[WN] western en dressuur in horse and co

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

_Linda

Re: western en dressuur in horse and co

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-07 13:42

Ik ga het ook kijken, ofja opnemen.
Ben benieuwd, wel fijn dat de westernsport zo wat meer bekendheid en hopelijk ook wat meer begrip krijgt (dus niet alleen "cowboytje rijden" wat ik laatst te horen kreeg Knipoog ).

storrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-07 16:21

Nou, was weer geweldig..... Clown

titan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-07 16:23

Leek net of de uitzending heel kort was,,
Had er even iets meer van verwacht.
(leek de vorige keren langer,maar zal wel aan mij liggen:P)

Frosti4

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-07 16:25

heb het gemist!!! Boos! morgen herhaling kijken...

vrolijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-07 16:33

nou zeg dat stelde ook weinig voor Verdrietig

yyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-07 16:37

vond er eigenlijk geen reet aan deze aflevering tis altijd het zelfde.

die vrouw die een paard zocht> er kon volgens mij niks geen spontaans af:daar moet ik nog veel aan werken... er bestaat geen paard waar je niets aan hoeft te doen. ik vond het niet echt een paardenmens. sorry als ik mensen beledig...

komt er ook nog een x iets van NH ?

Jolande

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-07 16:37

Nou MijnElmo, je hebt er weinig aan gemist. Het duurde misschien 3 minuten dat het westernrijden in beeld kwam. Doel was de overeenkomsten te tonen, maar volgens mij is het ze gelukt net de verschillen te laten zien Clown Vond het enorm afgeraffeld, je kon goed merken dat er stevig in geknipt is in de opnamen. Hierdoor viel alle toelichting in het niet. Het sprong van de hak op de tak, de stop was nauwelijks geweest of het ging al over galopswissels. Ook dat dressuurmeisje was nauwelijks in beeld voor de verschillen. Vind het ook een beetje vreemd dat ze alles in totaal max. 20 minuten proberen te proppen. En dan nog, waarom een heel programma over iemand die een paard koopt en moet kiezen uit drie paarden die iemand anders heeft uitgekozen. De kans dat daar het paard tussen zit dat je zoekt is al nihiel. Kortom, ik vind het een slecht gemaakt programma. Haha!

Frosti4

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-07 16:40

Jolande schreef:
Nou MijnElmo, je hebt er weinig aan gemist. Het duurde misschien 3 minuten dat het westernrijden in beeld kwam. Doel was de overeenkomsten te tonen, maar volgens mij is het ze gelukt net de verschillen te laten zien Clown Vond het enorm afgeraffeld, je kon goed merken dat er stevig in geknipt is in de opnamen. Hierdoor viel alle toelichting in het niet. Het sprong van de hak op de tak, de stop was nauwelijks geweest of het ging al over galopswissels. Ook dat dressuurmeisje was nauwelijks in beeld voor de verschillen. Vind het ook een beetje vreemd dat ze alles in totaal max. 20 minuten proberen te proppen. Kortom, ik vind het een slecht gemaakt programma. Haha!

he wat jammer nou!!! Boos! maar ga het toch kijken morgen. Bloos en 20 min is idd te kort om verschillende dingen duidelijk uit te leggen...

lovelynutia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-07 16:41

ik heb deze aflevering al eens gezien?

Jolande

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-07 16:52

mijnelmo schreef:
he wat jammer nou!!! Boos! maar ga het toch kijken morgen. Bloos en 20 min is idd te kort om verschillende dingen duidelijk uit te leggen...

Die 20 minuten gingen dus niet over western en dressuur he, dat was maar een 3-tal minuten. Ik had verwacht dat na de pauze nog wel wat zou komen, maar de rest gaat over wel paard geschikt is voor die ruiter die er een zocht. Die ik overigens niet echt enthousiast vond overkomen bij geen van drie de paarden. Haha!

Citaat:
ik heb deze aflevering al eens gezien?

Dat kan niet, want het is pas een kleine maand terug opgenomen.

edit: op zich wel grappig, ik zag net op een bokt forum van dressuurruiters die het programma gekeken hebben en het helemaal een te gek programma vinden. Toch wel apart.

