Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Splash schreef:Ik woon 'daar in de VS' en ook ik kan je verschillende voorbeelden geven van 17 jarige en oudere Quarters die nog goed lopen!!!
ikke schreef:Als je wilt beweren dat er verschil zit in rijden tussen dressuur, western (elke dissipline!) of gangenpaarden, dan heb je bar weinig begrepen van paardrijden.
Waratje schreef:Bedoel je hiermee dat de paarden die geïmporteerd zijn allen geschikt waren als wedstrijdpaard, of zijn ze er hier gewoon toe gebombardeerd (het is een Quarter dús is het een wedstrijdpaard).In NL zijn meestal quarters geïmporteerd die bedoeld waren voor wedstrijden, .

Waratje schreef:Vraagje uit nieuwsgierigheid: hoeveel gezonde, goed lopende quarters van 17 jaar of ouder kun je noemen? Liefst ook nog uit eigen ervaring, ik geef niets voor verhalen over "daar in de VS", maar wil graag paarden in NL waar je zou kunnen gaan kijken (bij wijze van spreken).

Waratje schreef:Vraagje uit nieuwsgierigheid: hoeveel gezonde, goed lopende quarters van 17 jaar of ouder kun je noemen? Liefst ook nog uit eigen ervaring, ik geef niets voor verhalen over "daar in de VS", maar wil graag paarden in NL waar je zou kunnen gaan kijken (bij wijze van spreken).
DubbelDun schreef:Waratje schreef:Bedoel je hiermee dat de paarden die geïmporteerd zijn allen geschikt waren als wedstrijdpaard, of zijn ze er hier gewoon toe gebombardeerd (het is een Quarter dús is het een wedstrijdpaard).In NL zijn meestal quarters geïmporteerd die bedoeld waren voor wedstrijden, .
Daar zit nl een flink verschil in en dus ook in het plaatje wat je op wedstrijden tegenkomt.
Himyar schreef:Bijvoorbeeld bij hoefkatrolontsteking zie ze al veel controverse over de oorzaak. Het komt ook bijvoorbeeld bij Haflingers voor en ik denk wel bij een hele hoop andere rassen ook. Zijn al die rassen dan slecht gefokt of komt het voor een groot deel ook door gebruik, opfok, etc. etc.?
http://www.horsetalk.co.nz/health/tha-navicular.shtml

Himyar schreef:Over wat het juiste onderhoud van voeten is, de juiste fokkerij selectiemethode, de juiste manier van opfokken, de juiste bouw van een paard (om het zo gezond mogelijk te houden), de juiste voeding, de juiste rijstijl en inrijmethode (en leeftijd), de juiste training (belasting en rust), de juiste trainingsbodem, etc. etc. is ook heel veel controverse binnen de gehele paarden wereld. Dus niet alleen binnen de western rassen.
vera schreef:Ik had die in het gras wel bij je gezien Blaze, maar had je ook die "clinic"?
Heb ik dan net gemist
vera schreef:Joehoe...het ging over pleasure-filmpjes...... dwalen we niet een beetje af?