[WN] Welke trainer heeft jou paard ingereden

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

timokyana

Re: Welke trainer heeft jou paard ingereden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 10:11

@mac: hoe heb je dat aangepakt dan?Kreeg je al les op deze methode, ben benieuwd.Ken het ook niet.

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 10:20

John Lyons is een Amerikaanse trainer, zie www.johnlyons.com . Hij heeft de Riding Manual uitgebracht waarin alles tot in het kleinste detail stap voor stap wordt uitgelegd. Elke les staat ook op DVD. Als je een goed idee wilt krijgen van hoe hij jonge paarden inrijdt, dan is zijn DVD The Best Start For The Unbroke Horse een aanrader.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 10:23

Overigens, ALS ik een jong paard weg zou moeten/willen brengen om aan te rijden of bepaalde basis in te brengen, dan zou het naar Mehlika Nowak zijn. Dat is tot nu toe de enige pro (buiten Chris natuurlijk) die ik dat in handen zou willen geven.
Heel rustig maar consequent met de paarden, kijkt en luistert goed, en zeer betrouwbaar naar zowel paard als eigenaar. Kan ik aanraden.

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 10:25

ik heb zelf mijn paard ingereden, met behulp van mijn trainster Lilian Pleunis. mijn paard staat op haar fokstal (geen pensionstal) dus t is logisch dat ze me geholpen heeft..

SeBart

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 10:31

Ik ben zelf begonnen met mijn merrie in te rijden, maar na een keer in de ambulance gelegen te hebben, moest ik van paps op zoek naar een africhtingsstal. Verschillende gebeld en gezegd wat ze deed, niemand wilde haar aannemen.......ze was veel te gevaarlijk.
Toen kreeg ik het adres van Gert van den Hof in Slagharen, en hij wilde het wel proberen. Ze is daar gekomen en de eerste week kon hij de stal niet in, ze sloeg hem er met alle vier haar benen de stal uit. Na 2weken ben ik gaan kijken en toen kon ze stap draf en galop. Echt puur de basis omdat ikzelf graag de rest wilde aanleren.
Toen ze na 2weken terug kwam heb ik intensief les genomen en er heel hard aangewerkt. Wat resulteert dat ik nu een geweldige merrie heb.

lytse2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 10:46

Ik en mijn zusje hebben onze merrie zelf ingereden. We hebben er zelf voor gekozen omdat ooit de eerste keer moet zijn. Met hulp van een instructeur die zelf al veel paarden heeft beleerd gaat het steeds beter. Er is tegen ons gezegd dat het allemaal wel langer gaat duren maar dat maakt ons niets uit. We willen vooral recreatief gaan rijden en dat kan nu al lekker. Ze is nu half jaar onder het zadel. Het gaat echt super. We hebben haar vertrouwen gewonnen en ze heeft moeite met andere mensen ze is redelijk eenkennig. Bij ons is ze super braaf en weet ze haar grenzen maar bij andere kan ze heel eigenwijs zijn.

Ik vind dat je met goede begeleiding best zelf je paard in kan rijden. Maar dan moet je wel genoeg ervaring hebben met rijden dus niet heel jong zijn en net een jaarjte rijden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 10:50

Zomaar even een opmerkinkje tussendoor, maar heeft iedereen nog steeds door dat we op het WESTERNforum zitten? Knipoog

Jester

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 11:30

Ook ik heb mijn paarden zelf ingereden, maar met behulp van Chris Knol. OK dan! Hij woonde toen nog in Sassenheim en is helaas verhuisd naar Duitsland Huilen (heb nu wel natuurlijk een fantastische vakantieplek). Regelmatig (een paar keer per jaar) trainen we daar een klein weekje.

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 12:23

Mijn paard is eerst door een penny-grietje "engels" ingereden en daarna terecht gekomen bij een "western-trainer" die de schade alleen maar groter heeft gemaakt. Ik geloof niet dat deze "trainer" nog veel werk heeft, maar hij heeft (hier in de regio) wel enige bekendheid. Ik pluk 13 jaar later nog steeds de vruchten van zijn methodes Boos!
Onze welsh cob rijden we in samenwerking met een goede juf in (niet specifiek western) en mettertijd zal hij verder doorgereden worden door ons onder leiding van onze andere juf (wel westernhoek, maar geen hokjestype).

esther27

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 13:32

ik heb mijn paardje toendertijd ook zelf zadelmak gemaakt en inhgereden,toen ze eenmaal de basisbeginselen wist,kreeg ik priveles van Willem Odendaal en maakten we haar klaar voor de wedstrijden. Wat goed heeft uitgepakt...ben blij dat ik het grootste gedeelte allemaal zelf gedaan had,want het is een schat van een paardje geworden.

