[WN] Verzekering en het dragen van een hoed in de klasse L1 en L2

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

PeterV

Re: Verzekering en het dragen van een hoed in de klasse L1 en L2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 14:22

foutje dit was een pm

roXXXYYY

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 14:57

Ik denk dat ze er vanuit gaan dat je in de L1 en L2 wel kunt rijden en wel zonder cap kunt.
Toch vind ik dat verzekeringsverhal maar verwarrend.
2 jaar terug ben ik van mijn paard gevallen tijdens een buitenrit. met mijn hoofd op het asfalt vanuit een galop.Zonder cap dus....
Ik was bewusteloos en had flink geheugenverlies.

Ik ben voor alle ziekenhuis kosten gewoon verzekerd geweest....
Ik denk dat de verzekeringsmaatschappijen het liever WEL hebben als je een cap op hebt, maar ze kunnen niks maken als je het NIET op hebt.
daar zijn geen officiele regels voor nog.

Op show vind ik het toch mooier als er met hoed gereden word. ondanks mijn val hoop ik niet dat de cap verplicht word.
Toestaan ben ik wel mee eens.
Ik vind dat we moeilijk doen, terwijl het helemaal niet moeilijk hoeft.

PeppySan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 15:36

roXXXYYY schreef:
Toch vind ik dat verzekeringsverhal maar verwarrend.
2 jaar terug ben ik van mijn paard gevallen tijdens een buitenrit. met mijn hoofd op het asfalt vanuit een galop.Zonder cap dus....
Ik was bewusteloos en had flink geheugenverlies.

Ik ben voor alle ziekenhuis kosten gewoon verzekerd geweest....
Ik denk dat de verzekeringsmaatschappijen het liever WEL hebben als je een cap op hebt, maar ze kunnen niks maken als je het NIET op hebt.
daar zijn geen officiele regels voor nog.

.

Natuurlijk ben je verzekerd en worden de kosten van medische zorg vergoed omdat een cap niet wettelijk verplicht is. En aangezien je op de openbare weg reed, had de verzekering niemand om de schuld op af te schuiven.
Maar, stel jouw ongeluk was in een binnenbak gebeurd bij een rijvereniging dan gaat jouw verzekering proberen om de rijvereniging aansprakelijk te stellen omdat het op hun terrein gebeurd is. De verzekering van die vereniging heeft als eis dat alle daar rijdende personen een cap op moeten. Dan is de rijvereniging in gebreke gebleven want ze hadden jou een cap op moeten laten zetten, of je moeten verzoeken te vertrekken. Dus krijgt de rijvereniging een schadeclaim. Had je wel een cap op, maar toch schade vergoed de verzekering van die vereniging die schade.

Ik organiseer een wedstrijd en heb voor die dag een aansprakelijkheidsverzekering. Valt iemand (met hoed) van het paard af zal de verzekeringsmaatschappij van die persoon waarschijnlijk proberen mij aansprakelijk te stellen aangezien ik het organiseer. Zelf betalen doen ze alleen als ze niet anders kunnen. Mijn verzekering heeft (nog)niet de eis dat deelnemers met cap rijden, dus zullen ze gewoon de schade vergoeden van die gevallen persoon.
Stelt mijn verzekering straks misschien verplicht dat alle deelnemers een cap dragen, dan ben ik dus niet verzekerd als een persoon met hoed valt en komen ze de kosten op mij , als organisator, verhalen. Dan kan ik letterlijk wel ophouden te bestaan, want de rest van mijn leven blijf ik betalen.

Dus het is niet zo dat jij als slachtoffer niet verzekerd bent, maar de organisatie waar je rijd aansprakelijk gesteld kan worden omdat de verzekering het als eis stelt.
De bedrijfsverzekering van Johanna stelt dus ten aller tijden een cap verplicht als ze op paard zit. Gebeurt er een ongeluk en ze zit zonder cap zullen de medische kosten ongetwijfeld vergoed worden door haar ziektekostenverzekering, maar de inkomstenverzekering dekt niet omdat die als eis hadden dat ze een cap droeg. Dus geen inkomen meer.

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 16:02

Na Peppy's verhaal ben ik nog meer ervan overtuigt dat dat verbod van hoed eraf moet.

En nee ik wil geen verplichting voor de ruiters in de L1 en L2, maar de vrijstelling dat ze hem MOGEN dragen.

@PV er is een mailtje onderweg naar je toe.

roXXXYYY

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 16:11

Of ze moeten ruiters in de L1 en L2 klasse die geen cap opwillen (en dat kan dan ook in de overige levels) vragen een handtekening te zetten, mocht er wat gebeuren is de organisatie niet aansprakelijk.

Op elk inschrijfformulier staat toch ook deelname op eigen risico?

Roos1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 16:22

Citaat:
Stelt mijn verzekering straks misschien verplicht dat alle deelnemers een cap dragen, dan ben ik dus niet verzekerd als een persoon met hoed valt en komen ze de kosten op mij , als organisator, verhalen. Dan kan ik letterlijk wel ophouden te bestaan, want de rest van mijn leven blijf ik betalen.

