse gezien, wel veel racepaarden.
Ik heb geen idee op wat voor paard ik daar reed. Het zag eruit als een HTP (huis tuin en keukenpaard Knipoog ) maar het zal vast een ras zijn geweest, ben helemaal vergeten om dat te vragen. Boeide me ook niet zoveel om eerlijk te zijn, beestje deed zijn werk, daar ging het om.

Over het bloed trouwens, bloed is niet echt erg, het is meer dat ze de kalfjes niet verdoven. Er komt geen enkele verdoving aan te pas en de dieren lijden dus echt. Het gebrul is oorverdovend en hartverscheurend. En dan zie je kalfjes van 4 weken oud met bloedfonteintjes uit hun hoofd rondlopen en dan word je dus niet vrolijk.

Volgens mij is er 2 keer per jaar muster-seizoen. Eén eind maart/(begin) april en wanneer de ander is weet ik niet precies.

Succes met school iig.

Joo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 16:09

Hai!
Ik weet dat dit al een oud topic is, maar ik wilde nog even wat kwijt om op te helderen. Speciaal voor Eevita en incognito...
Yank zit momenteel nog steeds in frankrijk. Ik ben er dit jaar voor de tweede keer geweest en het was weer helemaal super!! (ga volgend jaar weer). Het klopt dat hij wilde verhuizen naar Hongarije, maar dat plan is niet door gegaan. Zijn dochter zit nu idd bij hem in Frankrijk en samen runnen ze de boel. Hongarije is nu van de baan....ze zijn in franrkijk ook allemaal dingen aan het vernieuwen. De binnenbak is bijoorbeeld omgebouwd tot feestzaal om western feesten te geven, echt super leuk!!

Dat even ter info!

Groetjes José

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 17:34

jose, leuk om te horen hoe t m vergaat in Frankrijk, en zo t horen staat de gezelligheid nog voorop?
Enne een feestzaal in de binnenbak, wow, volgens mij moet ik ook daar maar weer eens gaan kijken!

arabierlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 17:37

hoi,
ik heb met mijn paard ook wel is koeien gedreven,
het is echt super leuk om te doen gek.
je zou het kunnen vragen bij een boer in de buurt als je die heb ??
anders weet ik niet veel voor je
groetjes..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 17:47

arabierlover schreef:
hoi,
Groetjes..

Ehmm, missen wij wat?
<Maarre vertel ,waar heb jij koeien gedreven Knipoog

Unseen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-07 19:27

arabierlover schreef:
hoi,
groetjes..

Ik denk niet dat mijn buurman het een fijn idee vind als ik met mijn bulldozer pony zijn koeien ga lopen opjutten Huilen van het lachen

Joo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-07 22:52

Mijn reactie is weer lekker op tijd, maar de gezelligheid staat inderdaad nog steeds voorop! Dat maakt het ook zo extra leuk! Je komt terug van een rit en gaat lekker met zijn allen aan de bar zitten met een drankje erbij en 's avonds bij het kampvuur met een wijntje...heerlijk!

matthew3

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-07 22:56

Ik heb er geen pers. vervaring mee, wel met koeien werken naar niet tegelijkertijd met t paard. Maar denk wel dat t een super ervaring is.
Dus niet twijfelen gewoon doen!
Je leeft maar 1 x

Keukenkast

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-07 22:58

Nu heb ik misschien best een blonde vraag.
Maar moet je er Western voor rijden? Want ik neem aan dat ze zoals in the USA vast ook werken met stagiares of
"vakantiegangers"?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-07 07:37

@elzepelze, neehoor, als je gewoon engels rijdt, kun je gerust naar frankrijk of naar the Usa of waar dan ook.

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-07 14:42

Ik heb nog nooit western gereden (op die paar keer proberen op paarden van bokkers na) en ik kroop ook gewoon op een koeiendrijf-paard om flink wat uurtjes koeien te drijven.
Als je een beetje het 'paardengevoel' hebt, of dat nu engels is of western en je kunt blijven zitten, dan kom je een heel eind Knipoog .

Alleen het Australian stockzadel vond ik even wennen, maar uiteindelijk zat dat wel veel lekkerder dan een Engels zadel.

Keukenkast

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-07 16:32

Het lijkt me wel heel gaaf!
Leuk ook om voor een langere periode te doen, gewoon om het western gevoel te krijgen in het buitenland ofzo.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-07 17:23

Elzepelze schreef:
Leuk ook om voor een langere periode te doen, gewoon om het western gevoel te krijgen in het buitenland ofzo.

Tja, ik ben net een paar weekjes terug uit canada, heb daar dus ook weer aan t westerngevoel geroken, en moet eerlijk zeggen, heb best heimwee:)
Ik roep het al jaren, ben gewoon in t verkeerde land geboren... en in mijn vorige leven was ik zekerste weten een cowgirl Haha!

Unseen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-07 16:11

eevita schreef:
Elzepelze schreef:

Tja, ik ben net een paar weekjes terug uit canada, heb daar dus ook weer aan t westerngevoel geroken, en moet eerlijk zeggen, heb best heimwee:)
Ik roep het al jaren, ben gewoon in t verkeerde land geboren... en in mijn vorige leven was ik zekerste weten een cowgirl Haha!

ik heb ook het gevoel in het verkeerde land te zijn geboren, ik hoor thuis in Australie Clown