Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Linda61 schreef:Cassidy schreef:Ik vind dit geen error in judgement meer. Als je een wild paard berijdt en hij knalt tegen de grond is dat dierenmishandeling. In dit geval werd het wilde paard ook nog met touwen bewerkt en was het een filmscene. Onnodig dus. Dus dierenmishandeling.Even een tegenvraag (en daarmee keur ik beslist niet goed dat men hier paarden bewust laat struikelen) Hoeveel paarden die getraind zijn om te vallen doen dit op een manier dat je niet ziet dat het getraind is?
Als je oude cowboys films bekijkt zie je dat paarden voorover vallen, ze struikelen letterlijk over een draad die gespannen is. Tegenwoordig vallen de paarden naar opzij. Getraind dus. Ik heb van LOTR zelf maar een klein stukje gezien en viel prompt in slaap, niet mijn soort film. Maar ik heb wel 'the making of' gezien en daarin werden supergetrainde paarden gebruikt.
Er zijn echter alternatieven voor dit soort scenes, die helaas ook met kosten verbonden zijn. Ik weet niet of je LOTR hebt gezien, maar daar werden ook CG paarden gebruikt voor de nodige valscenes...hadden ze kunnen overwegen.
Een "error in judgement" echter als dierenmishandeling neer te zetten vind ik overdreven.
Linda61 schreef:Als je oude cowboys films bekijkt zie je dat paarden voorover vallen, ze struikelen letterlijk over een draad die gespannen is. Tegenwoordig vallen de paarden naar opzij. Getraind dus. Ik heb van LOTR zelf maar een klein stukje gezien en viel prompt in slaap, niet mijn soort film. Maar ik heb wel 'the making of' gezien en daarin werden supergetrainde paarden gebruikt.
Cassidy schreef:Linda61 schreef:Als je oude cowboys films bekijkt zie je dat paarden voorover vallen, ze struikelen letterlijk over een draad die gespannen is. Tegenwoordig vallen de paarden naar opzij. Getraind dus. Ik heb van LOTR zelf maar een klein stukje gezien en viel prompt in slaap, niet mijn soort film. Maar ik heb wel 'the making of' gezien en daarin werden supergetrainde paarden gebruikt.
Nog maar een keer de making of bekijken dan...of beter, koop de extended edition, bekijk de film en worstel je daarna door de extra's heen.. In de slag om Minas Tirith werden wel degelijk CG paarden gebruikt, je kunt een goed getraind paard nu eenmaal niet van 100 meter laten vallen
Linda61 schreef:Ik hoef zo'n film dus niet te zien.
Cassidy schreef:Linda61 schreef:Ik hoef zo'n film dus niet te zien.
Als je niet weet hoe het in het geval van LOTR in elkaar zit, praat er dan ook niet over alsof je er verstand van hebt.
En een film afdoen omdat er een paard omkomt (nota benen met de computer gemaakt) sorry hoor, heb je de paardenfluisteraar gezien? Ja? Komt ook een paard in om, helemaal aan het begin. Ook met de computer gemaakt.
"Look back on our struggle for freedom, trace our present day's strength to its source; and you'll find that man's pathway to glory, is strewn with the bones of the horse."
Cassidy schreef:Ik kan me wel degelijk kwaad maken om de duizenden merries die in de Premarin fabrieken stonden en nog staan. Om de duizenden veulens die geboren worden omdat de merries zonodig drachtig moesten zijn om het hormoon te kunnen produceren, die vervolgens verwaarloosd en bang meteen richting slachthuis gaan. Om de duizenden Brumby's in Autralie die het leven laten omdat het er te veel worden, om de Mustangs die vanuit helicopters worden afgeschoten, om al de paarden in India, Pakistan en Afghanistan die hard moeten werken en het leven laten bij het werk (voor de goede orde: kijk op www.brooke.com).
