piggeljay schreef:dat zijn de praktijken die pat parrelli en monty robberts ook toe passen als het nodig is.
Heb je het Parelli of Roberts het met je eigen ogen zien doen? Of zeggen zij ergens dat zij dat doen?
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
piggeljay schreef:dat zijn de praktijken die pat parrelli en monty robberts ook toe passen als het nodig is.
Adrienne schreef:Maar ik vraag me meer af wat de eigenaren met deze dieren hebben uitgespookt waardoor ze zo agressief en onhandelbaar worden dat er tot dit "laatste redmiddel" gegrepen moet worden om er nog wat van te kunnen maken.
Adrienne schreef:Zo'n paard wordt namelijk niet agressief geboren daar is iets mee uitgespookt wat niet door de beugel kan al voor het bij een trainer terecht komt.
storrum schreef:Wat je in het youtube filmpje ziet is geen trainingsmethode, maar een soort van "laatste redmiddel".
Maar het is denk ik een hele andere vorm van "neerleggen" dan waar topicstarter het over had.
crazycactus schreef:Het lijkt me idd dat spirit gewoon geen vertrouwen meer heeft. Misschien ook flink geraakt op zijn kruis met opstijgen?? Zoiets kan een jong paard vreselijk laten schrikken.
Volgens mij ben je idd op de goede weg, veel geduld en je komt een heel eind.
katchina schreef:@Splash:Zo te lezen ben jij er op de goede manier mee bezig!Je hebt het goede inzicht in dit paard Spirit.Laat je niet gek maken door brute methodes want zoals jij Spirit beschrijft,is hij heel gevoelig qua karakter en daar is op de meest mogelijke verkeerde manier mee omgegaan.Daardoor heeft dit paardje zulke angsten gekregen die heel moeilijk voor hem te overwinnen zijn.Nu maar hopen dat Spirit niet alleen vertrouwen in jou krijgt als ruiter,(want dat gaat je zeker lukken!) maar ook andere ruiters..
Nota bene,hoe kun je als trainer geen angst herkennen bij een jong groen paard?En er dan als een roofdier op gaan zitten en hem onderdrukken??Hoe banger kun je een paard nog maken