901823

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 13:36

Heb m zelf ingereden, ben nu bezig met de pony van een kennis. Gaat super, bij alle 2.

Tempus_Fugit

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 13:38

Ik heb m'n eerste paard samen met mn oom (toen eigenaar) ingereden onder zadel (heeft eerst altijd in 2span gelopen). Ik ging er op zitten en reed er mee weg.

m'n tweede paard (andere paard van 2 span) heb ik precies hetzelfde gedaan als met mn eerste paard (alleen zonder m'n oom Verdrietig ), daar stapt ik ook zo op en reed er mee weg.

Zondebokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 13:42

Mijn paardje is ingereden bij de handelstal war ik er vandaan heb...ze was toen 3 maanden zadelmak . Verder heb ik er zelf ingereden was nog erg groen.

Ik heb haar nu iets meer als een jaar ze is nu 5 en ben afgelopen mei met wedstrijden begonnen rij nu L1....opzich gaat het wel goed maar ze is nog te dwars Bloos

Wil haar binnenkort bij patrick vd meer brengen zodat ze iets meer doorgetraind kan worden heeft ze wel nodig nu....volgens mn instructriese kan ik het ook zelf maar wil toch graag weten wat hij er van denkt en vind Lachen

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 13:43

Hallo jongens dit is de WESTERN-afdeling !!!

budweiser

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 14:35

Onze painhengst is begin dit jaar ingereden door Bo Kasbergen.
Wij zijn echt waanzinnig te spreken over zijn manier van inrijden en zeker over de resultaten.
Zowel voor het paard als voor ons weer zeer leerzaam.

Chex gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst!

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 17:11

sorry had het niet gezien!! *schaam*

HCRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 17:23

ik heb mijn paard zelf zadelmak gemaakt. Toen het eerste werk bij John en Monya Erb van het Balingerhof.
Maar omdat ik verder wil in de sport heb ik hem echt uit handen gegeven aan Esther de Vries in Heeg (Friesland). Eerst hebben we allebei kennis met haar gemaakt en op alle fronten klikte het goed.
zowel tussen haar en en als haar en mijn Spirit,.
Ik heb dit gedaan omdat ik tekort ervaring heb met het echte basis westenwerk en de basis voor de reining wilde ik hem goed meegeven zonder dat ik er steeds eerst met een hoop gepriegel en gepruts aan zou zitten.
Hij is er 3 maanden geweest en uiteraard niet klaar maar ik wilde hem weer meenemen. Zoveel mogelijk blijven lessen (we zitten toch dik 1.5 uur bij elkaar vandaan dus kost bijna een hele dag ) ik ben zo blij dat ik het gedaan heb. Hij doet het super. In februarie gaat hij er weer voor en paar weken heen weer een stapje verder zowel hij als ik en dan kan ik onder begeleiding van Eshter weer nieuwe dingen leren.
Ik ben zeer blij met Esther!

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 17:58

Mijn aparte kanjer is ingereden door Karel Bauer, het duurde even maar dat heb ik er graag voor over gehad, helemaal toppie!

Axel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 20:02

Hoi,

Ik heb mijn Haflinger ruin Axel 3 maanden uitbesteed toen hij 3 jaar was bij Peter en Lita Simons. Ik heb daar absoluut geen moment spijt van gehad ! Als de basis er dan eenmaal goed in zit, kun je verder.

Groetjes
Yvonne

10y

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-06 01:35

Vroegah, reed ik mijn paardjes zelf in en kan dat niet meer. Mehlika en Barry hebben het nu overgenomen, rijden een paard in, 2 worden weer na lange tijd opnieuw opgebouwd en de rest wordt weer vanaf het begin gecorrigeerd, beginnend bij de basis, zodat alles weer goed komt. Heel veel voordeel want ze komen aan huis, zelfs onder alle weersomstandigheden. OK dan!

