Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Ik heb gee eigen paard, maar rij op paarden van Anita en haar man Nico. Ik wil wel snel een eigen paard maar ben nog aan het studeren dus dat zit er nog even niet in
LiNdA1986 schreef:Misschien wil ik in de toekomst ook westernlessen gaan volgen.
Ik rijd nu ruim 10 jaar Engelse stijl en wil de western erbij gaan leren.
Nu vraag ik mij alleen af of je dan in een beginnersles komt? Of in een les van mensen die al kunnen rijden, maar van Engels naar Western gaan?
Begrijp je wat ik bedoel? Niet dat ik in een beginnersles weer die evenwichtsoefeningen moet doen
Maar vooruit dat was je vraag niet.
heb ik nog steeds op mijn arm (hou ze nl altijd keurig vast).
corine1981 schreef:De hulpen spreken elkaar vaak zo tegen en het is zo'n duw en getrek verhaal.

Romkabouter schreef:corine1981 schreef:De hulpen spreken elkaar vaak zo tegen en het is zo'n duw en getrek verhaal.
Als ik dit zo ontzettend onjuiste beeld ooit nog eens uit de wereld zou kunnen helpen zou ik een blij persoon zijn
Want als je _goed_ les hebt gehad is het geen duw en getrek!

)

Het was altijd leuk, heb het zelfs nog eens tot clubkampioen geschopt in de B dressuur, na me een keer of wat in de week ervoor gruwelijk te hebben laten afbekken tijdens wat intensieve privélessen van mijn buurmeisje, die tegenwoordig mijn schoonzus is 
Ik kon hem op mijn gewicht door de bak sturen en harder en langzamer laten gaan, ook in galop. Kon bij wijze van spreke de teugels neerleggen en met m'n armen over elkaar rondrijden. Ik vond het helemaal geweldig, ik was racepartijen gewend en we moesten de pony's vrijwel altijd flink in de mond hangen om weer een beetje veilig tot stilstand te komen
Ik durfde nauwelijks meer te galopperen en ik had er in de westernlessen nog 2 zitten, die enigszins getraumatiseerd waren door race- en valpartijen tijdens manegelessen. Bij ons alledrie is het weer goedgekomen, we durfden zelfs na verloop van tijd over strobalen te springen, die ze in de bak hadden gelegd 
.
.
) Inmiddels heb ik wel een eigen rijstijl ontwikkeld maar dat ga ik nu niet uitleggen.