Bedoel je dan met organisator de vereniging die het organiseert? Of de eigenaar van de locatie? Of misschien de vereniging die eigenaar is van het terrein?

Gr.
Roos

4pleasure

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 16:38

Inderdaad het is zoals Peppysan het meldt! De ziektekosten zullen betaald worden echter de kosten voor het arbeidsongeschikt worden na val zonder cap die zullen niet uitgekeerd worden omdat zij daar de eis hebben gesteld dat Johanna ten alle tijden een cap moet dragen.

Ik ben voor dat het geen verplichting wordt maar dat men zelf moet kunnen kiezen wat of men wil!

johanna29

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-07 17:05

pwaaijer schreef:
Inderdaad het is zoals Peppysan het meldt! De ziektekosten zullen betaald worden echter de kosten voor het arbeidsongeschikt worden na val zonder cap die zullen niet uitgekeerd worden omdat zij daar de eis hebben gesteld dat Johanna ten alle tijden een cap moet dragen.

Ik ben voor dat het geen verplichting wordt maar dat men zelf moet kunnen kiezen wat of men wil!

Helemaal correct Patricia !!

Canis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 17:12

Ik vind ook dat een cap moet kunnen!
Het is nb je eigen veiligheid!!!

Ongeacht of je verzekering je denkt of niet... Het is eigenlijk van de zotte dat mensen niet kunnen kiezen voor hun eigen veiligheid, omdat men er vanuit gaat dat je op L1 & L2 niveau goed genoeg kunt rijden, zonder te vallen... Hoe zo en slecht argument! Ieder paard kan schrikken en oja wie kent deze niet: "Zelfs de beste ruiter komt wel eens te val." en hoe zat het ook al weer met "Het beste paard van stal...?"

Traditie is leuk, maar je gezondheid is veel belangrijker!
Ook ik kan 3/3 niet komen op de AV, maar misschien dat Anya en co de reacties op dit forum mee wil/kan nemen.

PeppySan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 17:20

Roos1 schreef:
Citaat:

Bedoel je dan met organisator de vereniging die het organiseert? Of de eigenaar van de locatie? Of misschien de vereniging die eigenaar is van het terrein?

Gr.
Roos

Ik persoonlijk als organisator van het evenement.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 17:29

Blaze schreef:
Vraag me alleen een ding af als een arbeidsongeschiktheids verzekering inderdaad de eis van een cap heeft (ook tijdens shows) hoe zit dat dan met de rest van onze profs zijn die heel onverantwoord bezig,of hebben ze genoeg geld om het op te kunnen vangen of hebben ze gewoon een verzekering die niet deze eis heeft??

De laatste keer dat deze vraag op de ALV voorgelegd werd aan de leden, werd 'ie notabene door een prof gesteld Blaze. Volgens mij bracht Sil het toen in. Helaas redde het verzoek het toen niet. De meesten vonden de traditie belangrijker dan het beschermen van hun hoofd. Voor wie een cap wilde werd zo'n link potje in een hoed aangeraden.
Waarschijnlijk was Sil ook een van de weinige pro's ter plekke die wat heeft om te beschermen? Haha!

roXXXYYY schreef:
Ik denk dat ze er vanuit gaan dat je in de L1 en L2 wel kunt rijden en wel zonder cap kunt.

Ik denk dat ik wel een redelijk L2-waardige ruiter ben maar ik loop inmiddels al weken met een gekneusde schouder omdat ik van m'n jonge paard afgepl**rd ben. Gelukkig had ik een cap op, want ik ben bepaald onzacht met het schot in aanraking gekomen. Had mij dit op een wedstrijd niet kunnen overkomen? Ik reed in m'n "eigen" binnenbak op mijn eigen jonge beest waar ik altijd op rij, er gebeurde niks bijzonders.... Straks op vreemd terrein (eens moet de eerste keer zijn...) is die kans statistisch gezien natuurlijk nog vele malen groter...
(en jaaaaaa voor iedereen die me nu gaat vertellen dat ik met m'n jonge beest L3 mag starten en ik dan dus een cap op mag, dat weet ik).

Een cap is inderdaad minder mooi dan een mooie westernhoed. Maar zeg eens eerlijk... hoe goed staat zo'n rolstoel (of worst case... een eikenhouten timmerwerk) je eigenlijk?

Vrijgeven die keuze!

Rob_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 17:34

Ik zie dat een lobby op gang wordt gezet om stemmen van mensen die niet naar de ALV gaan en toch hun stem willen geven .

Dat is een goed initiatief.
Ik doe mee.

Dus mensen die niet kunnen komen en TEGEN de regel verandering zijn (keuze vrijheid in wel of geen cap)
Kunnen op onderstaand e-mail adres een formulier aanvragen die ondertekend terug gestuurd kan worden (digitale handtekening of ingescand).
Ik zal dan zorgen dat hun stem wordt uitgebracht.

info@hotton.nl

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 17:39

Is dat alleen voor mensen die tegen Cap zijn?? (had email al gestuurd en ga nu pas goed lezen.. Bloos )

johanna29

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-07 17:47

Blaze schreef:
Ik zie dat een lobby op gang wordt gezet om stemmen van mensen die niet naar de ALV gaan en toch hun stem willen geven .