Margee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-06 07:30

Sonja schreef:
Overigens, ALS ik een jong paard weg zou moeten/willen brengen om aan te rijden of bepaalde basis in te brengen, dan zou het naar Mehlika Nowak zijn. Dat is tot nu toe de enige pro (buiten Chris natuurlijk) die ik dat in handen zou willen geven.
Heel rustig maar consequent met de paarden, kijkt en luistert goed, en zeer betrouwbaar naar zowel paard als eigenaar. Kan ik aanraden.

Kan ik door ervaring beamen!!!
We waren zelf begonnen met Charly maar door een ongelukje van mijzelf (niet door paarden!) deze zomer ging dat niet meer. Ze is toen naar Zuidwolde gegaan en daar onder zadel gebracht. Mijn dochter heeft er zelfs een weekje gelogeerd en les gekregen. Mehlika zei van zichzelf dat ze "niet zo'n vlotte was" waarmee ze bedoelde dat ze niets overhaast doet en dat vind ik de juiste methode.
Nu heb ik zelf les aan huis waarbij ik er vanuit ga dat mijn paard nog steeds een kind is, dus rustig aan, en we zijn nog steeds blij dat we het uit handen hebben gegeven.

dropje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-06 10:31

Ik heb mijn Paintmeisje zelf zadelmak gemaakt en ingereden, natuurlijk met behulp van mijn instructrice en mijn man. Toen we haar kochten kwam ze echt zo van de prairie af; zelfs witte strepen op de weg vond ze heel apart! Mijn man heeft eerst ruim een jaar met haar gewandeld en alles laten zien wat maar op hun weg kwam; vrachtwagens, trekkers, containers, noem maar op!
Later naar het strand gewandeld, een geweldige ervaring! Ooit een 3-jarige van verbazing op haar kont zien gaan zitten, omdat de golfjes op haar afrolden Clown ? Schitterend!
Toen heel rustig (volgens een artikel wat vroeger ooit eens in de Hoefslag heeft gestaan) bekend gemaakt met zadel, stap, draf, galop, ho enz.enz, ze noemden het "Sacking Out" of iets dergelijks. Met jassen enzo wapperen net zo lang tot het heel gewoon was dat we met zn 2en onder een stuk plastic stonden Knipoog . Toen ben ik er eigelijk gewoon rustig opgestapt, ze keek eens omhoog en dacht: O, kan dat ook? Vol vertrouwen liep ze met de baas mee de weg af, en het vrouwtje zat lekker op haar rug met tranen in dr ogen.. geweldig paard!
Later met een vertrouwd ouder paard lekker naar buiten, het strand ligt hier 10 minuten vandaan, daar heeft ze leren galopperen, want daar had ze wat moeite mee met die lange stelten en op het strand kan ze lekker rechtuit Muziek! . Wie weet, als we ooit nog eens een jong paardje aanschaffen, willen we het zeker weer zo doen, maar het is per paard verschillend en natuurlijk spreekt ook je eigen ervaring mee! Het is alleen maar verstandig om je paard naar een goede trainer te brengen als je niet 100% overtuigd bent dat je het zelf kan!

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-06 11:11

Altijd zelf gedaan maar als ik het zou laten doen: Mireille van Soldt in Amersfoort!

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-06 13:58

Mijn eerste paard heb ik laten beleren door Michel Sandijck, heeftie heel netjes gedaan. Stap, draf, galop en een stuur en de rest kon ik volgens Michel zelf wel. Uiteraard heb ik dat onder begeleiding gedaan. 2 keer in de week les.

Mijn huidige Paint was al zadelmak en bereden toen hij bij ons kwam. Die had wel wat correctie nodig, dat heb ik allemaal zelf gedaan.

Ik heb redelijk wat paarden ingereden, maar als ik nu weer een jong paard zou kopen, dan maakt Brigitte van de Sylvester Ranch hem/haar zadelmak en de rest doe ik weer zelf.

Frosti4

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-06 21:13

na een paar weken zelf gereden te hebben heb ik mijn paardje naar rieky young in vorstenbosch gebracht. waanzinnig hoe goed hij het daar oppakte! Knipoog gister hebben we een jaarling gekocht en ook die gaat over een 1,5 jaar weer richting rieky! ze komt 1 x per maand clinic geven bij ons op stal en 1 x per maand ga ik bij haar op stal lessen. wij kijken er bij ons op stal met heel veeeeeel zin naar uit dat ze weer komt. Haha! echt een wereldwijf die super kan rijden! OK dan! riek je bent een toppertje! Knipoog