[WN] Extreme Cowboy Race serie 3

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

spatter

Re: Extreme Cowboy Race serie 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 11:42

dat lijkt me echt heel leuk om te doen
zet die datum alvast in mijn agenda

pimmela

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 16:06

ziet er geweldig uit. lijkt me erg leuk om te doen.

Signe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 18:30

Oh oh! OH Volgens mij ligt dit helemaal in ons straatje, ik kijk al steeds braaf elke aflevering op horsecity met mijn trage kompoetertje.. Oi Vreugde!

Waar ligt eersel?

Ai zie ik dat goed? onder eindhoven?? Pfff.. da is wel een eindje weg zeg.

HCRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 19:01

LEUK! heb dit jaar voor het eerst TREC gedaan en dat ging echt super voor de eerste keer

Ik zet het zeker in mijn agenda Yeehaa

pimmela

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 21:50

dapperdier schreef:
Oh oh! OH Volgens mij ligt dit helemaal in ons straatje, ik kijk al steeds braaf elke aflevering op horsecity met mijn trage kompoetertje.. Oi Vreugde!

Waar ligt eersel?

Ai zie ik dat goed? onder eindhoven?? Pfff.. da is wel een eindje weg zeg.

eersel, ligt idd onder eindhoven.

Bloos ik lees dus nu pas dat er een Extreme Cowboy Race in eersel zal worden gehoude, superrrrrrrrrrrrrrrr.
eindelijk een keer iets vlak bij de deur. Afgod
ik ga het ook alvast in mijn agenda noteren, hopelijk blijft die dag vrij voor mij en dan ben ik zeker van de partij.
al mensen tegen die tijd nog een slaaplaats zoeken laat het dan maar weten tegen die tijd. (ivm lange reistijd)

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-08 00:30

I'll tell you what... Tong uitsteken

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-08 18:11

Lotje, ik dacht in Wieringermeer iets aangeplakt gezien te hebben dat dit jaar nog gehouden zou worden. Ergens in September dacht ik? Daar zouden ook dit soort onderdelen gehouden worden. Of vergis ik me nu zo?

Signe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-08 20:01

Was dat niet 'gewoon' een TREC wedstrijd?

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-08 20:15

Ja, Wieringermeer was TREC, maar daar hingen papiertjes met een aankondiging voor - volgens mij, een WE wedstrijd waar ook Extreme Cowboy Race en nog wat 'cowboy'onderdelen zouden zijn. Maar ik weet niet meer wat precies en ook niet waar en wanneer... weet alleen dat ik íets heb zien hangen waarvan ik dacht 'cool!'.

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 07:52

Wat een geweldige initiatief, Extreme Cowboy Race in Nederland! Da's toch wel het "echte" westernwerk wat mij betreft! Top!

HCRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 06:37

wat voor Shane? Lachen

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 07:59

Nou, wie weet! Hij zorgt iig altijd wel voor grappige taferelen Haha! .

the_dreamer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 20:35

Yesss, dat is super leuk om te zien en te doen. Wietze en ik zijn er bij geweest dit jaar in Denver, Colorado. De moeilijkheidsgraad die ik vond was om om de "pools" heen te laveren van linker in rechtergalop. Maar ja, dat zegt meer over mijn eigen tekortkoming dan over de opdracht.. Haha!

Sassy4barrel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 16:33

Ik vind het leuk om te zien , maar valt me wel op dat maar weinig paarden er plezier in hebben.
Veel paarden zijn bang en dan met die sprongen vallen de ruiters nog lekker lomp terug in het zadel
Ik weet niet of het voor de paarden wel zo leuk is..

Dana82

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 08:28

trickrider89 schreef:
Ik vind het leuk om te zien , maar valt me wel op dat maar weinig paarden er plezier in hebben.
Veel paarden zijn bang en dan met die sprongen vallen de ruiters nog lekker lomp terug in het zadel
Ik weet niet of het voor de paarden wel zo leuk is..

Heb je dat niet in elke discipline ongeacht de manier van rijden? Ach, het is weer iets nieuws en nu wil iedereen daar aan meedoen, terwijl je er ook voor moet trainen. Een paard dat de piste niet uitkomt, zal dan wel eens raar kijken Knipoog .
Het feit dat je voor "onverwachte" obstakels komt te staan, is ook de fun. Zelf de meest doorwinterde trailpaard, komt dan weleens voor een verrassing te staan. Dan ga je pas zien welk paard nu echt een "cowboypaard" is. Knipoog

SantasRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 08:32

de meeste paarden die ik ken hebben plezier in hun werk (binnen en buiten de piste) en de meeste paarden in
het filmpje leken me bang en er weinig plezier in te hebben.
Misschien als ze van te voren beter en op een rustige manier op deze situaties voorbereid
worden dat het dan voor de paarden een stuk leuker is maar dat was in het filmpje bij
veel paarden schijnbaar niet het geval!

Dana82

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 08:36

Wel ja, de paarden hebben ook een goede voorbereiding nodig. Ik denk dat dit wat onderschat wordt. Mensen zien het als een snelle buitenrit met wat obstakels.

Bij onze extreme cowboyrace waren de meeste paarden niet bang of gespannen. Je haalt er dan ook meteen de paarden en ruiters uit die het gewoon zijn "speciale" dingen met hun paard te doen. En dan heb je de andere ruiters die toch willen meedoen, maar hun paard nog niet eens door een gewone plas krijgen. Het is natuurlijk een vrije wereld en het is aan de ruiters om te weten of hun paard dit kan en nog leuk vindt ook.

Signe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-08 14:02

Ik dnek idd dat je je moet afvragen om de ECG te gebruiken als trainingsmoment of dat je eerst zelf thuis je paard traint op dit soort 'hindernissen'
Maar dat is voor ieder een eigen keuze. Zelf bereid ik het liefts mijn paardje voor door zoveel mogelijk 'rare' dingen te doen en eerst heel rustig aan en met het oog op veilig. Het is verassend hoe je eigen paard an uitdagingen aangaat en oplost.