[WN] Bea's Opini-blad (de Quarter)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Waratje

Re: Bea's Opini-blad (de Quarter)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 08:48

NotNice schreef:
als ik de laatste postjes lees denk ik dat het misschien niet eens zo'n gek idee zijn als de Bit en de Hoefslag ook een 'Bea' in dienst nemen? Een beetje kritische noot in het algemeen, om de discussie op gang te brengen....

Ik wordt een beetje nieuwsgierig naar de kritische stukjes van deze Bea, misschien moet ik toch maar eens op zoek naar een exemplaar van de Quarter..... En ja, Bit en Hoefslag zouden best wat meer kritische inhoud mogen hebben, ben ik al lang geleden van afgeknapt Duivel

NotNice schreef:
misschien voelen sommige mensen zich aangesproken en gaan dan beter met hun paarden om, of voelt een jury zich aangetrokken en kijken wat minder naar het voorkeurs-plaatje en meer naar de prestatie in het algemeen.
geen-gel#l-nek-in-de-krul (ik ken geen western-variant hierop, sorry) kan iedereen tenslotte presteren, maar we worden er als publiek wel zwaar depressief van.

Ik ben zomaar bang dat het niets uithaalt om hier op Bokt aan te geven dat rijtechnieken bedroevend zijn. Iedereen vindt toch dat zij zelf uitstekend bezig zijn, toch? Zeker als dat wordt "bevestigd" met goede punten op wedstrijd. Verdrietig

NotNice

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-06 15:38

@ Jolande: geruk en gepluk... ja, dat was hem!
heb ik gedurende mijn eerste western-lesjes vaak gehoord "niet rukkenplukken!"
was een moeilijke les, na jarenlang dressuur (daar mocht ik ook al niet flossen met het bit Clown )

en ik vrees dat jullie gelijk hebben, meer nadruk op de negatieve kanten zal weinig opleveren, maar ik blijf erbij dat het goed is dat iemand probeert de vinger op de zere plek te leggen, en zo een discussie op gang te brengen. En gezien de reacties die de Quarter hier op bokt regelmatig oproept lukt het in ieder geval ten dele.

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-06 20:24

ik twijfel of ik het blad op ga zeggen...
ik wil graag lezen over de wedstrijden die er gereden worden in europa (ben reining fan Lachen ) maar ik zit niet te wachten op een mening van een journalist, ik wil gewoon een verslag van de wedstrijd, met mooie foto's als het kan Knipoog en geen story met verdraaide verhalen en persoonlijke meningen. verder zou er van mij ook meer van de andere western onderdelen in mogen zitten, ondanks dat ik een reining-fan ben vind ik het ook interessant om over de andere onderdelen te lezen.

de Bit en de Hoefslag vind ik juist goede voorbeelden van hoe een blad moet zijn, objectief en informatief.

als er dan toch persé een persoonlijke mening geuit moet worden, maak er dan een aparte column voor, zoals bv Piet Raijmakers sr heeft in de Bit.

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-06 20:42

Als Bea zich in d'r stukjes nou inderdaad es zo keren tegen de rukkers en plukkers, en dan ook graag met naam en toenaam, dan heb ik nog niet zo'n probleem met die eigen mening... maar dat doet ze niet. Ze haalt mensen onderuit die hun best doen maar volgens Bea's standaard niet goed presteren. Presteer je goed, dan krijg je een vette veer in je r**t van d'r.. ongeacht of je een rukker/plukker bent, want daar heeft Bea het niet over. Sterker nog.. ik heb al meerdere keren trainingsartikelen in de Quarter voorbij zien komen waarbij ik m'n hart vast houd en had gewild dat er in grote rooie letters door de kop zou staan 'don't try this at home'... vastzetten, hobbelen enz...

En ben het met Jolande eens... negatieve publiciteit heeft al die jaren nog nergens toe geleid, alleen tot de slechte naam die de westernsport heeft. Het geruk en gepluk gaat onverminderd door, daar helpt geen mooi stukje copy tegen.