Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
DubbelDun schreef:Dat is niet helemaal waar. Er is sinds kort uit onderzoek bij mensen gebleken dat een te hoog gehalte niet gezond is (kanker en kortere levensduur). Dit hoeft natuurlijk niet ook op paarden geralateerd te zijn, maar 'té' is nooit goed.Citaat:@LindyH: Beta-caroteen geef je niet snel te veel,
paintedblack schreef:.
Ik heb hem gekocht bij Western Sunoa in Zuna en nu hoor ik van een andere koper ook soortgelijke problemen met haar paard van die fokker èn toevallig zadelmak gemaakt bij dezelfde stal....
Ik weet niet wat ik hier van moet denken maar het is wel heel apart
paintedblack schreef:Ik heb hem gekocht bij Western Sunoa in Zuna en nu hoor ik van een andere koper ook soortgelijke problemen met haar paard van die fokker èn toevallig zadelmak gemaakt bij dezelfde stal....
Ik weet niet wat ik hier van moet denken maar het is wel heel apart
paintedblack schreef:zijn voer ga ik niet veranderen want dan weet ik nog niet of ie het daarvan heeft,
Blaze schreef:Dus inplaats van worteltjes voeren en zadeltjes passen eens eerst kijken waar je een paard vandaan haalt![]()
Heerlijk die aan gedragen oplossingen om een *onhandelbaar* paard te corrigeren.
Bokt op zijn best
DubbelDun schreef:Het maakt voor een paard geen drol uit wat voor soort zadel er op ligt, zolang het maar prettig aanvoelt (maw goed past).
Als een paard een engels zadel wel accepteert en bij een westernzadel uit zijn dak gaat zou ik me ernstig achter de oren krabben over de ligging van dit zadel.
SGWOllie schreef:Wat een ongelofelijke onzin zeg! Als ik op zijn Engels gereden paard een western zadel zou leggen zou hij zeker te weten flippen, passend zadel of niet. Het ligt een beetje aan het karakter van het paard of het ze eender is wat er op hun rug ligt of dat ze aan een bepaalde "vorm" wennen.
Zoals jij het beschrijft (TS) denk ik dat het geen probleem is met voeren of iets anders maar klinkt het echt als pure reactie op het (grotere) zadel. GEwoon heel rustig aan aan laten wennen aan de longeerlijn of los.....
Sorry als ik geen rekening heb gehouden met sommige andere posts hier, heb niet alles bijgelezen....
Blaze schreef:SGWOllie schreef:Wat een ongelofelijke onzin zeg! Als ik op zijn Engels gereden paard een western zadel zou leggen zou hij zeker te weten flippen, passend zadel of niet. Het ligt een beetje aan het karakter van het paard of het ze eender is wat er op hun rug ligt of dat ze aan een bepaalde "vorm" wennen.
Zoals jij het beschrijft (TS) denk ik dat het geen probleem is met voeren of iets anders maar klinkt het echt als pure reactie op het (grotere) zadel. GEwoon heel rustig aan aan laten wennen aan de longeerlijn of los.....
Sorry als ik geen rekening heb gehouden met sommige andere posts hier, heb niet alles bijgelezen....
Ja inderdaad wat een ongelooflijke onzin!!!! (wat jij schrijft)
En geloof me het is niet mijn hobbie om DD gelijk te geven,maar DD heeft helemaal gelijk
paintedblack schreef:SGWollie ik weet ook dat dat geen onzin is mee ik heb hem ook langzaam aan het westernzadel laten wennen . ik kom zelf uit de dressuur en voelde meteen het verschil ,alleen al in het gewicht maar goed dat ze niet zo groot zijn die quarters anders had ik dat zadel er nooit in m'n eentje op gekregen.
Nu moet ik nog zorgen dat ik er ook nog eens op kan blijven zitten
SGWOllie schreef:DubbelDun schreef:Het maakt voor een paard geen drol uit wat voor soort zadel er op ligt, zolang het maar prettig aanvoelt (maw goed past).
Als een paard een engels zadel wel accepteert en bij een westernzadel uit zijn dak gaat zou ik me ernstig achter de oren krabben over de ligging van dit zadel.
Wat een ongelofelijke onzin zeg! Als ik op zijn Engels gereden paard een western zadel zou leggen zou hij zeker te weten flippen, passend zadel of niet. Het ligt een beetje aan het karakter van het paard of het ze eender is wat er op hun rug ligt of dat ze aan een bepaalde "vorm" wennen.
paintedblack schreef:ik geloof niet dat het aan het soort zadel ligt anders was ie ook wel meteen gek gaan doen aan de lounge met een westernzadeltje
DubbelDun schreef:@SGWOllie : maar is dit een antropomorsofisch ingegeven gedachte van jou of heb je het daadwerkelijk al eens geprobeerd