Och, je moet het allemaal niet te serieus nemen toch? T is voor de meeste mensen toch hobby...
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Cer schreef:Hilarisch topic...

superpony schreef:Ik heb een quarter gehad met mooi papier, maar heb al jaren een New Forest die ik beter vindt dan menig quarter en daar ben ik niet de enige in.
Ja, das een afweging die we blijkbaar voor de sport en de paardjes overhebben
stomme is
Shotime schreef:wilde ik even kwijt, niet iedereen met quarters is rijk, sommigen zijn een beetje gek
Hey, waar is de topicstarter nou gebleven?
:D:D:D:D
wat een leuk topic weer

Mannie schreef:Mijn ruin van 10 jaar speelt een spelletje met mij.
Ik heb hem al heel lang en hij is altijd wat flegtmatiek geweest.
Het wordt nu steeds erger. Als ik been geef, reageert hij nauwelijks, of hij moet er erg lang over denken voor hij reageert.
Als ik met sporen rijd is de reactie iets beter, maar ik moet dan wel regelmatig even aanprikken.
Als ik met zweep rijd is er op het moment dat ik hem pak een supergoede reactie (hij kan het dus wel!!!) en dat zwakt heel snel af.
Als ik hem dan een beste oplawaai verkoop (zweep omdraaien en een beste mep) gaat het weer even goed. Maar dit wil ik niet. Ik wil niet telkens mijn paard in elkaar hoeven slaan.
Van mijn instructie moet ik maar scherpere sporen aantrekken, maar dit vind ik geen oplossing.
Als hij iets eng vind aan de kant van de bak lijkt het wel een gifkikker, zo gek kan hij dan doen, dus energie is er wel.
Medisch is er niets mis met hem, de DA is nog niet zo lang geleden geweest voor dit probleem en hij kon niets vinden. Hij heeft ook het zadel bekeken en die was goed.
Het werk is gevarieerd, dressuur, sprongetje, balkjes, buitenritje, longeren.
Ik weet het niet meer, iemand tips?

nielsd schreef:...om dan maar niet te spreken over de bixie proeven. Dat is de laagste klasse en er zijn proeven die geneens galop bevatten. Nou dan kan je en een sport niet serieus noemen
Gr niels
neigingen van!
Wranglerbutt schreef:Hey, waar is de topicstarter nou gebleven?
Mayflower schreef:<knip>
Dit moest ik toch even rechtzetten voor mijn gevoel, verder meng ik mij niet in dit soort discussies, krijg ik![]()
neigingen van!
Anya schreef:Even een door Mannie gestart ander topicMannie schreef:Mijn ruin van 10 jaar speelt een spelletje met mij.
Ik heb hem al heel lang en hij is altijd wat flegtmatiek geweest.
Het wordt nu steeds erger. Als ik been geef, reageert hij nauwelijks, of hij moet er erg lang over denken voor hij reageert.
Als ik met sporen rijd is de reactie iets beter, maar ik moet dan wel regelmatig even aanprikken.
Als ik met zweep rijd is er op het moment dat ik hem pak een supergoede reactie (hij kan het dus wel!!!) en dat zwakt heel snel af.
Als ik hem dan een beste oplawaai verkoop (zweep omdraaien en een beste mep) gaat het weer even goed. Maar dit wil ik niet. Ik wil niet telkens mijn paard in elkaar hoeven slaan.
Van mijn instructie moet ik maar scherpere sporen aantrekken, maar dit vind ik geen oplossing.
Als hij iets eng vind aan de kant van de bak lijkt het wel een gifkikker, zo gek kan hij dan doen, dus energie is er wel.
Medisch is er niets mis met hem, de DA is nog niet zo lang geleden geweest voor dit probleem en hij kon niets vinden. Hij heeft ook het zadel bekeken en die was goed.
Het werk is gevarieerd, dressuur, sprongetje, balkjes, buitenritje, longeren.
Ik weet het niet meer, iemand tips?
Mayflower schreef:nielsd schreef:...om dan maar niet te spreken over de bixie proeven. Dat is de laagste klasse en er zijn proeven die geneens galop bevatten. Nou dan kan je en een sport niet serieus noemen
Gr [***]
Jij ook even nadenken voor dat je iets schrijft. Bixie proeven zijn speciaal voor kinderen van 6 t/m 12 jaar, die net beginnen met rijden. Daarom zit er ook geen galop in. Net zoiets als de walk and jog klasses dus. Dit houdt mijns inziens in dat de sport (zowel engels als western) wel degelijk serieus te noemen is, anders zouden ze niet speciale klassen voor kinderen ontwikkelen!
Dit moest ik toch even rechtzetten voor mijn gevoel, verder meng ik mij niet in dit soort discussies, krijg ik![]()
neigingen van!