Elles

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-07 19:55

Drie hele minuten, Jolande? Wij hebben met ogen op steeltjes zitten kijken, maar wij kwamen niet verder dan 2 x 20 seconden Clown
Jammer... ik was heel benieuwd wat ze over die overeenkomsten zouden kunnen melden Knipoog Maar we hadden net zo goed nog even lekker een kwartiertje langer kunnen rijden, maar we wilden op tijd bij de TV zijn hiervoor Haha!

Margrietjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-07 20:07

Ik vind het een leuk programma om naar te kijken, als ik op mijn zondag middag echt niets te doen heb Knipoog

En was wel blij verrast dat ze nu eens een keer op tv er wel bij vertellen dat de reining slechts 1 onderdeel is van de hele westernsport. Want in mijn omgeving denken toch nog heel veel engelse ruiters dat elk westernpaard een racemonster moet zijn en dat het alleen maar hard gaat. Haha!

Jolande

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-07 23:54

Wat ik ook erg jammer vond was die opmerking aan het eind van die 2 x 20 seconden over dat gat in de bodem na het spinnen. Het is toch al moeilijk een goede plek te vinden en ik heb zelfs mensen van dressuurstallen geadviseerd om te kijken om te zien wat westernrijden inhoud. Drie keer raden wat ze zullen onthouden Scheve mond Dus hier was ik ook errruug blij mee.

_Linda

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 11:02

nou, dat was niet de moeite waard om te kijken. Het was erop en het was er al weer vanaf, dacht dat er later in de uitzending nog meer zou komen, maar dat stukje bleek het al te zijn... Rolleyes

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 15:35

ik heb het ook gezien, speciaal de video ingesteld, had mn tijd wel beter kunnen besteden...
stelde inderdaad niet veel voor, dat halthouden van dat dressuurpaard leek overigens nergens op, dan was de stop van Rieki beter Lachen
twee keer knipperen en het was al weer voorbij.

Frosti4

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 15:37

is ook niet een heeeeeeeeeele fijne bodem om op te stoppen vind je wel?

Jolande

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 16:31

Je kunt inderdaad zien dat de bodem niet geschikt is voor een stop. Hij was denk ik te nat Haha!

Redneck

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 16:52

...of een Achterberg bodem....ook funest voor stops.

Van mij had het ook wat uitgebreider gemogen. Maar misschien gaan ze er volgende week nog mee verder? Zou leuk zijn. Gewoon elke week een klein stukje.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 22:08

Het stuk met Ricky was slecht in elkaar gezet of voor op tv gemonteerd iig. Maar ik denk dat dat toch echt weer onwetendheid is. Daarnaast is dit volgens mij puur een programma van sponsors die denken in samnwerking met Anky iets leuks te hebben. Veel jonge meiden zullen echt wel hun ogen uitkijken.

Morning

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 13:17

Ik vind het best een leuk programma. Met het western programma had ik het 2e paard Troy gekozen , vond ik echt een prachtig paard , maar ik ben niet thuis in de western wereld , dus lijkt me niet zo goed ideetje.

Jolande

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 13:36

morning schreef:
Ik vind het best een leuk programma. Met het western programma had ik het 2e paard Troy gekozen , vond ik echt een prachtig paard , maar ik ben niet thuis in de western wereld , dus lijkt me niet zo goed ideetje

Good Morning! Dan is nu helemaal duidelijk dat het dus niet duidelijk is wat het doel was van het laten zien van westernrijden naast dressuur.
Het ging niet over de bouw of uiterlijk van het paard of wie was het beste maar om de rijstijl.........

Jolande

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 13:37

Dubbele post.

Margee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 13:55

Er wordt trouwens met geld gesmeten alsof het niets is. De prijzen van die paarden!!!
Even leuk een middagje shoppen.....

Margrietjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 19:15

Ja er wordt mischien wel met geld gesmeten, maar wat zou jij doen als je dat geld had liggen voor een paardje, ik wist het wel. Al zou ik niet de hulp van Anky inschakelen, maar gewoon met hulp van mijn instructrice of iemand anders met een profesionele kijk lekker zelf op zoek gaan.

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-07 23:34

Margrietjuh schreef:
Ja er wordt mischien wel met geld gesmeten, maar wat zou jij doen als je dat geld had liggen voor een paardje, ik wist het wel. Al zou ik niet de hulp van Anky inschakelen, maar gewoon met hulp van mijn instructrice of iemand anders met een profesionele kijk lekker zelf op zoek gaan.

Maar dan kom je niet op tv Clown