Het is sneu dat bij de filmopnames van Flicka paarden zijn omgekomen, en ik begrijp je kruistocht om te helpen deze film naar de vernieling te helpen. Echter te concluderen dat, omdat er mensen zijn die de dingen vanuit een standpunt bekijken die jou kennelijk ontgaat en meer afstand kunnen nemen, deze geen paardenliefhebber zijn....tja, zegt meer over jou dan over de mensen die in dit topic hebben gereageerd.
Cassidy schreef:Ik kan me wel degelijk kwaad maken om de duizenden merries die in de Premarin fabrieken stonden en nog staan. Om de duizenden veulens die geboren worden omdat de merries zonodig drachtig moesten zijn om het hormoon te kunnen produceren, die vervolgens verwaarloosd en bang meteen richting slachthuis gaan. Om de duizenden Brumby's in Autralie die het leven laten omdat het er te veel worden, om de Mustangs die vanuit helicopters worden afgeschoten, om al de paarden in India, Pakistan en Afghanistan die hard moeten werken en het leven laten bij het werk (voor de goede orde: kijk op www.brooke.com).
Linda61 schreef:Nou goed, als het allemaal teveel is, ga je toch lekker wel kijken naar een film waarin paarden als vuil worden behandeld. Toch zegt dan meer over jullie dan over mij. Maar ik heb mijn zegje gedaan, je doet er maar mee wat je wilt.
Cassidy schreef:Linda61 schreef:Nou goed, als het allemaal teveel is, ga je toch lekker wel kijken naar een film waarin paarden als vuil worden behandeld. Toch zegt dan meer over jullie dan over mij. Maar ik heb mijn zegje gedaan, je doet er maar mee wat je wilt.
Dat zal ik zeker doen. Zoals al eerder gezegd ga ik niet kijken, maar niet om de reden dat er paarden bij het filmen zijn omgekomen.
thinkaboutit schreef:wisten jullie trouwens dat voor de film babe ook heel wat varkentjes dood zijn gegaan??
Jenna schreef:Ook ik lees met verbasing de reacties van sommige bokkers. Want idd..wat als er 2 acteurs zouden sterven in een film ? Zegt men dan ook..tja kan gebeuren? Was een ongelukje...Niets aan te doen.
Noem me gestoord, maar ik vind een paard net zo belangrijk als een mens. En ik vind het belachelijk dat dieren mishandeld worden voor het pure 'kijkplezier' van de mens. In welke film dat ook is.
Cassidy schreef:Ik eet ook paardevlees. Omdat ik liefhebber genoeg ben om ervoor te zorgen dat de paarden die naar de slager moeten en worden gestuurd, in Nederland worden geslacht en opgegeten en niet naar Frankrijk of Italie op transport worden gezet. Triest he?
bnb schreef:Linda61 je hebt er goed aan gedaan om dit topic te openen en de aandacht op dit soort misstanden te vestigen hoor!!!! Ondanks wat ieder ander ervan vindt, iedereen heeft zijn eigen kruistocht te voeren nietwaar?? En Cassidy, sinds wanneer zijn er gradaties in dierenleed?? ALLE dierenleed moet onder de aandacht worden gebracht en gestopt worden!!!! Het een is niet erger dan het ander, alles wat wij mensen dieren aandoen is verschrikkelijk, maar ik hoop nog steeds op een betere dierenwereld, alhoewel dat altijd wel een utopie zal blijven omdat wij zo ontzettend GECIVILISEERD zijn!!!!!!!
bnb schreef:Linda61 je hebt er goed aan gedaan om dit topic te openen en de aandacht op dit soort misstanden te vestigen hoor!!!! Ondanks wat ieder ander ervan vindt, iedereen heeft zijn eigen kruistocht te voeren nietwaar?? En Cassidy, sinds wanneer zijn er gradaties in dierenleed?? ALLE dierenleed moet onder de aandacht worden gebracht en gestopt worden!!!! Het een is niet erger dan het ander, alles wat wij mensen dieren aandoen is verschrikkelijk, maar ik hoop nog steeds op een betere dierenwereld, alhoewel dat altijd wel een utopie zal blijven omdat wij zo ontzettend GECIVILISEERD zijn!!!!!!!