Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
DubbelDun schreef:Maar is het zien dat/hoe het werkt niet minstens zo belangrijk als het verhaal van het gebruik ??
Blaze schreef:Waratje schreef:Weer een geval van waar de kunde van de ruiter stopt, beginnen de inkomsten van de ruitershop
En hij heeft het inderdaad over "natuurlijke positie", altijd gedacht dat die "van nature" was.....
Hoever heeft het feit dat je het niet snapt je al gebracht in het leven
Sonja schreef:Volgens mij doelen jullie op de passage waar hij uitlegt hoe hoog de neusriem moet zitten. Ietsjes lager voor de reining waar je wat meer afbuiging naar beneden wilt, en halverwege tussen neus en ogen voor het gebruikte cuttingpaard, waarbij je in het werk een iets langere, natuurlijkERE hoofdhouding nastreeft.
Mac schreef:Daar doelde ik idd op. Het is toch vreemd dat je als ruiter de natuurlijke houding van een paard er kennelijk uitrijdt om vervolgens op een hulpmiddel terug te moeten grijpen om die onnatuurlijkeRE houding weer natuurlijkER te maken? Nou is het wel zo dat dat voor elke optoming geldt; een bit of een halster is net zo goed een optoming.
In feite doe je met een bit ook niet anders. Leer je je paard ook het hoofd laag te houden door 'm "in het bit" te laten lopen. In de echt natuurlijke houding zit er geen ruiter op de rug van het paard. Je zal ze dus toch op een of andere manier moeten motiveren om ook met de belasting op de rug, toch een zo natuurlijk mogelijke houding aan te nemen, zodat hun lijf het minste lijdt. Want het gaat niet (alleen) om de hoofdhouding, het gaat om het complete lichaamsgebruik.Mac schreef:Maar wat ik me afvraag: wat is de motivator van dit hulpstuk om het paard zijn hoofd laag te laten houden? Mijn conclusie nav dit verhaal en de reacties van mensen die het gebruiken is: begrenzende pijn. Is er geen andere manier om het paard te conditioneren zijn hoofd anders te dragen?
Blaze schreef:Ja dat klopt.
Sonja schreef:Sterker nog, ik denk dat als je paard een stopje kan maar niet meer, dat dit hulpmiddel tegen je zal werken in plaats van voor je...
Marieke schreef:Ik begrijp dat je niet het hele filmpje erop wil zetten, maar ik begrijp nu niet waarom een easy stop zou werken. Wat doet de easy stop dat een paard daardoor makkelijker gaat stoppen? Jij hebt het filmpje gezien... wil je het mij uitleggen?
(ik kan het filmpje niet nogmaals bekijken om te zien of hij het al had uitgelegd en ik het had gemist, omdat de server niet gevonden kan worden).
)

Citaat:Weer een geval van waar de kunde van de ruiter stopt, beginnen de inkomsten van de ruitershop