[WN] Stokmaat

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Cassidy

Re: Stokmaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-07 14:31

Ik ben zelf niet zo groot, dus 1.50m vind ik dan wel max. Geef dan wel de voorkeur aan een tussenmaar breed paard, echt rank hoeft van mij niet, maar een tank ook niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-07 18:21

Anya schreef:
Debo schreef:
Vinden jullie stokmaat belangrijk bij een westernpaard? Heb je liever een groter of een kleiner maatje, of maakt het je niet uit?

Ik heb het liefst zo groot mogelijk Pling . Beetje nadeel voor de trail dat wel Ja

Dan zit je iig goed met whiz. *LOL*

HCRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 19:49

ik heb een kruising Tinker Quarter. Ik had gehoopt dat hij onder de 1.50 zou blijven maar hij is nu al doorgeschoten naar 1.55 (heb hem zelf gefokt) Ik wil graag reining en trail wedstrijden rijden. Hij doet het super hoor en ik zou voor geen goud een ander paard willen. Maar hij had iets kleiner mogen zijn (ben ook een ukkie)
We zien gewoon wel hoe ver we komen tot nu toe gaat het heel goed

Arizona

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 19:53

Mijn merrie (1/4 Arabier - 3/4 Quarter) is ongeveer 1.53, ze zal nog iets groeien denk ik.
Maar ik had niet verwacht dat ze zo groot zou worden.
Maakt mij niet uit, zelf ben ik 1.78 en ik ben niet echt gericht bezig met een bepaalde tak van de westernsport, ik doe alles wat we leuk vinden.

Monnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 20:30

Boldly schreef:
Monnik schreef:
Mijn vorige Quarter was 1.52 en reining gefokt. Mijn huidige Quarter is 1.58 en pleasure/hunter gefokt. Maar ze kan ook best stoppen. Reining is niet mijn ding, dus vraag ik dat verder niet van haar. Ben wel net begonnen met de trailoefeningen en daar komt ze best mee uit de voeten. Pleasure gaat ook goed.

De vader van Jaqie is toch Really Rugged Kid? Dat is toch ook een reiner...? Vandaar dat zo ook kan stoppen Haha!

Klopt helemaal. Maar dat vertellen we haar niet, want stel je voor dat ze een andere kant van de westernsport op wil dan ik Knipoog.

Boldly

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 22:09

Haha! Stil houden dan maar dus... Ze kent haar vader vast niet... Knipoog En haar moeder heeft vast ook weinig over hem verteld en zelfs misschien nooit gezien... Lang leve KI Haha!

Monnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 22:26

Uuuuh ja dat weet ik eigenlijk niet, of het KI of puur natuur was Knipoog Anyway is het een paardje geworden met een stokmaat die helemaal bij mij past (om maar even on topic te blijven Pling).

CherokeeChum

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 22:38

Heb zelf een paint van 1.59 waar ik vrolijk reining meerijd.
Gaat goed,ligt er ook aan hoe atletisch je paard is fysiek en men
taal Cool

Jester

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 13:25

Wij hebben 1 americaanse appie van 1.59 (ben zelf 1.70m) en een appie zonder papieren van 1.63 (mijn man is 1.89). Mijn "kleine" appie is wel wendbaarder dan de ap van mijn man, maar in de trail is de ap zonder papieren super voorzichtig. Dat kan ik van de "echte" ap niet zeggen. Hij is gewoon veel lomper. Regelmatig wint mijn man dan ook met zijn (voor western begrippen) grote paard. We rijden in de amateurklasse bij de Wran, dus tegen allerlei mogelijke rassen. Buiten de grote/bouw om, ligt het ook aan het karakter van het paard of je er wel of niet mee kunt scoren. Wij trainen all round en starten dan ook in diverse onderdelen, waarbij we vaak leuk meekomen. Het belangrijkste voor ons is echter een goede proef rijden en vooral lol hebben.

Veel succes.

Monique