[WN] spijkerbroek bij western

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Brendageene

Re: spijkerbroek bij western

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 12:46

ik heb wranglers, zonder dubbele binnennaad en stretch voor 30 euro per stuk Haha! dus het hoeft niet duur te zijn hoor! en verder kan je met een gewone spijkerbroek ook rijden.

AdemoJoey

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-06 15:44

Brendageene schreef:
ik heb wranglers, zonder dubbele binnennaad en stretch voor 30 euro per stuk Haha! dus het hoeft niet duur te zijn hoor! en verder kan je met een gewone spijkerbroek ook rijden.

OK dan! Wauw! En waar heb je die vandaan als ik vragen mag? Zoek namelijk nog een donkerbruine. Niet erg hip misschien, maar past bij mijn hoed en ook mijn zadel en hoofdstel heb ik in die kleur.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-06 17:06

Js dat lijkt me ook wel wat !

spinninggirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-06 17:29

Brendageene schreef:

ik wil ook wel weten waar je die haalt! Haha!

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-06 18:14

Ik rij in cars broeken. Voor 30 euro per stuk.
Het kwaliteit hangt per broek af. Eentje ging na half jaar kapot, andere na 4 maanden al. Wat ik nu heb, hoop ik nog heel lang te kunnen gebruiken, ik haat winkelen Tong uitsteken

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-06 11:47

Ik rijdt altijd in stretch spijkerbroeken, van Wrangler maar ook van andere goedkopere merken. Ook heb ik 2 Steeds spijkerrijbroeken en die bevallen prima en kosten ca. 33 euro.
De gewone Wranglers vind ik persoonlijk niet pretting zitten omdat ze te hoog in mijn taille ziiten en daardoor tegen mijn onderste ribben aandrukken. Kort bovenlijf, dan krijg je dat Knipoog .
Die wranglers zijn overigens nauwelijks gedragen, als iemand ze over wil nemen, dan hoor ik het wel, ze liggen nu werkloos in mijn kast; maten 33 x 36 en 33 x34.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-06 12:09

Voor wie voor een redelijke prijs toch liever Wranglers koopt: kijk eens of er een soort van B-choice winkel bij je in de buurt zit. Zit heel vaak slechts een weeffoutje ergens in, of een kleurfoutje (als die uit het zicht zit onder het rijden maakt dat mij persoonlijk niks uit). Scheelt je handen vol geld, en heb je toch de gewenste merkbroek.

nienke_92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-06 12:14

Bedankt voor al jullie reacties! Ik rij op dit moment gewoon met een spijkerbroek en dat gaat best. Maar als die broek versleten is dan moet ik toch iets anders vinden! Dus dan heb ik zeker wat aan al jullie tips! Ik zal eens naar al die broeken kijken!

xxx Nienke

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-06 15:58

ik heb trouwens gister gereden met een only stretch-broek! en ik moet zeggen dat ie het lekkerste zat van allemaal! alleen beetje jammer dat ie vrij kort is en ik dus af en toe koude beentjes krijg Clown

Nicole85

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-06 17:27

ik rijd met de "only" broeken van bijv Vero Moda.
De stretch broeken zitten perfect om te rijden vind ik.

nienke_92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-06 17:49

Ik heb ook een beetje te korte broek! Ik doe er gewoon lange kousen onder, weg probleem!

pep_chinook

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 08:55

wij hebben ook wranglers waarmee we rijden alleen koop ik ze voor 10 a 15 euro op de zwarte markt het zijn nieuwe broeken met een foutje maar ik kan het foutje niet vinden.
of we kopen ze bij een vrouwtje daar zijn dan tweede hands maar zien er nog goed uit .
ik geef er ook geen 60 a 65 euro voor uit dat vind ik zonde voor in de stallen.

IJp

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-06 09:20

Als je een keer in "het westen"komt oftewel Noord-Holland op een zondag de Beverwijkse Bazaar aan doet staat daar een stand met b-keus Wranglers ik heb er 2 gekocht zitten prima en heb "het foutje" nog niet kunnen ontdekken. Hij heeft heel veel kleuren. Voor 1 spijkerbroek betaal je 35 euro voor 2 betaal je 65 euro

Redneck

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-06 09:34

Ik rij altijd met wranglers, ook omdat ik ze gewoon lekker vind zitten. Geen stretch. Het voordeel is dat je een grotere lengtemaat kunt kiezen (36) zodat je nooit last hebt van opkruipen. Vallen mooi op de laars. Als je de maat en het type weet, kun je ze bij Sheplers bestellen. Heb nu twee wranglers, een blauwe en een zwarte, voor 65 dollar. Met verzendkosten en invoerkosten ben je dan ongeveer 75 euro kwijt voor twee nieuwe wranglers van goede kwaliteit en in de lengtemaat die je wilt.

