[WN] Rookie ruiter?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Marieke

Re: Rookie ruiter?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 15:47

Djeez ik vroeg mij ook al af wat bepaalde ruiters in de Rookie Proffesional deden...
Je mag niet meer dan $5000 lifetime earnings hebben. Dat vind ik best veel moet ik zeggen... Mischien gebruiken deze ruiters deze klas om te schoolen?

Rob_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 15:58

PeterV schreef:
Dus, conclusie, dan is de jeugd klasse, eigelijk de meest eerlijke klasse, als je de leeftijdsgrens gepasseerd bent, rol je daar uit, en kan je dus door naar de opstartklasse, waar je tegen de gesettelde prof komt te starten, die jou het doorstarten vervolgens weer moeilijk maken.
Ja, ja ik snap hem.

Je hebt een beetje gelijk Knipoog
De jeugd is inderdaad een van de eerlijkste klassen.
Maar je bepaald zelf of je in de opstart klasse blijft hangen of niet.
Zoals al eens aangehaald is het een *morele* kwestie of een gesettelde prof wel of niet start in de RP.

Wil je mijn mening!!!!(nouja liever niet natuurlijk Haha! )
Ik denk dat de gesettelde prof de RP bij tijd en wijlen gebruikt om te schoolen voor de *normale* open klasses.
Ik kan dat wel begrijpen,of het fair is tov de *echte* RP ruiters is een andere *morele* vraag.

Ik zou er niet van staan te kijken dat een gesettelde open ruiter die RP start uit moreel standpunt een 0 score rijd op de laatste manouvre.
Maar misschien heb ik wel teveel vertrouwen in de mensheid Cool

PeterV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-07 16:07

Blaze schreef:
Ik zou er niet van staan te kijken dat een gesettelde open ruiter die RP start uit moreel standpunt een 0 score rijd op de laatste manouvre.

Je zou zeggen dat je slim bent om het zo te doen ja, maar er zijn er ook bij die bij een score van 68/69 zeggen dat er geschoold werd.

Rob_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 16:08

Dan denken ze natuurlijk dat ze heel erg slim zijn en wij heel erg dom Cool

Marieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 16:09

PeterV schreef:
Blaze schreef:

Je zou zeggen dat je slim bent om het zo te doen ja, maar er zijn er ook bij die bij een score van 68/69 zeggen dat er geschoold werd.

Dat wou ik net zeggen ja. Het zou slim zijn om een 0 score te maken. Al is het maar voor de record Knipoog

PeterV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-07 16:12

Marieke schreef:
Dat wou ik net zeggen ja. Het zou slim zijn om een 0 score te maken. Al is het maar voor de record Knipoog

Ja, maar respect heb ik ook voor de pro die gewoon toegeeft een spin teveel gedraaid te hebben, en zich niet verschuilt achter het scholen.

Marieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 16:18

PeterV schreef:
Marieke schreef:

Ja, maar respect heb ik ook voor de pro die gewoon toegeeft een spin teveel gedraaid te hebben, en zich niet verschuilt achter het scholen.

Dat is weer een ander verhaal. Alhoewel ik nog nooit een ruiter heb horen zeggen dat ze aan het scholen waren terwijl ze eigenlijk gewoon een spin teveel draaide. Maar ze zullen er wel tussen lopen dan...

Rob_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 16:35

Nouja respect vind ik een zwaar woord.
Ik waardeer het als een prof simpelweg toegeeft dat die 0 score zijn of haar eigen fout was.
Maar als een prof in een klasse start waar hij niet thuis hoort ,naar mijn bescheiden mening ,is waardering niet het woord dat ik zou gebruiken als hij toegeeft door een eigen fout een 0 score gereden te hebben.

Maarja weet je het zijn meningen van mensen hier(op een enkeling na) die niet of nog niet voor die keuze staan.
Dus wel makkelijk Cool

Halloway

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 19:22

Van mij mogen ze aan de RP naast de max. earning ook nog een tijdlimiet stellen.
Bijvoorbeeld drie jaar prof. of $5000,- earnings.
Na drie jaar mag je imo wel geacht worden je competitie in de limited en intermediate open te vinden, of zie ik dit fout??

Marieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 20:45

Halloway schreef:
Van mij mogen ze aan de RP naast de max. earning ook nog een tijdlimiet stellen.
Bijvoorbeeld drie jaar prof. of $5000,- earnings.
Na drie jaar mag je imo wel geacht worden je competitie in de limited en intermediate open te vinden, of zie ik dit fout??