Dat is een goed initiatief.
Ik doe mee.

Dus mensen die niet kunnen komen en TEGEN de regel verandering zijn (keuze vrijheid in wel of geen cap)
Kunnen op onderstaand e-mail adres een formulier aanvragen die ondertekend terug gestuurd kan worden (digitale handtekening of ingescand).
Ik zal dan zorgen dat hun stem wordt uitgebracht.

info@hotton.nl

Emmm, volgens mij gaat het niet zo zeer om het voor of tegen zijn van de cap maar meer om de mogelijkheid te hebben zelf te mogen kiezen. Knipoog

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 17:58

@Johanna goed gelezen hoor, maar Blaze is tegen een regelsverandering Dromen

Gaat nu maar bezig een formulier te maken die het vrij geeft een cap te dragen Haha! Knipoog
nog een monumentje geduld dus.

Rob_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 18:01

johanna29 schreef:
Emmm, volgens mij gaat het niet zo zeer om het voor of tegen zijn van de cap maar meer om de mogelijkheid te hebben zelf te mogen kiezen. Knipoog

Dat staat er toch keuze vrijheid om wel of niet een cap te dragen.

Dus ben je tegen een verandering(dwz handhaven de regel: L1 en L2 hoed verplicht) en kun je niet verschijnen op de ALV wil ik je stem wel uitbrengen.

johanna29

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-07 18:14

Blaze, je moet eens duidelijk zijn en zeggen/schrijven wat je bedoelt dan berijpt dit blondje het ook!!

Maaaaar hoe zit dat nu met met het stemmen??? Als ik tegen het capverhaal stem, stem ik dan ook tegen de nieuwe regels????????

met vr.gr. johanna

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 18:21

Als je stemt over het totaal aan regels wel, dan valt de cap-regel daar ook binnen.
Komt elke regel apart ter stemming dan kun je dus kiezen.

johanna29

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-07 18:23

Dan lijkt het mij heeeeel verstandig om ELKE REGEL apart in stemming te brengen omdat er in de nieuwe regels ook een heleboel goed dingen zitten!!!

met vr.gr. johanna

Rob_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 18:25

Nouja het cap verhaal zal eerst als voorstel moeten worden aangedragen bij de wran.
Dan wordt het op de agenda van de ALV gezet (of dat nu nog kan weet Anya wel denk ik)
En dan zou er eventueel een stemming gehouden kunnen worden op de ALV.

Het heeft verder weing te maken met de rest van de regels.

Dus voor alle duidelijkheid
Ik ben tegen een regelverandering dus voor behoud van de regel dat L1 en L2 een hoed verplichting heeft.
Denk je er ook zo over dan wil ik je stem wel inbrengen als je niet op de ALV kunt verschijnen.
Dit kan dmv een machtiging die je op info@hotton.nl kunt aanvragen.

Rob_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 18:28

DubbelDun schreef:
Als je stemt over het totaal aan regels wel, dan valt de cap-regel daar ook binnen.
Komt elke regel apart ter stemming dan kun je dus kiezen.

Al zouden de nieuwe regels niet doorgaan dan gaat men gewoon door met de oude en daar staat hetzelfde in als in de nieuwe aangaande de cap(regel 400).

johanna29

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-07 18:35

Bij deze wil ik het toch niet onbelangrijke cap verhaal gaag op de agenda geplaatst zien worden. Zo kan een ieder nu duidelijk zijn meening kenbaar maken!

met vr.gr. johanna
Laatst bijgewerkt door johanna29 op 26-02-07 18:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Rob_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 18:46

johanna29 schreef:
Bij deze wil ik het toch niet onbelangrijke cap verhaal gaag op de geplaatst zien worden. Zo kan een ieder nu duidelijk zijn meening kenbaar maken!

met vr.gr. johanna

Ik denk niet dat dat via Bokt kan.
Hoe het wel moet zou ik niet weten eigenlijk.
Anyaaaaaaaaaaaaa!!!!!

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 18:47

Eh niet via bokt.
Johanna kan dat via een brief aan het bestuur inbrengen.

Rob_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 18:50

rina schreef:
@Johanna goed gelezen hoor, maar Blaze is tegen een regelsverandering Dromen

leuke smily Knipoog
Of ik nu voor of tegen ben en of men dat nu slaapverwekkend vind is eigenlijk niet belangrijk.
Er zijn mensen voor en er zijn mensen tegen dat is nu eenmaal het geval.En een ieder mag zijn stem uitbrengen.
Een voordeel heb ik als tegenstander wel,in principe is het een win win situatie.
Komt de cap keuze er door heen dan mag ik toch met hoed rijden en komt de regel er niet door heen dan ook Cool