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-06 09:36

Het merk maakt niks uit als je er maar op let dat ze een ruime lengte hebben (tegen omhoog kruipen), geen dubbele binnennaad hebben en ook voldoende hoog in je taille zitten dus geen low waist (waarom, dat snap je wel .... Haha! )

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-06 23:22

Mijn broeken haal ik bij een winkeltje in Utrecht. Voor 20 euro een fijne rijbroek. Overigens koop ik daar ook mijn gewone broeken. Niet duur en zitten erg fijn. Lachen

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-06 23:31

Ik rijd met alle soorten en maten, als het maar een broek is. Haha!

Sammy_Jo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-06 09:25

IJpHercGab schreef:
Als je een keer in "het westen"komt oftewel Noord-Holland op een zondag de Beverwijkse Bazaar aan doet staat daar een stand met b-keus Wranglers ik heb er 2 gekocht zitten prima en heb "het foutje" nog niet kunnen ontdekken. Hij heeft heel veel kleuren. Voor 1 spijkerbroek betaal je 35 euro voor 2 betaal je 65 euro

Dat zijn idd B keuzes.
Ik heb A keuzes (zonder foutjes) voor dezelfde prijs.

Zie onderschrift.

nienke_92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-06 10:02

Oke, bedankt allemaal! Ik rij nu nog met een gewone spijkerbroek, maar die begint nu al aardig te slijten. Dus ik zou uiteindelijk toch iets anders moeten. Maar dan weet ik waar ik het kan vinden!!

Redneck

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-06 10:49

Sammy_Jo schreef:
Dat zijn idd B keuzes.
Ik heb A keuzes (zonder foutjes) voor dezelfde prijs.

Zie onderschrift.

Helaas, jij hebt niet de maat die ik altijd heb. Ik heb de 1/36 voor het rijden en de 1/34 voor "door-de-week". Dat zijn de damesmodellen die hoog in de taille zitten. De herenmaten (27, 28 enz.) zitten me niet lekker met rijden... Verdrietig

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-06 10:56

Ik rijd afwisselend met spijkerbroek en rijbroek..

In de winter meestal met mijn rijbroek..
Mijn spijkerbroek kruipt soms nogal omhoog en dat is in de winter niet zo lekker..
Ik weet ook niet hoe ik het kan voorkomen dat opkruipen..
heb dr altijd maar kniesokken onder Tong uitsteken

Ik heb geen Wranglers.. Volgens mij pas ik daar niet eens in.. Clown
Heb altijd spijkerbroeken van de Otto, van Flashlights. Zitten heerlijk.
Goed aan mijn benen en in de taille wat losser, de grote maat heb ik nodig voor de dikte van mijn benen. Terwijl ik helemaal geen overdreven dikke buik ofzo heb, heb zelfs taille Pling Daarom zit hij van boven altijd los.. Maar dan heb ik weer een riem erop he..
En ook voor mij maakt die naad of geen naad niet uit, heb er geen last van.

Zo rijd ik ook op een dressuurzadel met mijn spijkerbroek, en dan zit iedereen me raar aan te kijken.
Maar het zit goed hoor! Nergens last van! Knipoog

nienke_92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-06 15:42

Dus Sita_ jij rijdt ook gewoon met een paardrijbroek? Daar heb ik nog niet eens aan gedacht! Maar rjidt dat wel fijn dan? Lijkt mij eigenlijk niet zo!! En in de winter vind ik denk ik een spijkerbroek toch wel wat warmer dan een paardrijbroek!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-06 16:19

Why not? Waarvoor zou het niet fijn rijden Verward

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-06 16:24

Een gewone paardrijbroek rijdt niet fijn op een western zadel, dat is mijn ervaring ermee

nienke_92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-06 16:43

Nou de eerste les heb ik ook gewoon met een paardrijbroek gereden. En ik vond het voor geen meter zitten! Ik kan geen goed argument verzinnen, maar vond het iig hopeloos irritant. Misschien omdat een gewone paardrijbroek gladder is ofzo?? Ik gok ook maar wat hoor!! Maar volgens mij is een paardrijbroek voor in de zomer wel een stuk minder warm, behalve dat ie zwart is dan!