Nou ja, dat hangt er dan natuurlijk weer van af hoe vaak je showt enzo. Hoe serieuse pro ben je? Is het je fulltime job en moet je je geld ermee verdienen. Is het iets wat je naast je werk doet, geef je les puur omdat je het zo leuk vind om te doen, maar ambieer je geen enorme show carriere. Er spelen natuurlijk meerder dingen waarom iemand lang in de RP blijft hangen.

Elles

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 19:16

Citaat:

Dát vind ik op zich al een vreemde situatie....

Maar waarom zou je een pro toelaten in een rookieklasse, en hem vervolgens "moreel verplichten" bewust een shítproef te rijden? Scholen kan toch in élke klasse? Verward Of zijn die rookieklassen aantrekkelijk, omdat het inschrijfgeld lager is?

Marieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 19:24

Ja dat niet alleen, het is ook fijn om bepaalde wedstrijden te gebruiken om te schoolen, of om heel rustig rond te rijden zodat je dan weer in je eigen klas echt kan gaan showen.

frosty

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 22:18

Na dit topic te hebben gelezen krijg ik het gevoel dat het over mij gaat ( sorry als het niet zo is) .
Ja ik ben als ik het mag zeggen en gezettelde pro en ja ik heb mijn paard en mij zelf geschoold in de rookie pro en ik heb niet met opzet 5 spins gedraaid maar dom weg niet goed geteld , daarom starten ik ook in deze klasse : ik heb vaker tel problemen, en volgens het regelement mag ik in deze klasse starten en om mijn zenuwen te testen dacht ik dat is een goed plan om mijn show jaar eens te beginnen . En ik geef marieke helemaal gelijk wat is een pro ?? Ik heb een druk bedrijf en heb daarnaast 1 showpaard waar ik voor mijn eigen plezier een heel beperkt aantal wedstrijden in nederland mee start . Vorig jaar bestond de rookie pro ook al en toen ben ik er toch ook nooit in gestart ! Alleen als ik op deze zondag 2x wilde starten was de RP de enigste kans ! Ik ga er vanuit dat elke wedstrijd een nieuwe kans is voor iedereen , er is geen 1 ruiter die altijd alles wint dus daarom heet het ook een wedstrijd in welke klasse dan ook.
Vg evelien

dofuzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 08:37

even een kleine rechtzetting jongens en meisjes !

check de NRHA reiner even. er zijn helemaal geen structureel grotere deelnemersaantallen in de states en over het algemeen minder geld in category 1.
trouwens, hoe meer deelnemers, hoe meer het geld verdeeld word, hoe minder elk individu krijgt.

het is inderdaad zo dat NRHA de RP in het leven riep om assistent-trainers in het wedstrijd circuit te brengen. toch mogen we niet vergeten dat er mensen zijn die om wat voor reden dan ook een open status hebben aangenomen (of gedwongen werden daartoe) maar dit niet fulltime doen en zeer beperkt showen waardoor hun lifetime earnings niet erg hoog zijn. of zij dan al-dan-niet gesettlede trainers/ruiters zijn maakt geen ene f*ck uit, zij hebben minder dan het gestelde limiet earnings en zijn dus startgerechtigd in de RP.

en over shoolen gesproken, ik heb ruiters van het kaliber Fonck, Kronsteiner, Zweifel, etc. duidelijk zien schoolen en toch met een verdiende 72 en meer zien buiten gaan.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 11:30

PeterV schreef:
Dus, conclusie, dan is de jeugd klasse, eigelijk de meest eerlijke klasse, als je de leeftijdsgrens gepasseerd bent, rol je daar uit, en kan je dus door naar de opstartklasse, waar je tegen de gesettelde prof komt te starten, die jou het doorstarten vervolgens weer moeilijk maken.

De jeugdklasse, is die tegenwoordig dan onderverdeeld in beginners en gevorderden?

Over het duidelijk kunnen zien scholen en toch hoog scoren.. daar denk ik nog over na... Blond

storrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 15:46

Cer schreef:
Over het duidelijk kunnen zien scholen en toch hoog scoren.. daar denk ik nog over na... Blond

...als het kaliber maar hoog genoeg is kan dat blijkelijk... Knipoog